Hallo,
Ik ben op zoek naar een V70 diesel, liefst de D5.
Nu heb je schijnbaar goede en slechte bouwjaren; de ene rolt makkelijk naar de 5ton, de ander haalt met horten en stoten de 3. In de een zit een VW motor, in de andere een Volvo.
Tweedehands is er nogal een markt voor deze auto's en mij ontbreekt de kennis voor een goede keuze.
Wie kan mij helpen?
Welke types/motoren/bouwjaren zijn met een hoge km-stand nog steeds de investering waard?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet,
P
Goeie en slechte bouwjaren
- pdg
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 29.05.2008 - 07:24
- Locatie: Vijfhuizen
- Contacteer:
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
De VW motor heeft wat minder vermogen dan de D5, maar kan bijzonder hoge km standen aan, ik weet niet hoe dat bij de D5 zit. Mijn V70 met de audi motor heeft bij 319.000 een nieuwe koppeling gekregen (originele zat er nog in) en ik verwacht deze auto verder probleemloos naar de 5 ton te rijden.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
De D5 is per definitie van Volvo, anders is het de 2.5D van de Volkswagen groep.
De eerste paar bouwjaren van de D5 hebben soms slechte verstuivers. Wanneer deze moeten worden vervangen kost het je veel geld. Blijft wel koffiedik kijken want mijn S60 D5 heeft nu 215 duizend gelopen met nog de originele verstuivers.
Verder rijdt een D5 iets zuiniger bij normaal gebruik dan een 2.5D. Ik rijd al een paar tankbeurten boven de 1:17 Volgens mij haal je dat niet met een 2.5D.
Hopelijk heb je hier iets aan!
De eerste paar bouwjaren van de D5 hebben soms slechte verstuivers. Wanneer deze moeten worden vervangen kost het je veel geld. Blijft wel koffiedik kijken want mijn S60 D5 heeft nu 215 duizend gelopen met nog de originele verstuivers.
Verder rijdt een D5 iets zuiniger bij normaal gebruik dan een 2.5D. Ik rijd al een paar tankbeurten boven de 1:17 Volgens mij haal je dat niet met een 2.5D.
Hopelijk heb je hier iets aan!
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Voordat ik de mijne kocht heb ik op dit forum gelezen dat de types vanaf bouwjaar 2003 minder storingsgevoelig zijn. Op zich logisch aangezien de kinderziektes na verloop van tijd uit een auto gehaald worden.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Musicus schreef:De D5 is per definitie van Volvo, anders is het de 2.5D van de Volkswagen groep.
De eerste paar bouwjaren van de D5 hebben soms slechte verstuivers. Wanneer deze moeten worden vervangen kost het je veel geld. Blijft wel koffiedik kijken want mijn S60 D5 heeft nu 215 duizend gelopen met nog de originele verstuivers.
Verder rijdt een D5 iets zuiniger bij normaal gebruik dan een 2.5D. Ik rijd al een paar tankbeurten boven de 1:17 Volgens mij haal je dat niet met een 2.5D.
Hopelijk heb je hier iets aan!
En daar heb je geen gelijk in, ik rijd al een jaar lang gemiddeld overall 1 op 16,8 (over 28.000 km) er zijn tankbeurten bij met een gemiddelde van 1 op 19.
Is er niet een topic "hoogste km stand" D5 motoren? voor de 2.5 D hoef je alleen maar op het 850 forum te kijken.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
de mijne, 2.5D (tdi) 1:13
echter volgens bc 5.6lit/100km!
hiervoor had ik 2.5jr een s60 D5 2001 en deze beviel zeer goed.
buiten het normale onderhoud,alleen een keer vrijlooppoelie v/d dynamo vervangen.
nu dus een v70 2.5D 2000,en na wat gewenning en het laten chippen v/d motor moet ik zeggen dat ik niet minder tevreden ben als met de D5
motorisch is de 2.5 totaal anders,maar minstens zo betrouwbaar
echter volgens bc 5.6lit/100km!
hiervoor had ik 2.5jr een s60 D5 2001 en deze beviel zeer goed.
buiten het normale onderhoud,alleen een keer vrijlooppoelie v/d dynamo vervangen.
nu dus een v70 2.5D 2000,en na wat gewenning en het laten chippen v/d motor moet ik zeggen dat ik niet minder tevreden ben als met de D5
motorisch is de 2.5 totaal anders,maar minstens zo betrouwbaar
geen glans zonder wrijving
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een V70/875 2.5D is (nog) zuiniger dan een V70/285 2.5D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
50kg minder voor de V70/875 tegen een betere stroomlijn voor de V70/285, ik zou zeggen dat het gewicht daar dan weinig mee van doen heeft
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Waar denk jij dat het aan ligt?bart simpson schreef:50kg minder voor de V70/875 tegen een betere stroomlijn voor de V70/285, ik zou zeggen dat het gewicht daar dan weinig mee van doen heeft
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ander motormanagement ivm milieu eisen? Inefficientere, maar volledige verbranding (bijvoorbeeld de voor- en na inspuiten, dienen alleen maar tot nut van de verbranding en de stille loop)?
Je kunt de Classic diesels van een hoop beschuldigen, maar er wordt geen druppel brandstof gespendeerd aan een stillere loop van de motor...
Je kunt de Classic diesels van een hoop beschuldigen, maar er wordt geen druppel brandstof gespendeerd aan een stillere loop van de motor...

Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
geen idee, heb dat zelf ook ervarenIkeV70 schreef:Waar denk jij dat het aan ligt?bart simpson schreef:50kg minder voor de V70/875 tegen een betere stroomlijn voor de V70/285, ik zou zeggen dat het gewicht daar dan weinig mee van doen heeft
- pdg
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 29.05.2008 - 07:24
- Locatie: Vijfhuizen
- Contacteer:
Dank voor het delen van jullie ervaringen!
Ik een hoop wijzer geworden en sinds gisteren de trotse bezitter van een V70 2.5D uit 2000. Wat een soepele tank!
Vraag: Stationair draait deze 800 toeren en maakt daarbij een kletterend geluid. Dit is overigens verdwenen zodra je verder rijdt. Heeft een van jullie ervaring met dergelijke lage toeren stationair of een bijpassende ratel?
Ik een hoop wijzer geworden en sinds gisteren de trotse bezitter van een V70 2.5D uit 2000. Wat een soepele tank!
Vraag: Stationair draait deze 800 toeren en maakt daarbij een kletterend geluid. Dit is overigens verdwenen zodra je verder rijdt. Heeft een van jullie ervaring met dergelijke lage toeren stationair of een bijpassende ratel?