Distributieriem D5 stuk voor serviceinterval !!!
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 19:04
Mijn V70 D5 heeft op 145.000 km een reparatie gehad voor een nieuwe aandrijfsnaar voor de dymamo e.d. De snaar was van de aandrijf- (of druk-) rol gelopen. 3000 km later loopt de distributieriem van een rol meet gevolg dat de kleppen stuk, nokassen en krukas krom! Volgens het onderhoudschema moet de distributieriem bij 160.000 km vervangen worden. Wie heeft hier meer ervaring mee?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
soms kom je beterkoop weg als er een bepaalde vervanging moet gebeuren waarbij de D riem mee vervangen word.
anders moet je na een paar weken/maanden weer alles losgooien.
dat zal waarschijnlijk de reden zijn geweest waarom de riem mee vervangen is.
maar 3000km later.... dat betekkent wellicht wel dat je er garantie op hebt.
wat zegt je dealer hiervan?.
anders moet je na een paar weken/maanden weer alles losgooien.
dat zal waarschijnlijk de reden zijn geweest waarom de riem mee vervangen is.
maar 3000km later.... dat betekkent wellicht wel dat je er garantie op hebt.
wat zegt je dealer hiervan?.
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
Ik heb geen verstand van garantie maar ruim binnen 160.000 km ( 148.000 ) lijkt mijn een garantie gevalletje voor Volvo, als het 3000 km geleden niet goed is gemonteerd is het een garantie gevalletje van de garagehouder ( indien goed gemonteerd zal deze het wel bij VNL claimen ) indien het bij een dealer is gebeurt.
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
volgens mij zijn het twee totaal ongerelateerde riemen. De riem die de dynamo aandrijft is de multisnaar en dus een andere dan de riem van de distributie.C 30 T5 schreef:Ik heb geen verstand van garantie maar ruim binnen 160.000 km ( 148.000 ) lijkt mijn een garantie gevalletje voor Volvo, als het 3000 km geleden niet goed is gemonteerd is het een garantie gevalletje van de garagehouder ( indien goed gemonteerd zal deze het wel bij VNL claimen ) indien het bij een dealer is gebeurt.
Wel vreemd dat de dealer tijdens de reparatie van de multisnaar niet meteen de d riem heeft gecontroleerd.
Het lijkt me dat zowel Volvo als de dealer deels aansprakelijk zijn. Grote kans dat die twee gaan "zwarte pieten" met hopelijk uiteindelijk een goede oplossing voor de klant.
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
oeps, ik heb niet goed gelezen, meende dat de D riem ook mee vervangen was. :oops:Skywalker schreef:Wel vreemd dat de dealer tijdens de reparatie van de multisnaar niet meteen de d riem heeft gecontroleerd.
volgens mij word het dan moeilijk om verhaal te halen.
ben benieuwd.
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Het lijkt mij als je altijd je onderhoud bij de dealer doet, de D-riem gewoon niet mag breken of er af mag lopen voor de 160000 Km
Wellicht heeft ie een tik gehad toen de multi riem er af was gelopen, ergens heb ik op dit forum iets gelezen van zo'n geval waar de multi-riem tussen de D-riem was gekomen, met als gevolg grote motorschade
Wellicht heeft ie een tik gehad toen de multi riem er af was gelopen, ergens heb ik op dit forum iets gelezen van zo'n geval waar de multi-riem tussen de D-riem was gekomen, met als gevolg grote motorschade
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- xc 70 ocean race
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 27.06.2007 - 22:32
- Locatie: zwolle
het wordt tijd dat ze een distributieriem gaan ontwikkelen die gewoon 500 dk meegaat
v70 xc awd 2.4t 200 pk ocean race bj 2002
jeep cherokee limited v8 4.0 litre high output
v70 T5 250 pk bj 2002 all options
v40 1.8i europa 1998
jeep cherokee limited v8 4.0 litre high output
v70 T5 250 pk bj 2002 all options
v40 1.8i europa 1998
- bardos
- 3rd Gear member
- Berichten: 407
- Lid geworden op: 06.02.2007 - 11:15
- Locatie: Drenthe
En hier is dan iemand die zijn Vito 110 D vaarwel heeft gezegd toen de distributieketting bij 275.000km (en 7 1/2 jaar oud) brak bij 50 km/u.
Altijd de onderhoudsbeurten gehad, maar de importeur reageerde pas na 10 dagen door telefonisch de onderdelen op te vragen :evil: . Toen was de wagen al weg!!
Een hoop geld in rook opgegaan die dagen, maar ik rij nu wel heel tevreden Volvo
.
Altijd de onderhoudsbeurten gehad, maar de importeur reageerde pas na 10 dagen door telefonisch de onderdelen op te vragen :evil: . Toen was de wagen al weg!!
Een hoop geld in rook opgegaan die dagen, maar ik rij nu wel heel tevreden Volvo

Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
- mjeuring
- 3rd Gear member
- Berichten: 494
- Lid geworden op: 17.03.2007 - 08:56
Ook die slijten (en breken zoals je hierboven kunt lezen).IkeV70 schreef:Die zijn er, dat noemen ze distributiekettingen.xc 70 ocean race schreef:het wordt tijd dat ze een distributieriem gaan ontwikkelen die gewoon 500 dk meegaat
Door het slijten krijg je o.a. klep-timings verschillen. Alles gaat dan een beetje te laat open en dicht.
Marinus
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Hoi,
Lees deze topic, misschien heb je er wat aan
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=12528
BartV70
Lees deze topic, misschien heb je er wat aan
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=12528
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd