Mijn D5, afgeleverd in maart 2008, verbruikt niet veel meer dan mijn vorige van 2004. Misschien inderdaad al andere software?
Meerverbruik door het roetfilter wordt niet veroorzaakt door tegendruk, maar door het regeneren van het filter. De motorsoftware berekent wat de beladingsgraad is van het filter. Is regeneratie nodig, dan gaat tijdelijk de hoeveelheid ingepoten brandstof omhoog en verlaat het inspuit moment. Hierdoor loopt de uitlaatgas temperatuur zo hoog op dat de roetdeeltjes in het filter verbranden en het filter weer schoon is. Door nauwkeurig te berekenen wat de beladingsgraad van het filter is hoeft het filter minder vaak geregeneerd te worden en kan dus brandstofbesparing gerealiseerd worden. Dat zou dus in een eventuele software aanpassing gedaan kunnen zijn.
Nieuwe software beschikbaar voor D5 motor
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Een paar dagen rond gereden met de nieuwe software van Volvo for the D5 maar het verbruik is niet echt gedaald, nog steed rond de 9.8L/100Km wel opgevallen dat de motor meer geluid maakt?!
Ik heb de Rica PPC nu binnen en de auto zelf maar getuned naar 226PK. Wat een verschil, het is net of je in een andere auto zit, wat een Power en de GT schakeld ook veel beter. Morgen even een paar tripjes maken dan later even kijken hoe het verbruik is met de RICA tuning.
Ik heb de Rica PPC nu binnen en de auto zelf maar getuned naar 226PK. Wat een verschil, het is net of je in een andere auto zit, wat een Power en de GT schakeld ook veel beter. Morgen even een paar tripjes maken dan later even kijken hoe het verbruik is met de RICA tuning.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
-
- 3rd Gear member
Succes Xc-man. Hou je ons op de hoogte ivm het verbruik?
Hoeveel kost die PPC en is het makkelijk te installeren?
Hoeveel kost die PPC en is het makkelijk te installeren?
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
-
- 5th Gear member
Onlangs een paar dagen een leenauto gehad, een 2.4D 130pk, verbruik op BC 7,3 is in werkelijkheid gauw 10% meer.fredhead schreef:Door chiptuning kan het verbruik ook dalen.
Er zijn dus wel mensen die om deze reden hun auto chippen
Mijn eigen auto, een 2.4D met Rica 198pk verbruikt volgens BC 6,1 ltr.
Heb de zelfde rijstijl aangehouden, dus gechipt is in dit geval zuiniger.
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd