uit zijn één bij 3k toeren
- Vampie
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 08.12.2006 - 01:38
- Locatie: België
- Contacteer:
Heb net flink wat geld in mijn volvo 460 1.9 TD gestoken, maar toch blijft er één probleem bestaan. Als ik redelijk wat gas geef in zijn één (tot 3000 toeren) en daarna het gas los laat schiet hij uit zijn versnelling. Ik dacht dat het misschien met het vervangen van de motorsteun/demper het opgelost zou zijn, maar dat is niet. Zou het iets anders kunnen zijn. Ik heb al wel (vaker) gehoord dat het in de versnellingsbak zou kunnen zitten, maar daar gaat wel wat tijd en geld in zitten om die open te halen...
Volvo 460 1.9 TD
- there are no good guns and there are no bad guns. A gun in the hands of a bad man is a bad sign. A gun in the hands of a good man is no threat to anyone - except bad people -
- there are no good guns and there are no bad guns. A gun in the hands of a bad man is a bad sign. A gun in the hands of a good man is no threat to anyone - except bad people -
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Staat de pook goed afgesteld?
Eerst dan controleren en anders ligt het toch aan de bak zelf
Eerst dan controleren en anders ligt het toch aan de bak zelf
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Als de pook ook erg los aanvoelt kunnen het de busjes zijn in de schakelstang. Een zit er aan het einde van de stang waar die de bak ingaat, een halverwege de stang onder het rubber en een zit er recht onder de pook, waar die van verticaal overgaat in horizontaal. Bij de dealer kosten ze alles bij elkaar iets van €25,00. Maar probeer eerst eens of de schakelstang goed afgesteld is zoals Wim al aanhaalde. Bij de dealer is dat een kleine klus dus niet duur. En kijk ook alle andere motorophangrubbers eens na, mn de achterste motorsteun.