Lampje remsysteem brandt continue

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ronaldjedc
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 12.02.2007 - 11:49
Locatie: Helmond
Contacteer:

Sinds vanmorgen brandt het lampje van het remsysteem – ( ! ) – continue. Ik heb helaas nog niet onder de kap kunnen kijken, ga ik in de pauze doen.

Als het níet het remvloeistofniveau is , wat zou het dan kunnen zijn? Brandt dit lampje ook als mijn remlichten stuk zijn?
V40 Black Metallic 2.0 '97
V70 2.5 Antraciet metallic '98
Gebruikersavatar
ronaldjedc
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 12.02.2007 - 11:49
Locatie: Helmond
Contacteer:

Goed een wat gedetailleerdere omschrijving van het probleem;

Gisteravond de auto gewassen, uiteraard de wielkasten schoongespoten.
Daarna de auto in de garage gezet. Vanmorgen de auto uit de garage gehaald en vanaf dat moment blijft het remsysteem-lampje branden.

- remvloeistof zit precies tussen minimum en maximum in
- remlichten doen het allemaal
- achteruitrijlicht links doet het niet (maar staat daar volgens mij los van)

Wat zou het kunnen zijn? Zouden het de remblokken kunnen zijn, of moet het peil van de remvloeistof dan schrikbarend laag zijn?
V40 Black Metallic 2.0 '97
V70 2.5 Antraciet metallic '98
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Ik weet niet of Volvo gebruik maakt van een Remblokslijtageindicatie (damn wat een woord). Je kunt natuurlijk even naar de blokken kijken.

Staat me iets van bij dat iemand op het forum hier ook last van had, maar weet niet meer wat hetnou precies was. In ieder geval wat kleins
Gebruikersavatar
ronaldjedc
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 12.02.2007 - 11:49
Locatie: Helmond
Contacteer:

Ben net bij Martens Volvo Specialist in Helmond geweest, hij heeft geconcludeerd dat de koppelingscylinder aan het eind van zijn latijn is. Kosten om te laten vervangen ongeveer 200 pleurootjes incl manuren. Hij adviseerde ook de multiriem te vervangen.

Verder 2 stadslampjes laten vervangen en remolie / remvloeistof bijgevuld... deze week maar ff een afspraakje maken dus!
V40 Black Metallic 2.0 '97
V70 2.5 Antraciet metallic '98
Gebruikersavatar
Turbodesk
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
Locatie: Groningen

Wat een afzetters! :-x De koppelingscilinder kost 70 euro incl btw.
Het heeft mij als niet monteur zijnde een half uur gekost om hem te wisselen.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Gebruikersavatar
ronaldjedc
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 12.02.2007 - 11:49
Locatie: Helmond
Contacteer:

Turbodesk schreef:Wat een afzetters! :-x De koppelingscilinder kost 70 euro incl btw.
Het heeft mij als niet monteur zijnde een half uur gekost om hem te wisselen.
Hmmz dus het is de moeite waard om nog even verder te shoppen?
V40 Black Metallic 2.0 '97
V70 2.5 Antraciet metallic '98
Gebruikersavatar
Turbodesk
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
Locatie: Groningen

Ik zou inderdaad even verder shoppen. Je hoeft toch ook niet perse naar een Volvo dealer. Ik betaal bij mijn eigen garage 35 euro incl per uur. Bij de dealer moet je 75 euro neertellen.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Is echt goed zelf te doen hoor!

Dit is zo'n ding

Afbeelding

Kostte me 60e ofzo

En hier zittie;

Afbeelding

Is Helmond dichtbij Arnhem? Anders help ik wel ff... Half uurtje werk

-Twee bouten losdraaien
-Een boutje losdraaien van de leiding en ding is los

Pak de nieuwe, puntje vet op de stift en monteren. Ontluchten effe met z'n tweeen. Koppeling in, ontluchtingnippel los. Koppeling uit, ontluchtingnippel dicht. Blijven herhalen tot lucht eruit is en er een straal vloeistof uit komt zonder luchtbellen.
Gebruikersavatar
ronaldjedc
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 12.02.2007 - 11:49
Locatie: Helmond
Contacteer:

Dat lijkt me een mooi hulpje :) Wat kost zo'n ding voor losse verkoop?
Ik ga vanavond even naar mijn eigen monteur, kijken wat die kan doen.
Mocht ik ingaan op je aanbod dan kan ik je een leuke vergoeding aanbieden ;)

Hieronder een setje foto's van de situatie in mijn auto:

Afbeelding

Afbeelding
V40 Black Metallic 2.0 '97
V70 2.5 Antraciet metallic '98
Gebruikersavatar
ronaldjedc
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 12.02.2007 - 11:49
Locatie: Helmond
Contacteer:

Hoewel het géén Volvo dealer / specialist is wil ik bij deze even érg positieve reclame maken voor Vos Auto's te Apeldoorn. Mocht je ooit nog een auto zoeken, kijk dan zeker hier eens.

Ik heb zojuist contact gehad met de eigenaar en melding gemaakt van de defecte koppelingscylinder. Aangegeven dat hij het eigenlijk opgemerkt zou moeten hebben én gemeld zou moeten hebben. Kreeg vrijwel direct een mail terug met excuses en het voorstel om een groot deel van de onkosten te vergoeden! Super service dus!
V40 Black Metallic 2.0 '97
V70 2.5 Antraciet metallic '98
krismazur
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11.04.2009 - 18:51
Locatie: Sint Maartensdijk

Bart Giesen schreef:Is echt goed zelf te doen hoor!

Dit is zo'n ding

Afbeelding

Kostte me 60e ofzo

En hier zittie;

Afbeelding

Is Helmond dichtbij Arnhem? Anders help ik wel ff... Half uurtje werk

-Twee bouten losdraaien
-Een boutje losdraaien van de leiding en ding is los

Pak de nieuwe, puntje vet op de stift en monteren. Ontluchten effe met z'n tweeen. Koppeling in, ontluchtingnippel los. Koppeling uit, ontluchtingnippel dicht. Blijven herhalen tot lucht eruit is en er een straal vloeistof uit komt zonder luchtbellen.
Wat is de materiaalnummer van deze en juste beanming?
Weet niet zeker of dat hoofd of hulp cilinder is?
Alvast bedankt
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Je hebt er 2, een achter je koppelingspedaal, die op je schutbord zit;

Afbeelding

En de bovengenoemde, die op de bak zit en de gaffel / druklager bediend
Gebruikersavatar
Goelette
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

stomme vraag misschien, maar waarom blijft het remmenlampje branden als er wat mis is met de koppeling?
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Het koppelingscylinder gebruikt de remvloeistof.. dus als de koppelingscylinder lek is dan loopt je remvloeistof reservoir leeg en gaat het remmenlampje branden.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Gebruikersavatar
Goelette
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

ok, weer wat geleerd. Wist wel dat het altijd hetzelfde soort vloeistof was, maar wist niet dat dit bij volvo één systeem was.
betekent dat dat je ook je remmen moet ontluchten nadat je de koppelingscylinder hebt vervangen?
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bij heleboel auto merken is het een systeem :) Remmen ontluchten is niet nodig. Tenzij je het hele resevoir hebt leeggetrapt... Dan kan het zijn dat er wel lucht in het systeem zit.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2297
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Goelette schreef:ok, weer wat geleerd. Wist wel dat het altijd hetzelfde soort vloeistof was, maar wist niet dat dit bij volvo één systeem was.
betekent dat dat je ook je remmen moet ontluchten nadat je de koppelingscylinder hebt vervangen?
Nee dat hoeft niet, als je goed naar je remvloeistofreservoir kijkt, zie je dat de toevoer voor je koppelingscilinder niet onderin het reservoir zit maar ergens halverwege, zodat als je koppelingscilinder lek zou zijn, je in ieder geval nooit zonder remmen komt te staan
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”