Ik heb al een technische handleiding maar daarin staat niet wat welke draad nu is. Iemand ervaring met het "ombouwen" van een oud systeem naar een nieuw systeem?
Pics ter illustratie:

Bedankt voor de tip, zo kan ik wel snel de juiste speakers vindenCruising 480 schreef:Kleine tip; als je wil weten welke speakerkabel voor welke speaker is moet je de de + en de - tegen een batterijtje houden, je hoort dan de betreffende speaker kraken.
Die stekker die je laat zien lijkt mij bij de radio te horen die er in zat. Misschien kan je het aansluitschema gebruiken van die radio.
Nee er zit geen ISO achter de bedrading van mijn Pioneer. Iemand is aan de slag geweest met kabelverbinders en heeft de complete bedrading overhoop gehaald.Cruising 480 schreef:Op pagina 76 van je pioneer staat bruikbare informatie, komt er als je de bedrading er verder uittrekt geen iso-stekker tevoorschijn? Deze staat wel beschreven in de handleiding. Als je er echt niet uitkomt wil ik je wel helpen, ik woon in Hardinxveld (ZH) Wordt alleen volgend weekend.
Dat deden ze vroeger al, toen de kabelbomen door de werkers in Brunssum in elkaar gezet zijn werden er ook behoorlijk wat kabels verkeerd aangesloten en op verkeerde plekken gelegd.PICHT schreef: Iemand is aan de slag geweest met kabelverbinders en heeft de complete bedrading overhoop gehaald.
Ik vind het eigenlijk ook een kwalijke zaak. Wel slecht trouwens dat het fabrieksaf bij jou eigenlijk verkeerd is aangelegd. Als ze nu in de handleiding van de auto ook een kleine verwijzing hadden gemaakt naar de kleurcodes van de bedrading dan was ik ook blij geweest. Ik denk dat ik maar eens een multimeter van iemand ga lenen om die bekabeling door te meten, misschien dat ik er dan uitkom.Auk schreef:Dat deden ze vroeger al, toen de kabelbomen door de werkers in Brunssum in elkaar gezet zijn werden er ook behoorlijk wat kabels verkeerd aangesloten en op verkeerde plekken gelegd.PICHT schreef: Iemand is aan de slag geweest met kabelverbinders en heeft de complete bedrading overhoop gehaald.
(zo had mijn ES de kabels voor de speakers onder het dash hangen, mijn huidige 480 de kabels voor stoelverwarming aan de verkeerde kant liggen en de turbo had 2 dubbele kabelbomen naar achteren lopen...) En dan zwijg ik nog over de vele koppelstukjes etc etc