Moeite met starten van een B200FT

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Besten,

sinds ik olie bijgevuld heb (maand geleden, tot net onder max, Kroon 5 W 40) heb ik, zeg eens in de 20 keer starten, dat de auto niet in één keer aanslaat. Waar de motor normaalgesproken na 4 omwentelingen aanslaat, stopt de startmotor dan na 5 omwentelingen. Als ik de sleutel dan wel gewoon op startstand houd gaat de startmotor na een halve tel weer draaien, wanneer de ene keer de motor wel weer na 4 omwentelingen aan slaat, maar soms nog een keer even stopt, om alsnog daarna aan te slaan. Verder heb ik geen problemen met starten of rijden (behalve met snelheidscontroles dan), olie is gewoon nog steeds op pijl, geen rare bijgeluiden, geen accuproblemen, en... eeuhm... mja, dat dus. Oja, het probleem doet zich enkel voor bij de koude start, en niet alleen tijdens de eerste keer starten. Het is nu nog geen probleem, maar ik wil het graag verholpen voordat het dat wel is. Heeft iemand een idee waar ik het moet/kan zoeken? En hoe ik het, na het gezocht en gevonden te hebben, kan oplossen? Dankjewel!
Volvo 940 SE
Hulzie
2nd Gear member
Berichten: 174
Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
Locatie: Staphorst
Contacteer:

5 W 40 ? Klinkt me erg raar (maar kan aan mij liggen, heb nachtdienst, net wakker) maar daardoor moet ie wel starten.

Een gare set bougiedoppen, bougie's of geen frisse verdeler meer?
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Omschrijving
Emperol 5W-40 is een moderne synthetische brandstofbesparende, universele motorolie gebaseerd op synthetische basisoliën, welke van nature een hoge viscositeitsindex bezitten, waaraan zeer geavanceerde additives zijn toegevoegd om de volgende eigenschappen te verkrijgen:

* Brandstofbesparing (tot 3%)
* Een zeer hoge viscositeitsindex en een grote weerstand tegen 'shearing'
* Een vlotte koude start
* Een veilige smeerfilm, zelfs bij zeer hoge bedrijfstemperaturen
* Een zeer goede detergerende en dispergerende werking
* Een zeer sterk anti-slijtage-, anti-corrosie- en anti-schuimvermogen
Kroon zelf adviseerd trouwens 15W40 met als alternatieven 0W40 en 15W40.
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

klinkt een beetje alsof er ergens een contactje afentoe niet goed mee wil, vind het stoppen van de startmotor ook heel vreemd. Normaal gesproken zou dat niet moeten gebeuren lijkt mij.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
telegraphroad
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 26.12.2006 - 12:44

klinkt als een zwakke accu, onvoldoende electriciteit om de startmotor rond te slingeren.
Volvo V40 2003 bi-fuel black
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Zó! Da's op tijd!

M'n accu is nog prima. En een lege accu klinkt echt niet zoals het bij mij klinkt. Of moet ik zeggen klonk, want ik heb er nu dus al twee maanden geen last meer van gehad. Ben er nog even mee naar de dealer geweest en die zat te denken aan slechte massa op de startmotor.
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Slechte massa zou kunnen, maar ik dacht eerder aan een niet meer geheel naar wens werkend startrelais, of is dat heel raar gedacht?
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Geen idee. Zo technisch ben ik niet. Wat doet het startrelais?
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

Die zorgt ervoor dat het gedeelte van de startmotor die het vliegwiel aandrijft spanning krijgt.
Volvo S70 2.5T
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

is het niet zo dat de startmotor dan uberhaupt niet zou moeten draaien?
Volvo 940 SE
scania164
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 12.02.2007 - 15:17

heb ik ook gehad bij mijn vorige se!
Voel eens of de massa klem warm is...........anders 10 cm inkorten en nieuwe klem monteren.
Deze dingen maken je accu kapot!!
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

Hoeft niet, ik heb het nog even doorgelezen en ik denk dat je het meer in een massa aansluiting moet zoekn zoals scania164 aangeeft of misschien wel de plus naar de startmotor.

Check ook de aansluitingen van de accu en bedrading.
Volvo S70 2.5T
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”