Besten,
sinds ik olie bijgevuld heb (maand geleden, tot net onder max, Kroon 5 W 40) heb ik, zeg eens in de 20 keer starten, dat de auto niet in één keer aanslaat. Waar de motor normaalgesproken na 4 omwentelingen aanslaat, stopt de startmotor dan na 5 omwentelingen. Als ik de sleutel dan wel gewoon op startstand houd gaat de startmotor na een halve tel weer draaien, wanneer de ene keer de motor wel weer na 4 omwentelingen aan slaat, maar soms nog een keer even stopt, om alsnog daarna aan te slaan. Verder heb ik geen problemen met starten of rijden (behalve met snelheidscontroles dan), olie is gewoon nog steeds op pijl, geen rare bijgeluiden, geen accuproblemen, en... eeuhm... mja, dat dus. Oja, het probleem doet zich enkel voor bij de koude start, en niet alleen tijdens de eerste keer starten. Het is nu nog geen probleem, maar ik wil het graag verholpen voordat het dat wel is. Heeft iemand een idee waar ik het moet/kan zoeken? En hoe ik het, na het gezocht en gevonden te hebben, kan oplossen? Dankjewel!
Moeite met starten van een B200FT
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Volvo 940 SE
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
5 W 40 ? Klinkt me erg raar (maar kan aan mij liggen, heb nachtdienst, net wakker) maar daardoor moet ie wel starten.
Een gare set bougiedoppen, bougie's of geen frisse verdeler meer?
Een gare set bougiedoppen, bougie's of geen frisse verdeler meer?
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Kroon zelf adviseerd trouwens 15W40 met als alternatieven 0W40 en 15W40.Omschrijving
Emperol 5W-40 is een moderne synthetische brandstofbesparende, universele motorolie gebaseerd op synthetische basisoliën, welke van nature een hoge viscositeitsindex bezitten, waaraan zeer geavanceerde additives zijn toegevoegd om de volgende eigenschappen te verkrijgen:
* Brandstofbesparing (tot 3%)
* Een zeer hoge viscositeitsindex en een grote weerstand tegen 'shearing'
* Een vlotte koude start
* Een veilige smeerfilm, zelfs bij zeer hoge bedrijfstemperaturen
* Een zeer goede detergerende en dispergerende werking
* Een zeer sterk anti-slijtage-, anti-corrosie- en anti-schuimvermogen
Volvo 940 SE
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
klinkt een beetje alsof er ergens een contactje afentoe niet goed mee wil, vind het stoppen van de startmotor ook heel vreemd. Normaal gesproken zou dat niet moeten gebeuren lijkt mij.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 26.12.2006 - 12:44
klinkt als een zwakke accu, onvoldoende electriciteit om de startmotor rond te slingeren.
Volvo V40 2003 bi-fuel black
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Zó! Da's op tijd!
M'n accu is nog prima. En een lege accu klinkt echt niet zoals het bij mij klinkt. Of moet ik zeggen klonk, want ik heb er nu dus al twee maanden geen last meer van gehad. Ben er nog even mee naar de dealer geweest en die zat te denken aan slechte massa op de startmotor.
M'n accu is nog prima. En een lege accu klinkt echt niet zoals het bij mij klinkt. Of moet ik zeggen klonk, want ik heb er nu dus al twee maanden geen last meer van gehad. Ben er nog even mee naar de dealer geweest en die zat te denken aan slechte massa op de startmotor.
Volvo 940 SE
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Slechte massa zou kunnen, maar ik dacht eerder aan een niet meer geheel naar wens werkend startrelais, of is dat heel raar gedacht?
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Geen idee. Zo technisch ben ik niet. Wat doet het startrelais?
Volvo 940 SE
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
is het niet zo dat de startmotor dan uberhaupt niet zou moeten draaien?
Volvo 940 SE
- LeonW
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
- Locatie: Drenthe
Hoeft niet, ik heb het nog even doorgelezen en ik denk dat je het meer in een massa aansluiting moet zoekn zoals scania164 aangeeft of misschien wel de plus naar de startmotor.
Check ook de aansluitingen van de accu en bedrading.
Check ook de aansluitingen van de accu en bedrading.
Volvo S70 2.5T