hallo,
vorige week een b21ft gekocht en het is de bedoeling die in mijn volvo 142 te plaatsen.
na wat speur werk op google kom ik alleen ombouwverhalen tegen met een b21et motor.
dus vandaar deze vraag... wat is het verschil
verschil b21et en b21ft
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
B21FT is een 2127cc 4-cilinder 8-klepper lijnblok met een turbo-compressor met een continu hogedruk brandstofinjectiesysteem, electronisch gestuurd door een Bosch K-jetronic systeem.
Compressie 7,5:1
Nokkenas "T" met 9,94 mm lift
Vermogen: 157 pk indien met intercooler, anders 127.
Turbo: Garret Air Research T3
Timing: 12@900
B21ET is uiteraard ook een 2127 CC 4-cilinder 8-klepper met turbo, als dan niet met intercooler.
Ook aangestuurd door Bosch K-jetronic
Compressie ook 7,5:1
Nokkenas ook een "T" as.
Vermogen: 185 met/155 zonder intercooler
Timing: 15@750
Al met al, niet zo bijster veel verschil.
Ik zal wel iets over het hoofd zien, want alleen met timing redt je een vermogenswinst van 30 pk niet, lijkt me.
Compressie 7,5:1
Nokkenas "T" met 9,94 mm lift
Vermogen: 157 pk indien met intercooler, anders 127.
Turbo: Garret Air Research T3
Timing: 12@900
B21ET is uiteraard ook een 2127 CC 4-cilinder 8-klepper met turbo, als dan niet met intercooler.
Ook aangestuurd door Bosch K-jetronic
Compressie ook 7,5:1
Nokkenas ook een "T" as.
Vermogen: 185 met/155 zonder intercooler
Timing: 15@750
Al met al, niet zo bijster veel verschil.
Ik zal wel iets over het hoofd zien, want alleen met timing redt je een vermogenswinst van 30 pk niet, lijkt me.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
- bart1111111112
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33
ok,het zijn dus zo goed als de zelfde motoren.
ik hoef me dus geen zorgen temaken over extra werk met het in bouwen.
het verschil van vermogen zal wel in de turbodruk zitten.
ik mis nog wel wat onderdelen,een regelkasje voor de ontsteking,brandstofpomp,en een accumelator.
als iemand nog wat op de plank heb liggen tegen een redelijke prijs hoor ik het graag!
ik hoef me dus geen zorgen temaken over extra werk met het in bouwen.
het verschil van vermogen zal wel in de turbodruk zitten.
ik mis nog wel wat onderdelen,een regelkasje voor de ontsteking,brandstofpomp,en een accumelator.
als iemand nog wat op de plank heb liggen tegen een redelijke prijs hoor ik het graag!