verschil b21et en b21ft

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bart1111111112
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33

hallo,
vorige week een b21ft gekocht en het is de bedoeling die in mijn volvo 142 te plaatsen.
na wat speur werk op google kom ik alleen ombouwverhalen tegen met een b21et motor.
dus vandaar deze vraag... wat is het verschil
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Verschil zou ik verwachten in onder andere injectie systeem en compressieverhoudingen.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

B21FT is een 2127cc 4-cilinder 8-klepper lijnblok met een turbo-compressor met een continu hogedruk brandstofinjectiesysteem, electronisch gestuurd door een Bosch K-jetronic systeem.
Compressie 7,5:1
Nokkenas "T" met 9,94 mm lift
Vermogen: 157 pk indien met intercooler, anders 127.
Turbo: Garret Air Research T3
Timing: 12@900

B21ET is uiteraard ook een 2127 CC 4-cilinder 8-klepper met turbo, als dan niet met intercooler.
Ook aangestuurd door Bosch K-jetronic
Compressie ook 7,5:1
Nokkenas ook een "T" as.
Vermogen: 185 met/155 zonder intercooler
Timing: 15@750

Al met al, niet zo bijster veel verschil.
Ik zal wel iets over het hoofd zien, want alleen met timing redt je een vermogenswinst van 30 pk niet, lijkt me.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
bart1111111112
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33

ok,het zijn dus zo goed als de zelfde motoren.
ik hoef me dus geen zorgen temaken over extra werk met het in bouwen.
het verschil van vermogen zal wel in de turbodruk zitten.

ik mis nog wel wat onderdelen,een regelkasje voor de ontsteking,brandstofpomp,en een accumelator.

als iemand nog wat op de plank heb liggen tegen een redelijke prijs hoor ik het graag!
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”