Navi DVD's 2008 part.no. 31285374

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Daneel
3rd Gear member

Vandaag was ik bij de dealer voor wat onderdeeltjes. Meteen even nagevraagd over de de nieuwe 2008 DVD's voor mijn RTI-navi. En wat denk je? Hij was net uit... Mooi, maar verder is er erg weinig informatie over. Er zijn geen nieuwe landen bijgekomen. De dekking van de kaarten is wel verbeterd. Dat is leuk, maar welke gebieden nu meer dekking bieden is niet opgegeven en controleren via Volvocars.nl kan ook niet meer (jammer genoeg)

Ik hoop dus dat de nieuwe dvd-set meer dekking in Kroatié biedt, want de dvd "2007 week 20" heeft wel wat van Slovenië en een paar steden + snelwegen van Kroatië maar verder niets. Als dat nog zo is op de 2008 set zie ik geen noodzaak om een nieuwe set á € 275,- aan te schaffen.

Mijn vraag is dus ook of er iemand een nieuwe navi geleverd heeft gekregen (of de nieuwe dvd-set wel besteld heeft) en iets na kan zien. Iemand met "inside information" is natuurlijk ook welkom ;)
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
NielsPHEV
7th Gear member

Vooral interessant om te weten of NL, B, Duitsland nu op 1 dvd staan !
Daneel
3rd Gear member

FF kijken op de specificatie:
Ja, volgens mij wel. Op DVD B (Part no. T1000-13796) staan oa. NL, B en D
sbv
6th Gear member

Eindelijk een nieuwe set. Heeft lang geduurd.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
asta
5th Gear member

Lees net op usenet dat het kaartmateriaal van 1e kwartaal 2007 is op usenet.
De versie hiervoor (week 20 2007) had materiaal van 3e kwartaal 2006.
Heeft dus een half jaar verschil aan materiaal.

Kaarten zijn als volgt opgebouwd:

Landen op de Zuidwest Europa DVD:

VCC Part No. 31285374 0820 Disc A
Part no. T1000-13795

Andorra
Belgie
Frankrijk
Gibraltar
Groot-Brittannië
Ierland
Isle of Man
Italië
Kanaal Eilanden
Liechtenstein
Luxemburg
Monaco
Nederland
Noord-Ierland
Portugal
San Marino
Schotland
Spanje (incl. Canarische Eilanden)
Vaticaan Stad
Wales
Zwitserland

Landen op de Midden Europa DVD:

VCC Part No. 31285374 0820 Disc B
Part no. T1000-13796

Andorra
België
Duitsland
Frankrijk
Italië
Liechtenstein
Luxemburg
Monaco
Nederland
Oostenrijk
San Marino
Vaticaan Stad
Zwitserland

Landen op de Noodoost Europa DVD:

VCC Part No. 31285374 0820 Disc C
Part no. T1000-13797

Denemarken
Duitsland
Finland
Griekenland
Hongarije
Italië
Kroatië
Liechtenstein
Noorwegen
Oostenrijk
Polen
San Marino
Slovenië
Tsjechië
Vaticaan Stad
Zweden
Zwitserland
Ik Rol
1st Gear member

[quote="asta"]Lees net op usenet dat het kaartmateriaal van 1e kwartaal 2007 is op usenet.
De versie hiervoor (week 20 2007) had materiaal van 3e kwartaal 2006.
Heeft dus een half jaar verschil aan materiaal.

Heb je ze al gedownload?
Daneel
3rd Gear member

Ik inmiddels wel en gebrand ook -uiteraard alleen voor testdoeleinde-

Softwarematig is er iets nieuws: Elke keer dat je je RTI opstart krijg je een melding dat je veilig moet rijden. Klik op enter om de "overeenkomst" te bevestigen. Storend en de Back-toets werkt natuurlijk niet.

Nou ja, je moet wat. De kaarten zijn niet spectaculair vernieuwd. De 2007 kaarten waren van 2006 kwartaal 3 (2006Q3). Deze kaarten zijn van 2007Q1 en dus maar een half jaar "verser".

Wat voor ik wel wenste was meer detail in de Kroatië-kaarten. Deze wens is niet helemaal vervuld. Oké, er is meer detail; meer secundaire wegen en de plaatsnamen van steden en dorpen staan nu ook op de kaart, maar straatnamen vind je alleen maar voor de GROTE steden. Volgende keer beter.

Ik vind het trouwens slecht van Volvo dat er nergens informatie te vinden is over de dekking of de veranderingen in deze versie. Je moet de dvd's dus eerst kopen om dan te zien dat die niet leveren wat je wil of via het illegale circuit downloaden om de inhoud te kunnen beoordelen. De pagina www.volvocars.com/navi geeft nog steeds alleen maar oude informatie.
Ik Rol
1st Gear member

Daneel schreef:I

Ik vind het trouwens slecht van Volvo dat er nergens informatie te vinden is over de dekking of de veranderingen in deze versie. Je moet de dvd's dus eerst kopen om dan te zien dat die niet leveren wat je wil of via het illegale circuit downloaden om de inhoud te kunnen beoordelen. De pagina www.volvocars.com/navi geeft nog steeds alleen maar oude informatie.
Best wel triest dus, €275,= investeren voor een simpele update en er zo weinig voor terug krijgen.

Te bedenken dat je voor dat bedrag en minder bv.een kompleet TomTom systeem koopt inclusief hardware wat 10x beter presteert dan de Volvo Navi.
Mooiere kaarten, betere details, meer mogelijkheden.
Het Volvo-schermpje is leuk, de verkeersinfo handig, maar dan houdt het ook op.
Geen simpele dingen, als zoeken op postcode, leuke andere stemmetjes, aankomsttijd zichtbaar maken, kaarten wisselen met een paar klikken. enz.

Gek toch, dat veel mensen, waaronder ik, dit er nooit voor over hebben.
Gek toch, dat velen het gewoon downloaden en branden.

De muziekindustrie is er inmiddels wel achter gekomen dat met het blijven vragen van schandalige prijzen voor cd's ze zichzelf in de voet schieten.
Nadat het downloadcircuit al enorme vormen had aangenomen begonnen ze te piepen dat hun inkomsten terug liepen. Nu zijn er voldoende onlinewinkels die tegen redelijke prijzen muziek aanbieden.
Tis maar een tip voor Volvo.

Als je tegen een redelijk prijs de update online aanbiedt, denk ik dat de meeste mensen het er wel voor over hebben.
Daarmee neem je het downloadcircuit de wind uit de zeilen.
Gast

Blij te horen dat de nieuwe versie 2008 uit is, maar om daar € 275,- voor uit te geven. :cry:
Wel mooi om te horen dat op DVD B (Part no. T1000-13796) Nederland België en Duitsland staan.
Kan iemand mij vertellen of Frankrijk er dan ook bij op staat?
Dit zou voor mij toch een overweging kunnen zijn om deze versie aan te schaffen en dan natuurlijk reserve kopie's branden. :wink:

Ik denk dat het ook nog wel even duurt voor dat je deze versie kan downloaden.
Ik weet niet eens waar je dan moet zoeken.... Tja :P
Ben
Executive Member
Contacteer:

Mods break
Illegaal downloaden van copyright software is niet toegestaan.
Aanwijzigen daarover worden van het forum verwijderd
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Daneel
3rd Gear member

Zoals je in de reactie van Asta kunt zien, staat Frankrijk ook op de DVD Midden Europa. Dus D/NL/B/F op één DVD.

Ik zeg niet dat de RTI zijn geld niet waard is, maar ik wilde wel eerst weten of de dekking nu zoveel verbeterd is t.o.v. 2007-20 dat ik er € 275,- in wil steken.

Bij de voordelen van de RTI-navi vind ik niet alleen de locatie van het scherm en het verzinken van het scherm, maar ook zeker het feit dat ik er niet mee hoef rond te lopen. Een ander voordeel van de RTI is dat het scherm groter is dan bij de meeste "eenvoudige" mobile navi's.
De flexibiliteit is wel een nadeel. Geen andere input mogelijk, dan de DVD's. Dus geen flitspalen, campinggidsen, stemmetjes of andere grappen zoals extern je adresboek te hebben die je m.b.v. de pc kunt vullen. Maar goed, daar kan ik een smartphone -aanvullend- voor gebruiken.
Gast

Daneel schreef:Zoals je in de reactie van Asta kunt zien, staat Frankrijk ook op de DVD Midden Europa. Dus D/NL/B/F op één DVD.
Idd over heen gelezen. :P
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Is toch hetzelfde navigatiesysteem?
Zegt meer iets over het uitkomen van de navigatiesoftware als over de wagen zelf lijkt me.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
drive_a_legend
3rd Gear member

Is er een update voor de HDD-gebaseerde systemen ook? Die zijn maar 1 DVD groot ipv de drie voor de DVD-gebaseerde.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ben schreef:Mods break
Nogmaals alles verwijderd wat op illegaal downloaden slaat.
Wie er nu nog over begint krijgt een ban. :evil:
Ik Rol
1st Gear member

Ben schreef:
Ben schreef:Mods break
Nogmaals alles verwijderd wat op illegaal downloaden slaat.
Wie er nu nog over begint krijgt een ban. :evil:
Pardon?

Kan me niet heugen sinds gisteren aanwijzingen of links gelezen te hebben inzake downloaden.
Maar een discussie of een mening is toch iets waar een forum voor bedoeld is zeker?

Het vermijden van discussie leidt over het algemeen tot verergeren van een situatie. :lol:
Daneel
3rd Gear member

Ben heeft (volgens mij) wel gelijk. Het forum kan er alleen gedonder mee krijgen.

On-topic: Wat ik tot nog toe gezien heb van de update, is eigenlijk de naam update nauwelijks waard. De verschillen die ik tot nog toe heb kunnen zien:
-Groot zwart/wit scherm met de melding dat je voorzichtig moet rijden en op ENTER drukken om de "overeenkomst" te accepteren. (Flauw en geen verbetering)
-Iets sneller starttijd en iets sneller vinden van een route (Zo weinig verbetering dat het de moeite niet is)
-Meer doorgangsroutes in Kroatië en de plaatsnamen staan er nu op (maar straatnamen krijg je er nog niet bij)
-In NL heb ik nog geen nieuwe straten kunnen vinden.

Al-met-al vind ik het een "prijzige" update.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Moet ik nou alles 2x uitleggen?
De software waarover hier gesproken wordt in copyright van Volvocars.
Wanneer je die downloadt bega je een economisch delict. Of anders gezegd, bega je diefstal.
Volvo-forum houdt zich verre van illegale praktijken, vandaar dat elke verwijzing verwijderd wordt.
opasveer
1st Gear member

Mijn bericht is weg dus daar zal je wel over gevallen zijn.

Enige vraag was of er voor een modeljaar 2008 een andere update is dan voor modeljaar 2004-2007.
Hierin refereer ik inderdaad naar een download welke ik niet binnengehaald heb maar die mij triggerde toen ik deze post zag.

Aangezien de volvo site op dit moment geen informatie meer verschaft over RTI (althans, ik kan het niet meer vinden) mijn vraag.

Als dat een dergelijke over-reactie nodig heeft prima. Weet ik gelijk hoe er hier met elkaar om gegaan wordt.

Wellicht ten overvloede, maar het downloaden van materiaal is niet strafbaar, het gebruik ervan wel. Dat er opgetreden wordt naar het (in)direct linken naar auteursrechtelijk beschermd materiaal lijkt me ook logisch, maar ga aub niet doorslaan.
Ik Rol
1st Gear member

opasveer schreef:
Als dat een dergelijke over-reactie nodig heeft prima. Weet ik gelijk hoe er hier met elkaar om gegaan wordt.

Wellicht ten overvloede, maar het downloaden van materiaal is niet strafbaar, het gebruik ervan wel. Dat er opgetreden wordt naar het (in)direct linken naar auteursrechtelijk beschermd materiaal lijkt me ook logisch, maar ga aub niet doorslaan.
:thumbleft: \:D/ :thumbright:
Gesloten

Terug naar “Navigatie van Volvo”