eigen radio in mijn s60

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
wilm1980
Starter

Ik ben sinds 3 weken trotse eigenaar van een s60 van 2001.

Er zit nu zo'n simpele hu 304 in maar ik wil dus mn eigen radio inbouwen maar ik ben dus op zoek naar een zwart paneel voor mn middenconsole die dit toelaat. Waar kan ik die vinden dan behalve bij de dealer en is is dit makkelijk te doen? Hoe haal ik de hu 304 eruit? Kan iemand mij daar bij helpen qua tips en technische info???

B.v.d. en groeten Willem
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

HU 304 of 403?
Anyway, op onze website, onder support / inbouwhandleidingen vind je aardig wat materiaal wat laat zien hoe je een HU verwijderd.

Inbouwpaneel zou ik wel bij de dealer halen, (of even op volvos.nl kijken) omdat je daar mee bij nodig hebt dan alleen het paneel...
(verloopstukjes bekabling en frame).

Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
arnoud
8th Gear member

En nog een reden om bij de dealer te halen: de spullen van de dealer sluiten qua kleur aan op de rest van je dashboard, third-party spul wil nog wel eens net niet lekker passen en net niet de juiste kleur zijn, dat zou ook weer zonde zijn...

Hoewel er naar mijn mening ook weer weinig radio's zijn die netjes in het dashboard van een S60 staan... Ik vind de HU-serie gewoon erg mooi...

Maareh, we wachten vol spanning op de foto's van de auto! :lol:
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Het is natuurlijk ook altijd een optie om een nieuwere HU te plaatsen....
Een 603 bijvoorbeeld, dan heb je iig CD.

@arnoud, kleur is per bouwjaar te bestellen. Volvos.nl en wij hebben dat gewoon op tint per jaar.
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Sathumax
2nd Gear member

Ja die vraag stel ik mij ook.
Maar het liefst zou ik willen weten hou jullie de computer van de autoradio gemonteerd hebben.??
Ik heb een alpine met scherm die uitgeklapt wordt bij starten van auto en daar zit een hele unit bij.
Waar kun je die het beste monteren kofferbak??
Waar in kofferbak??
Iemand idee oplossing?
otter
1st Gear member

Ik weet het niet voor een s60, maar bij mijn V70 hebben ze de alpine mediaspeler in de 'din-unit' van de console geplaatst en de cd wisselaar en de navigatieunit onder 1 van de bodemplanken in de bagageruimte gemonteerd.
Volvo V70 2.4T (2001)
steven460
5th Gear member
Contacteer:

Dit is een leuke plek voor media meuk. Nog makkelijk bij te komen ook.

Afbeelding

Ik ben aan het fantaseren daar een ITX pc te installeren....
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Gast

wilm1980 schreef:ik wil dus mn eigen radio inbouwen maar ik ben dus op zoek naar een zwart paneel voor mn middenconsole die dit toelaat.

B.v.d. en groeten Willem
Ik heb nog zo'n inbouwpaneel liggen incl. bekabeling.
Komt uit mijn V70 van 2002. Is volgens mij het zelfde.
Doe maar een PM.
otter
1st Gear member

Radiopanelen zijn o.a. te koop bij veel radio-inbouwers:

Bijvoorbeeld:

http://www.navishop.nl/product_info.php ... ts_id/3681

http://www.carmedia.nl/catalog/product_ ... rers_id/49
Volvo V70 2.4T (2001)
Sathumax
2nd Gear member

otter schreef:Radiopanelen zijn o.a. te koop bij veel radio-inbouwers:

Bijvoorbeeld:

http://www.navishop.nl/product_info.php ... ts_id/3681

http://www.carmedia.nl/catalog/product_ ... rers_id/49
ik heb ze op ebay gezien voor nog geen 20,- :D
FrankS60
5th Gear member

De vraag is of de kleur goed is... Heeft de volvodealer ze in originele kleur? Zijn er mensen op t forum die een andere radio hebben ingebouwd? Ik wil namelijk ook van die HU-radio af, kan geen MP3 spelen en wil aftermarket versterkers aansluiten.

Moet je nou zo'n code hebben om je originele HU weer aan de gang te krijgen na demontage? Zo ja, hoe kom ik daar aan?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hoi,

Volvo dealer heeft ze in de goede kleur. Is afhankelijk van bouwjaar.

Je HU gaat het weer doen als je 'm er later in stopt.

Waarom niet mooi origineel laten, een Volvo versterker aansluiten (kan er gewoon tussen!) en een AUX-IN adapter of iPod adapter?

Vind de originele HU toch echt het mooist in de Volvo...
www.volvotech.eu

24AB2
3rd Gear member
Contacteer:

mee eens - origineel houden
dit weekend ter uitbreiding van HU1205
een 10 CD wisselaar geplaatst
ten behoud van kofferbak ruimte op een andere wijze geplaatst

vraag aan VolvoTech : zekeringhouder 10 ( links kofferbak ) is voor de
cd wisselaar bestemd
rechts : pin continu +
links : geen pin
bestaat er een kabelset met de bedoelde pin ?
nu aangesloten op rechts met losse zekeringhouder

volvo S60 D5 2003
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hoi,

"links geen pin" ? Je hebt continue spanning en een massa nodig. Meer niet.
Die massa kun je overal vandaan halen. Blauwe stekkertje is wel op beide polen bedraad?
Zo niet, dan hebben we daar wel een stekkertje voor, met draadjes.

Groet
Bob
www.volvotech.eu

24AB2
3rd Gear member
Contacteer:

sorry
wellicht verkeerd begrepen

de pin in de zekeringkast
rechts is continu +
links is leeg
daartussen hoort een 10 A zekering
pin met +draad wordt aan de achterkant erin gedrukt
en die draad gaat vervlgs. naar de blauwe stekker
( met natuurlijk de - draad )

met vr. gr. AB
24AB2
3rd Gear member
Contacteer:

ter verduidelijking

zekeringhouder 10
links - 1 na laatste van onder
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
FrankS60
5th Gear member

Ik wil geen origineel omdat ik geen dikke 1000 euro wil uitgeven aan een audiosysteem waar ik nog niet echt wild van ben. Ik heb in meerdere volvo's gezeten met allerlei verschillende configuraties maar ik kan er niet echt enthousiast over worden.

Natuurlijk is het een mooi systeem, en ja, het klinkt wel degelijk goed. Zeker als je het vergelijkt met de meeste fabriekssystemen. Die toplijn zal voor 90% van de gebruikers gewoon meer dan voldoende zijn.

Ik heb alleen in de jaren hiervoor altijd mn eigen audio samengesteld en ingebouwd, en dan kun je exact erin plaatsen wat je mooi vindt klinken en het ook zo afstellen. Op die volvospullen kom ik toch wat tekort, zowel afstelling als klankkleur. Ik ben nou eenmaal een beetje audiofiel en voor het geld dat je er voor betaald, denk ik dat ik zelf een beter systeem kan regelen. Ik heb hier ook nog één en ander liggen aan hoge kwaliteit audiocomponenten en die zou ik graag weer in de volvo hebben.

Dus vandaar, ik ga toch echt over op een aftermarketsysteem!

Dus wie er ook is overgestapt en nog tips heeft; graag! Toevallig iemand een idee wat dat radiopaneel kost bij de dealer? En de bekabeling van Volvo naar ISO?

Bedankt!
24AB2
3rd Gear member
Contacteer:

kijk in dat geval even op de Duitse Ebay ( www.ebay.de )
zie je genoeg panelen en iso conversie stekkers

heb zelf eveneens met die gedachte gespeeld
maar gezien mijn andere hobbies weet ik wat voor ellende het geeft om iets weer origineel te krijgen nadat 1001 anderen er voorheen hun eigen ideën op los gelaten hebben
derhalve : alles origineel
functioneert beter - oogt beter - en fouten/storingen zijn makkelijker te herleiden
Sathumax
2nd Gear member

Goed dat deze thema weer herleeft is:
Ik wil zelf in de cofferbak een carPC bouwen daarvoor heb ik al een en ander gedaan.
Nu de computer zelf.
Ik gebruik nu Alpine IVA-310RB als monitor en als radio in de auto en daarop wil ik de car pc aansluiten, alleen hoe?
Op de car pc heb ik de volgende uitgangen. Video out,VGA out, Jack audio uit.
Maar hoe sluit ik die nu aan op de alpine??
Ik wil de pc gebruiken voor wifi+internet+mp3+navigatie.

ik kan nergens in mijn alpine boekjes lezen over hoe ik nu een pc daarop kan aansluiten en eventueel met touchscreen aansturen.
FrankS60
5th Gear member

Ja gelukkig ben ik de eerste die eraan sleutelt, dus weet ik precies wat er waar veranderd is. Ik ben zelfs zo gek om de meeste dingen op papier te zetten als ik iets verander, kan ik het zelf ook weer terugvinden en de nieuwe eigenaar van je auto ook. Vorige auto was ook vanalles aan veranderd vwb de audio maar heb er een compleet schema bij gemaakt wat waaraan zat en waarom.

Hoe het oogt is voor mij van een lager belang dan hoe het klinkt. Niet dat het een puinzooi moet zijn natuurlijk, ik ben dan ook op zoek naar het inbouwframe dat zo veel mogelijk de originele kleur heeft. Heb er al 2 in mn handen gehad in verschillende winkels maar niet goed genoeg...

Dat is ook het probleem met ebay, heb er in het verleden wel veel vandaan gehaald voor mn vorige auto maar je weet toch nooit helemaal wat je krijgt. En iets dat constant in je zicht zit moet wel de goede kleur hebben!

Thnx in ieder geval!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”