www.ethanolbox.fr
Is er iemand met ervaringen van deze conversie-kit op een volvo motor?
Is een volvo motor hier dan ook voor te tunen? Want ik begrijp dat de kit enkel electronisch ingrijpt?
WJ
ethanol box
- liquid_force
- 6th Gear member
ik heb contact met de firma en ze zeggen (het is een private-label van een Amerikaanse leverancier) dat Volvo's (turbo en non-turbo) geen enkel probleem moet zijn.
Ik heb ze uitgenodigd om mijn 2.5T om te bouwen, en dan als referentie te dienen ... eens kijken hoe ze reageren
Ik heb ze uitgenodigd om mijn 2.5T om te bouwen, en dan als referentie te dienen ... eens kijken hoe ze reageren

-
- 4th Gear member
ben benieuwd,... kan je ook nog op benzine rijden na de ombouw? Of moet je op E85 rijden.liquid_force schreef:ik heb contact met de firma en ze zeggen (het is een private-label van een Amerikaanse leverancier) dat Volvo's (turbo en non-turbo) geen enkel probleem moet zijn.
- liquid_force
- 6th Gear member
nee, het systeem geeft je mogelijkheid tot volledig E85 en volledig benzine, of elke verhouding die er tussen ligt
- VolvoC70T5
- 2nd Gear member
idd interessant, laat even weten hoe je ombouw afloopt
- euerw
- 5th Gear member
en is ethanol dan genoeg te krijgen?
hoe zit het met de evt wegenbelasting?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
-
- 4th Gear member
wat niet is kan nog komen,... en komen zal het.euerw schreef:en is ethanol dan genoeg te krijgen?
Ethanol kan je bijvoorbeeld maken van gemaaid gras !!! Of ander plantenafval. Het neemt dus geen waardevolle landbouwgrond in zoals met PPO voor diesel wagens.
- Fat Rat
- 5th Gear member
aan de andere kant kan je ook weer afgewerkt frituurvet oid stoken in diesels.... en dan heb je het ook weer over afval hergebruiken.
Maar ik mijn weleens begrepen te hebben dat lqf ook veel tijd doorbrengt in Zweden. En daar is E85 een heel stuk beter te krijgen naar ik heb begrepen(less daar heft men geen achetelijk hoge alcohol accijns op E85).
Heer is E85 gewoon weinig of niet verkrijgbaar(al moet dat beter worden dankzij een initiatief van Volvo en Tamoil) omdat de vraag ook veel te klein. En dat komt dan weer omdat een liter E85 meen ik weleens begrepen te hebben zo rond de 1.90 euri zit!!!!! dan moet je dus een idealist van het zuiverste water zijn om E85 te gaan rijden....
Maar ik mijn weleens begrepen te hebben dat lqf ook veel tijd doorbrengt in Zweden. En daar is E85 een heel stuk beter te krijgen naar ik heb begrepen(less daar heft men geen achetelijk hoge alcohol accijns op E85).
Heer is E85 gewoon weinig of niet verkrijgbaar(al moet dat beter worden dankzij een initiatief van Volvo en Tamoil) omdat de vraag ook veel te klein. En dat komt dan weer omdat een liter E85 meen ik weleens begrepen te hebben zo rond de 1.90 euri zit!!!!! dan moet je dus een idealist van het zuiverste water zijn om E85 te gaan rijden....
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 4th Gear member
Wat in combinatie met LPG?Wim J schreef:ben benieuwd,... kan je ook nog op benzine rijden na de ombouw? Of moet je op E85 rijden.liquid_force schreef:ik heb contact met de firma en ze zeggen (het is een private-label van een Amerikaanse leverancier) dat Volvo's (turbo en non-turbo) geen enkel probleem moet zijn.