Ombouwen van handbak naar automaat?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Hmm, tja, ik nam aan van niet, maar zou best kunnen. Gebruik het eigenlijk nooit behalve soms bergaf en dan ook meestal alleen de 4.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Volvo for life
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Daar staat dat ik gelijk heb :S
3: stand waarin de auto niet hoger gaat dan de 3e trap
dus wel lager
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

menjo schreef:Daar staat dat ik gelijk heb :S
3: stand waarin de auto niet hoger gaat dan de 3e trap
dus wel lager
Dan had ik je vraag niet goed begrepen
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Kan gebeuren :)
Rob2u schreef:
eXite schreef:Vraag me wel af in hoeverre zo'n click & go systeem soepel schakelt. Een belangrijk deel van de koppelingsbeheersing is immers de snelheid waarmee je de koppeling op laat komen en tot welk punt je de koppeling op laat komen, hoe wil je dat bedienen met een drukknop?
Ja, dat vraag ik me ook af. Hoe zou het werken als je bij filerijden de koppeling heel zachtjes laat opkomen?
Volgens mij heeft een Twingo Easy exact zo'n systeem. Ik heb er zelf nooit mee gereden, maar wel in meegereden, nooit gemerkt dat er problemen waren bij het wegrijden.
Gebruikersavatar
xantingo
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02.03.2008 - 15:56
Locatie: Wechelderzande

Rob2u schreef:
eXite schreef:Vraag me wel af in hoeverre zo'n click & go systeem soepel schakelt. Een belangrijk deel van de koppelingsbeheersing is immers de snelheid waarmee je de koppeling op laat komen en tot welk punt je de koppeling op laat komen, hoe wil je dat bedienen met een drukknop?
Ja, dat vraag ik me ook af. Hoe zou het werken als je bij filerijden de koppeling heel zachtjes laat opkomen?

Verder had ik nog een vraag over de verschillen in automaten (de termen die je in advertenties leest): AUT4, AUT5, Geartronic. En kun je met deze bakken ook handmatig schakelen?
Bij vrachtwagens bestaat dit systeem al langer: M.A.N. gebruikt het sinds de lancering van de TG-A reeks.
Het zal wellicht verfijnder zijn dan een nadien ingebouwd, systeem, maar in zulk een vrachtwagen is het wel handig (je moet daar dan ook met 16 versnellingen werken in plaats van met 5...).
Wat betreft fileverkeer: je kan niet vanuit stilstand vertrekken met die wagens, omdat het systeem bij stilstand niet werkt. Je moet dus je koppeling intrappen en vertrekken, daarna kan het waltijd met het knopje.
Zorg er dus voor dat je niet te dikwijls moet stoppen, enkele meters ruimte laten zorgt er meestal voor dat je in 1ste kan blijven bollen op stationair toerental.
Volvo V40
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
Gebruikersavatar
HSRN850
4th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
Locatie: Eindhoven

Ik heb een poosje terug eens gereden in een Fiat Ducato 2.8 TDI met zo'n Click en Go systeem. Ik moest er gruwelijk aan wennen, maar gek genoeg viel het me niet tegen. Wat betreft het 'soepel op laten komen', dat ging eigenlijk prima. Hoe het technisch gezien exact werkt, weet ik uiteraard niet, maar als je er echt aan gewend bent, kun je er gewoon behoorlijk soepel mee rijden.

Opzich geen verkeerd product naar mijn idee, maar toch zou ik er in een V70 absoluut niet voor gaan. Laat zo'n auto gewoon origineel en koop een andere zou ik zeggen.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Ik ben er nog niet uit; óf mijn huidige V70 met het Click n Go systeem óf inruil voor een V70 met automaat......

Ik weet inmiddels dat een Click n Go kost 1250 euro kost en als ik hiervoor zou willen inruilen naar een V70 automaat dan kom ik toch in het vorige model (dus de V70 met de rechte achterlichten) terecht.

Nu loop ik in mijn zoektocht tegen een V70 2.5 T AWD XC LUX AUT4 aan uit 1998 met 170.000km. Uitrusting en alles spreken mij aan alhoewel het wel weer even "wennen" is aan de hoekige vormgeving.. De capaciteit van de motor is wel ongeveer gelijk, verbruik wel redelijk wat meer.

Zou dit een goed alternatief kunnen zijn? Rijdt zoiets heel anders dat mijn huidige V70. En is er iets te zeggen over de betrouwbaarheid van dit type 4wd en Automaat?
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
HSRN850
4th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
Locatie: Eindhoven

Is het niet mogelijk hem in te ruilen op een nieuw model, met een kleine bijbetaling? Eventueel één die lichter gemotoriseerd of wat kaler is?

Over de betrouwbaarheid van de 2.5T AWD met automaat kan ik je weinig zinvols zeggen. Ik zou alleen niet zomaar in een AWD stappen zonder daar bewust voor te kiezen/naar te zoeken (een XC is uiteraard een ander verhaal). Dit inderdaad o.a. vanwege het hogere verbruik.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Of een met meer km's. Ik zou liever een hogere km-stand hebben dat overstappen (of dus eigenlijk teruggaan) naar een voorgaand model. Toegegeven, de vierkante classic is destijds wel degelijker in elkaar gezet, maar ik zou er zelf niet voor kiezen dat model weer aan te schaffen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

HSRN850 schreef:Is het niet mogelijk hem in te ruilen op een nieuw model, met een kleine bijbetaling? Eventueel één die lichter gemotoriseerd of wat kaler is?
Zou kunnen maar als je eenmaal een 2.4T hebt gehad...... ;-) Een 140pk V70 is toch wel aan de lichte kant.
HSRN850 schreef: Ik zou alleen niet zomaar in een AWD stappen zonder daar bewust voor te kiezen/naar te zoeken (een XC is uiteraard een ander verhaal).
Wat bedoel je precies met het verschil tussen een AWD en een XC, het zijn beiden toch 4WD's?
Oceanracer schreef:Of een met meer km's. Ik zou liever een hogere km-stand hebben dat overstappen (of dus eigenlijk teruggaan) naar een voorgaand model.
Ik heb op zich niet zoveel problemen met hoge km-stand maar de mijne heeft nu 220.000km gereden en als je dus "iets hoger" gaat zitten dan kom je toch al gauw richting de 300.000 en dat vind ik wel te veel......
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gast

Terug gaan naar een classic zou ik niet snel doen. Dan maar even door sparen.
Trouwens de stoelen van een 2005 zijn aanmerkelijk beter.
Kunnen de rugklachten niet mede komen door de stoelen van jouw huidige V70. Ik had dat af en toe ook, op de lange afstand.
Gebruikersavatar
HSRN850
4th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
Locatie: Eindhoven

Rob2u schreef:
HSRN850 schreef:Is het niet mogelijk hem in te ruilen op een nieuw model, met een kleine bijbetaling? Eventueel één die lichter gemotoriseerd of wat kaler is?
Zou kunnen maar als je eenmaal een 2.4T hebt gehad...... ;-) Een 140pk V70 is toch wel aan de lichte kant.
HSRN850 schreef: Ik zou alleen niet zomaar in een AWD stappen zonder daar bewust voor te kiezen/naar te zoeken (een XC is uiteraard een ander verhaal).
Wat bedoel je precies met het verschil tussen een AWD en een XC, het zijn beiden toch 4WD's?
Ik bedoel dat bijna iedereen die voor een XC70 gaat, die auto kiest vanwege zijn looks. Wanneer jij geen AWD nodig hebt (bijv. vanwege de voordelen met een paardentrailer, ik noem maar iets), zou ik er ook niet voor gaan. Een gewone AWD is verder identiek aan een gewone V70, maar heeft wel een hoger verbruik. (Voordelen wat betreft veiligheid e.d. niet meegerekend).

En ik snap dat je niet zou gaan voor een 140 PK. Maar ik zou liever een nieuw model met 170 PK rijden, dan een Classic met een 2.5T. Zeker wanneer je het nieuw model gewend bent geweest.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik zou inderdaad doorsparen voor eeen MY05< daar zitten duidelijk betere stoelen in.

Maar scheelt wel wat geld!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Dank Heren, voor de nuchtere beschouwingen!

@HSRN850: natuurlijk heb je gelijk dat je niet "zomaar" voor een AWD/XC zou moeten gaan...., maar ook voor mij ging het bij de auto die ik gezien had om de looks, het is een erg stoere auto ;-)

@AlexV70: nee, het zijn niet de stoelen die de klachten hebben veroorzaakt, ik vind de stoelen juist heel erg goed zitten.

Ik ga nog maar even door met zoeken!
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Is importeren anders iets voor jou?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Oceanracer schreef:Is importeren anders iets voor jou?
Sta ik zeker wel voor open; ik woon tenslotte maar 25km van de Belgische grens....

Maar als ik wel eens op een site kijk staan daar eigenlijk uitsluitend V70 diesels. Gezien het belastingklimaat in Belgie heel begrijpelijk..... Als je nog een goede tip hebt waar ik een wagen kan vinden, graag!!!!
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

De keuze is gemaakt, ik heb vandaag een gebruikte V70 2.4T Aut5 gekocht!!
Het is een import exemplaar uit Duitsland met een aantal heel leuke opties zoals DTSC, stoelverwarming en dubbele beglazing!
Ook een "leuke"optie: een anti-Marter hoogspanningsinstallatie :-) omdat bij de vorige eigenaar er dus van die leuke beestjes zich onder de motorkap gaan nestelen (en de isolatie opeten). Ik laat dit overigens wel verwijderen.

De auto wel bij een bedrijf uit NL gekocht, dus niet zelf geimporteerd. Dat hierboven genoemde Click n Go systeem leek mij achteraf toch niet echt ideaal. En zeker niet nu ik in een automaat heb gereden, wat rijdt dat comfortabel, zeg!

Meer info en foto's volgen over ca. 2 weken....
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Mooi man, proficiat!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

kijk! mooie dingen!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”