Diesel of LPG, de eeuwige discussie

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ludo schreef:
bart simpson schreef:Ben nieuwsgierig hoeveel dealermedewerkers er met een kop voor de 50.000km geconfronteerd zijn.
ik weet niet hoe het zit bij jullie maar met lpg problemen zou ik dus nooit naar een Volvodealer gaan.
een (lekker!!) brood haal je ook niet in de supermarkt maar bij de bakker. :wink:
Dat mag zo zijn maar dat is wel de partij die aangesproken wordt op garanties in de eerste 24 maanden (die ze vervolgens af moeten wijzen)
Ludo
6th Gear member

chefmonteur schreef: Maaar... bij deze jaartallen loopt de pomp in de tank kapot als je hem leeg rijdt. Iets wat de oudere generatie gewend was. Of hij maakt herrie. Of hij start niet meer omdat de benzine op was. Ja maar ik rij toch op LPG.
dit is niks meer dan een slechte comunicatie tussen verkopende en kopende partij..
geef de klant het advies dat de tank niet helemaal leeg mag gereden worden waarbij het dus kan voorkomen worden.
net zoals een benzinetank ook niet leeg mag zijn als je lpg rijd, die pomp verbrand dan ook.
je mag dan zelfs nog garantie op geven, als de klant nalatig is kan hij er ook niet op terugvallen.
chefmonteur
2nd Gear member
Contacteer:

Ludo schreef:
chefmonteur schreef: Maaar... bij deze jaartallen loopt de pomp in de tank kapot als je hem leeg rijdt. Iets wat de oudere generatie gewend was. Of hij maakt herrie. Of hij start niet meer omdat de benzine op was. Ja maar ik rij toch op LPG.
dit is niks meer dan een slechte comunicatie tussen verkopende en kopende partij..
geef de klant het advies dat de tank niet helemaal leeg mag gereden worden waarbij het dus kan voorkomen worden.
net zoals een benzinetank ook niet leeg mag zijn als je lpg rijd, die pomp verbrand dan ook.
je mag dan zelfs nog garantie op geven, als de klant nalatig is kan hij er ook niet op terugvallen.
Helemaal mee eens maar zie ook mijn eerdere reactie over dit onderwerp. Wie leest er nou nog een instructieboekje. Ik niet.
Afbeelding
Ludo
6th Gear member

chefmonteur schreef: Helemaal mee eens maar zie ook mijn eerdere reactie over dit onderwerp. Wie leest er nou nog een instructieboekje. Ik niet.
tja, het zijn wel meestal die mensen die als eerste en hardste zullen roepen dat produkten niet deugen, dealers duur zijn etc... :wink:
Gast

Overigens zitten de (thuis)sleutelaars vaak bij de amazon, 100 en 200 serie (en eventueel de 300 serie)
Dit is juist, maar ik denk dat er ook (thuis) sleutelaars komen voor de nieuwe types van Volvo.
Die zijn de laatste jaren goed verkocht en dan met name de V70.
Deze zullen toch de markt weer in moeten met 150.000 km.
Anders worden ze toch wel heel duur voor de lease rijders.
Het is dan wel makkelijk dat je vroeger hebt leren sleutelen in plaats van vervangen.

Ik denk dat de Volo-dealers een steekje hebben laten vallen.
Want het is toch bekend dat bij een auto op gas de kleppen vaker gesteld dienen te worden. :?
Ze moesten gewoon even wennen dat de hydraulische kleppen uit het programma verdween waren.
Trouwens het is zo makkelijk de klepspeling te controleren. Bijna iedereen kan het.
(zie ook: kleppen stellen onder de Topic V70) http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=1589
Ja ook een Bi-Fuel zal een keer gesteld moeten worden.
Maar een gewone benzine-motor (gezien dit forum) kan ook aan de beurt zijn voor zijn klepstel "beurtje" bij deze km standen.

Zolang ik weet zetten we de kleppen, bij elk merk, bij LPG, bij de eerste grote beurt, wat ruimer.
Dus dat zal je nu ook moeten doen. Gezien de toleranties bij Volvo is dit geen probleem.
Hierdoor zal je nagenoeg geen problemen meer krijgen.
Natuurlijk wel blijven controleren.
Oja, flashlube helpt echt.

Als ik die 5 cilinder gasmotor opgang hoor komen is dat muziek voor mijn oren.
In ieder geval beter als die diesel-trekker van mijn buurman. :P

En ik kook electrisch. :lol:
fluz
3rd Gear member

Goh 't is al weer ff stil bij dit topic.
Waarom diesel?
Afbeelding
Zelfs met gebruik van z'n voorraadje bezine moet de LPG rijder z'n best doen. :P
v40pokemon
3rd Gear member

Tja, niet uit je riante volvo-stoel te hoeven is natuurlijk verleidelijk,maar euh: Een tankstop is een mooi excuus voor een lekkere bak koffie en een broodje... en natuurlijk het verschil in €.... :D
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
fluz
3rd Gear member

Wat is dan met dit verbruik het verschil in €??? :?:
Jaap
4th Gear member

Ach,...laat hem toch lekker photosjoppen :P
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86

Jenever can tell © Afbeelding
v40pokemon
3rd Gear member

de literrprijs is de helft. Mijn lpi loopt 1:12 en ik betaal voor mijn 1325kg €180 wegenbelasting per 3 mnd en €450/jr verzekering (WA+)
850 T5-R 1995 341k
Jaap
4th Gear member

245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86

v40pokemon
3rd Gear member

850 T5-R 1995 341k
Jaap
4th Gear member

Case closed :lol:
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86

Battlecruiser
8th Gear member

Alweer?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Jaap
4th Gear member

Battlecruiser S80 schreef:Alweer?
Wassie dat al dan?
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86

Battlecruiser
8th Gear member

Elke maand toch?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Dus gaan we over een week weer verder!
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Reint
1st Gear member

Ondanks mijn voorkeur voor het geluid van een mooie diesel, heb ik toch een puntje voor de lpg rijders.

Mijn ouders hebben ooit een 740 gehad uit ik denk 87, daarmee is 390.000 km op voornamelijk gas gereden. tijdens al deze km zijn enkel banden en accu's vervangen

V40 D
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Reint schreef:Ondanks mijn voorkeur voor het geluid van een mooie diesel, heb ik toch een puntje voor de lpg rijders.

Mijn ouders hebben ooit een 740 gehad uit ik denk 87, daarmee is 390.000 km op voornamelijk gas gereden. tijdens al deze km zijn enkel banden en accu's vervangen
De discussie gaat ook niet over oudere Volvo´s, het zijn de nieuwe die het op gas soms behoorlijk af laten weten en er af fabriek niet meer geschikt voor zijn.
marissen
3rd Gear member

Laat ik dan ook maar (weer) eens een duit in het zakje doen dan laait het vuurtje weer eens op :D
het zijn de nieuwe die het op gas soms behoorlijk af laten weten en er af fabriek niet meer geschikt voor zijn.
Oh?? Volvo is pas vrij recent met de Bi-Fuel motoren gestopt. Niet omdat er problemen mee waren overigens.

En de laatste maanden heeft Renault grote acties waarbij je voor € 995,- af fabriek LPG G3 kan laten inbouwen. Doen ze vast niet als er veel shit van komt :wink:

Met name in omringende landen (Duitsland bijvoorbeeld) is er al ruim een jaar een ware hause aan de gang voor de inbouw van gasinstallaties. Daar wordt op dit moment flink gesubsidieerd door de overheid.
Nederlandse inbouwstations in de buurt van de grens zitten nokkie vol, maar niet met Nederlandse wagens... :oops:

Ik denk dat, met name, de laatste generatie (directe gasinjectie in het inlaatspruitstuk of de cilinder met injectoren) gasinstallaties dusdanig goed en efficient is, dat een groot deel van de problemen (zo niet alle) verleden tijd is. Mits de motor er wel deels op wordt aangepast. (zoals Volvo met de Bi-Fuels deed).

Helaas denkt leasend Nederland daar anders over.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”