Dat mag zo zijn maar dat is wel de partij die aangesproken wordt op garanties in de eerste 24 maanden (die ze vervolgens af moeten wijzen)Ludo schreef:ik weet niet hoe het zit bij jullie maar met lpg problemen zou ik dus nooit naar een Volvodealer gaan.bart simpson schreef:Ben nieuwsgierig hoeveel dealermedewerkers er met een kop voor de 50.000km geconfronteerd zijn.
een (lekker!!) brood haal je ook niet in de supermarkt maar bij de bakker.
Diesel of LPG, de eeuwige discussie
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dit is niks meer dan een slechte comunicatie tussen verkopende en kopende partij..chefmonteur schreef: Maaar... bij deze jaartallen loopt de pomp in de tank kapot als je hem leeg rijdt. Iets wat de oudere generatie gewend was. Of hij maakt herrie. Of hij start niet meer omdat de benzine op was. Ja maar ik rij toch op LPG.
geef de klant het advies dat de tank niet helemaal leeg mag gereden worden waarbij het dus kan voorkomen worden.
net zoals een benzinetank ook niet leeg mag zijn als je lpg rijd, die pomp verbrand dan ook.
je mag dan zelfs nog garantie op geven, als de klant nalatig is kan hij er ook niet op terugvallen.
- chefmonteur
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 05.12.2005 - 13:56
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Helemaal mee eens maar zie ook mijn eerdere reactie over dit onderwerp. Wie leest er nou nog een instructieboekje. Ik niet.Ludo schreef:dit is niks meer dan een slechte comunicatie tussen verkopende en kopende partij..chefmonteur schreef: Maaar... bij deze jaartallen loopt de pomp in de tank kapot als je hem leeg rijdt. Iets wat de oudere generatie gewend was. Of hij maakt herrie. Of hij start niet meer omdat de benzine op was. Ja maar ik rij toch op LPG.
geef de klant het advies dat de tank niet helemaal leeg mag gereden worden waarbij het dus kan voorkomen worden.
net zoals een benzinetank ook niet leeg mag zijn als je lpg rijd, die pomp verbrand dan ook.
je mag dan zelfs nog garantie op geven, als de klant nalatig is kan hij er ook niet op terugvallen.

-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
tja, het zijn wel meestal die mensen die als eerste en hardste zullen roepen dat produkten niet deugen, dealers duur zijn etc...chefmonteur schreef: Helemaal mee eens maar zie ook mijn eerdere reactie over dit onderwerp. Wie leest er nou nog een instructieboekje. Ik niet.
Dit is juist, maar ik denk dat er ook (thuis) sleutelaars komen voor de nieuwe types van Volvo.Overigens zitten de (thuis)sleutelaars vaak bij de amazon, 100 en 200 serie (en eventueel de 300 serie)
Die zijn de laatste jaren goed verkocht en dan met name de V70.
Deze zullen toch de markt weer in moeten met 150.000 km.
Anders worden ze toch wel heel duur voor de lease rijders.
Het is dan wel makkelijk dat je vroeger hebt leren sleutelen in plaats van vervangen.
Ik denk dat de Volo-dealers een steekje hebben laten vallen.
Want het is toch bekend dat bij een auto op gas de kleppen vaker gesteld dienen te worden. :?
Ze moesten gewoon even wennen dat de hydraulische kleppen uit het programma verdween waren.
Trouwens het is zo makkelijk de klepspeling te controleren. Bijna iedereen kan het.
(zie ook: kleppen stellen onder de Topic V70) http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=1589
Ja ook een Bi-Fuel zal een keer gesteld moeten worden.
Maar een gewone benzine-motor (gezien dit forum) kan ook aan de beurt zijn voor zijn klepstel "beurtje" bij deze km standen.
Zolang ik weet zetten we de kleppen, bij elk merk, bij LPG, bij de eerste grote beurt, wat ruimer.
Dus dat zal je nu ook moeten doen. Gezien de toleranties bij Volvo is dit geen probleem.
Hierdoor zal je nagenoeg geen problemen meer krijgen.
Natuurlijk wel blijven controleren.
Oja, flashlube helpt echt.
Als ik die 5 cilinder gasmotor opgang hoor komen is dat muziek voor mijn oren.
In ieder geval beter als die diesel-trekker van mijn buurman.

En ik kook electrisch.

- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
Tja, niet uit je riante volvo-stoel te hoeven is natuurlijk verleidelijk,maar euh: Een tankstop is een mooi excuus voor een lekkere bak koffie en een broodje... en natuurlijk het verschil in €.... 

S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
de literrprijs is de helft. Mijn lpi loopt 1:12 en ik betaal voor mijn 1325kg €180 wegenbelasting per 3 mnd en €450/jr verzekering (WA+)
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
- Jaap
- 4th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
- Locatie: Friesland
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©

- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Alweer?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Elke maand toch?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Dus gaan we over een week weer verder!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Reint
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 06.02.2006 - 22:41
- Locatie: Nieuw en St Joosland
Ondanks mijn voorkeur voor het geluid van een mooie diesel, heb ik toch een puntje voor de lpg rijders.
Mijn ouders hebben ooit een 740 gehad uit ik denk 87, daarmee is 390.000 km op voornamelijk gas gereden. tijdens al deze km zijn enkel banden en accu's vervangen
_______________
groeten, Reint
V40 D
Mijn ouders hebben ooit een 740 gehad uit ik denk 87, daarmee is 390.000 km op voornamelijk gas gereden. tijdens al deze km zijn enkel banden en accu's vervangen
_______________
groeten, Reint
V40 D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De discussie gaat ook niet over oudere Volvo´s, het zijn de nieuwe die het op gas soms behoorlijk af laten weten en er af fabriek niet meer geschikt voor zijn.Reint schreef:Ondanks mijn voorkeur voor het geluid van een mooie diesel, heb ik toch een puntje voor de lpg rijders.
Mijn ouders hebben ooit een 740 gehad uit ik denk 87, daarmee is 390.000 km op voornamelijk gas gereden. tijdens al deze km zijn enkel banden en accu's vervangen
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Laat ik dan ook maar (weer) eens een duit in het zakje doen dan laait het vuurtje weer eens op
En de laatste maanden heeft Renault grote acties waarbij je voor € 995,- af fabriek LPG G3 kan laten inbouwen. Doen ze vast niet als er veel shit van komt
Met name in omringende landen (Duitsland bijvoorbeeld) is er al ruim een jaar een ware hause aan de gang voor de inbouw van gasinstallaties. Daar wordt op dit moment flink gesubsidieerd door de overheid.
Nederlandse inbouwstations in de buurt van de grens zitten nokkie vol, maar niet met Nederlandse wagens... :oops:
Ik denk dat, met name, de laatste generatie (directe gasinjectie in het inlaatspruitstuk of de cilinder met injectoren) gasinstallaties dusdanig goed en efficient is, dat een groot deel van de problemen (zo niet alle) verleden tijd is. Mits de motor er wel deels op wordt aangepast. (zoals Volvo met de Bi-Fuels deed).
Helaas denkt leasend Nederland daar anders over.

Oh?? Volvo is pas vrij recent met de Bi-Fuel motoren gestopt. Niet omdat er problemen mee waren overigens.het zijn de nieuwe die het op gas soms behoorlijk af laten weten en er af fabriek niet meer geschikt voor zijn.
En de laatste maanden heeft Renault grote acties waarbij je voor € 995,- af fabriek LPG G3 kan laten inbouwen. Doen ze vast niet als er veel shit van komt
Met name in omringende landen (Duitsland bijvoorbeeld) is er al ruim een jaar een ware hause aan de gang voor de inbouw van gasinstallaties. Daar wordt op dit moment flink gesubsidieerd door de overheid.
Nederlandse inbouwstations in de buurt van de grens zitten nokkie vol, maar niet met Nederlandse wagens... :oops:
Ik denk dat, met name, de laatste generatie (directe gasinjectie in het inlaatspruitstuk of de cilinder met injectoren) gasinstallaties dusdanig goed en efficient is, dat een groot deel van de problemen (zo niet alle) verleden tijd is. Mits de motor er wel deels op wordt aangepast. (zoals Volvo met de Bi-Fuels deed).
Helaas denkt leasend Nederland daar anders over.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver