Remleiding vervangen

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
Lex!
2nd Gear member

Vandaag ben ik begonnen met een kleine monsterklus. Mijn remleiding naar rechts-achter vertoonde put-corrosie, oftewel ROEST! dus apk afkeur, vandaag begonnen met het herstel hiervan.

Ik ben begonnen met het lokaliseren van de remleiding, deze loopt langs de benzinetank, en daarna parallel aan de uitlaat tot het schutbord, daar naar links en naar boven toe. Vervolgens moest de benzinetank eruit, eerst al een uur bezig geweest om 25 ltr benzine eruit te zuigen. Uiteindelijk met een ruitensproeiermotor wat slangetjes en een 12v accu een constructie gebouwd. En na het creeren van een vacuum, werd de benzine er redelijk snel uit gepompt.

Toen de vulslang met ontluchtingslangetjes etc, losgekoppeld van de tank. Ging allemaal niet te makkelijk dus weer dik een uur verder. Daarna begonnen met de remleiding van voren, naar achteren los te halen uit de klemmetjes, na 'm eerst af te koppelen van de remcilinder uiteraard. Toen hebben we de benzinetank laten zakken, met veel moeite de verroeste brandstoffilteraansluitingen losgeschroefd en ook deze verwijderd (stond een montagedatum op; '95 :o ). en toen met veel moeite de remleiding eronder uit gehaald.

Het meest lastige is nog dat het ding uit 1 stuk is, van voor naar achteren. Maar hij ligt inmiddels bij de Brezan, die gaan een nieuwe maken die ik morgenochtend kan ophalen, dus ik hoop morgen aan het eind van de middag de remmerij weer tip-top te hebben. En het nieuwe brandstoffilter heb ik al liggen ;)

mocht iemand nog tips hebben, of wellicht nog onderhouds tips voor zaken waar ik nu goed bij kan....ik houd me aanbevolen 8)

hieronder nog ff wat foto's!

De beginsituatie; toch handig zo'n hefbrug(getje)
Afbeelding

De boosdoener :evil: Afbeelding

Aansluitingen bezine-vulslang op tank
Afbeelding

Benzinetank en brandstoffilter half los
Afbeelding

Hoera! de remleiding is eruit
Afbeelding
480Turbo
460 2.0i
S40 1.8 G3
RobsterS70R
5th Gear member

Goed bezig!

Kan ik die brug een keer van je lenen? :P
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
Lex!
2nd Gear member

Robster480 schreef:Goed bezig!

Kan ik die brug een keer van je lenen? :P
Gehe, tsjah het is een relatief kleine investering zo'n 2e hands bruggetje. Ik heb 'm samen met m'n pa en broer aangeschaft, compressor erbij. Het is zeker handig!

maar de klus is geklaard, het monteren viel uiteindelijk nog best wel mee, heb ook gelijk ff de uitlaatrubbers vervangen. De middelste rubbers (net na katalysator) die ronde, zaten er nog maar 1 jaar onder en waren nu al flink gescheurd.....nu kosten die dingen ook niet zoveel, maar elk jaar vervangen?
480Turbo
460 2.0i
S40 1.8 G3
Lex!
2nd Gear member

en opeens had ik vorige week geen remdruk meer, grote plas remolie bij het rechterachterwiel.....BALEN!!! geen idee wat er aan de hand was, rijden ging niet meer en dus de cavalarie ingeschakeld. Bij m'n ouders op de brug gezet en inmiddels heeft m'n pa geconstateerd dat de remklauw het begeven heeft. Dus ik ben nu op zoek naar een remklauw. Niet de meest ingewikkelde reparatie, maar ik wilde jullie de foto's niet onthouden. Voor Volvo liefhebbers is het eigenlijk wel een mooi plaatje zo......afgezien van het feit dat de mooiste op een aanhanger staat dan...

Afbeelding

Afbeelding
480Turbo
460 2.0i
S40 1.8 G3
K00L
3rd Gear member

Leuk he, je blijft altijd bezig met die 480's ;)
Plaats reactie

Terug naar “De 480”