toerenteller kapot

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Yoghi
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 04.11.2007 - 13:30
Locatie: Landgraaf

Mijn toerenteller is kapot, het gaat om de teller unit K6683 (puls gemeten).

Weet iemand waar de soldeerpunten ervan zitten, of wat ik nog kan controleren en/of schoonmaken.

Waar zit de toerenteller precies op aangesloten op de bobine?(misschien heeft iemand een elecktrisch schema voor me).

heeft iemand ook een idee waar voor de rood omcirkelde pinnetjes voor dienen.

Alvast bedankt voor de moeite.


Jorgo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tuned Ex Klpd T5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Hier kan je de wiring diagrams downloaden:
http://www.volvo-480-europe.org/volvo480/downloads.php
Yoghi
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 04.11.2007 - 13:30
Locatie: Landgraaf

Ik heb de teller eruit gehaald alles door gemeten met ohm meter.
Heb alle soldeer puntjes die wat met de toerenteller te maken hebben opnieuw gesoldeerd.


Heb de bobine kabeltjes schoongemaakt en met contact spray ingespoten.


Maar nog steeds geen resultaat.

Iemand nog ideeen waar ik kan zoeken.
Tuned Ex Klpd T5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik denk toch dat het met je printplaat en/of de stekkers ervan te maken heeft of bij de bobine. Meestal ligt het aan de kabelstekker of de stekker waarmee de printplaten verbonden zijn. Soldeer ze allemaal opnieuw, maak de stekkers goed schoon met contactspray en monteer ze weer met een beetje vaseline. De sensor zal het niet zijn. Als die stuk is krijgt de ecu geen signaal en weet ie niet wanneer er brandstof ingespoten moet worden dus loopt de motor niet.
Yoghi
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 04.11.2007 - 13:30
Locatie: Landgraaf

Ik heb alles opnieuw doorgemeten, de soldeerpuntjes van de stekkers opnieuw gesoldeerd.
De stekker onder de bobine schoongemaakt en met contactspray ingespoten.

Maar nog steeds geen resultaat.

Ik zit zelf te denken om de toerenteller rechtstreeks aan te sluiten op de bobine.
Tuned Ex Klpd T5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

En je weet zeker dat het niet de toerenteller zelf is?
Yoghi
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 04.11.2007 - 13:30
Locatie: Landgraaf

Die heb ik al 2 keer doorgemeten met de ohm meter.

Ik ben nu bezig om de toereteller rechtstreeks aan te sluiten, op de bobine, en dan zal ik zien wat er uit komt.

Als die het dan nog niet doet dan weet ik genoeg.
Tuned Ex Klpd T5
Afbeelding
rev
3rd Gear member
Berichten: 307
Lid geworden op: 10.05.2006 - 20:17

Gaat niet werken, een toerenteller heeft 4 draden en uit je bobine komt maar 1 draad. Als je het toch wil proberen moet je de pulsdraad gebruiken en niet de bougie kant.
Wat je ook nog kan doen is op een sloop een toerenteller gaan halen uit en InfoCenter 4x0.

Greetz Jan
Yoghi
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 04.11.2007 - 13:30
Locatie: Landgraaf

Ja kreeg idd de toerenteller niet werkend of verkeerd aangesloten (vermoed van niet).

Ik denk dat de toerenteller gewoon kapot is en heb al een andere tellerunit gevonden op internet.
Tuned Ex Klpd T5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Lijkt mij inderdaad dat het tellertje van binnen stuk is.

De 4 pinnetjes die je rood om.. uh omvierkant hebt kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden voor het aansluiten van een navigatiesysteem.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”