De kosten voor de weerstand inclusief de diagnose viel me zo mee dat ik de garage direct maar meteen heb gevraagd de 200 k beurt uit te voeren (moest eigenlijk 1000 km geleden). Even een diagnose gesteld en daar komt ie:
Achterruitenwisser aan vervanging toe (laat nog maar even)
Wielen omwisselen en balanceren (gaan de banden langer mee)
Keerringen uitgaande assen aandrijving lekken, vervangen
Kosten 200 k beurt
Weerstand vervangen
Totaal plaatje inclusief die eerder genoemde weerstand komt op bijna 1.200 euro incl. BTW. Een bak geld, maar op de afgelopen 40.000 km rijden met verder alleen een kapotte voorruit, slot vervangen en een grote beurt valt het wel weer mee. Als het hierbij blijft natuurlijk.
Maar dan komt de klap op de vuurpijl: ik heb weleens dat het blauwe verklikkerlampje van het grootlicht niet brandt tewijl het grootlicht aan staat. Dit hangt dus niet samen met de kapotte weerstand (hebben ze meteen naar gekeken) en betreft ook geen slecht contactje, maar de 'din' (?) is stuk. Kosten, hou je vast: 760,- excl BTW, verplicht voor de APK... gelukkig is dat pas in november.
Wie nog een ander adres je weet voor zo'n 'din' (ik meen me een verhaal over uitvallende km tellers te herinneren, is dat hetzelfde?), dan houd ik me aanbevolen.
Dat wordt lekker vakantie in eigen land
Olav
V70 D5 2002, 205000 km