Zoooo, erg bedankt voor alle input!
Ik zal van het weekend ff wat ruimer antwoorden, zit nu op mijn werk dan gaat het wat moelijker. Onderbezetting etc.
Maar erg interessant allemaal.
Vorm vind ik gewoon net zo mooi als de V70 classic. Maar er moet wel een goed airco in voor de rest maakt het mij niet veel uit.
Als je er een hebt van 1983, belastingvrij dus, kan je het belastinggeld mooi gebruiken om de Volvo te perfectioneren.
Als het begin maar goed is. Weinig tot geen roest en goede bekleding en aansluitend hoofdsteunen achter tbv de kids.
Poetsen en polijsten geen probleem.
Heb ik een steek los of is het een prima keuze
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
- Stinky
- 6th Gear member
- Contacteer:
binnenkort vervalt die hele belasting toch? Ik heb een 240 uit 1992 en betaal
daarvoor (benzine, brabant) 141,- per 3 maanden. een boel geld, maar dat
heb ik er wel voor over. een auto van voor 1983 heeft behalve veel TLC,
ook heel veel pecunia's nodig.
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ja, je hebt een steek los. En ja, het is een prima keuze.
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Woont er toevallig iemand in Enschede, van het forum, die een 240/245 heeft?
-
- 2nd Gear member
In 2012 gaat dat in,heb ik begrepen uit de media.Stinky schreef:binnenkort vervalt die hele belasting toch? Ik heb een 240 uit 1992 en betaal
Het is welhaast zeker dat over 4 jaar het belastingvoordeel voor oldtimers verdwijnt.
Wat tevens in zal houden dat de prijzen van oldtimers flink zullen dalen vanwege het grote aanbod dat dan zal ontstaan.
Misschien ook iets om alvast rekening mee te houden als je van plan bent om een belastingvrije 240 aan te schaffen.
- volvorider
- 5th Gear member
- Contacteer:
Als je roestvrij belangrijk vind en een goede airco dat is het zoeken naar eentje na 1991 zeker de moeite waard. De uitvoering van 1993 heeft mbt de airco een grotere koelcapaciteit gekregen!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 2nd Gear member
Fout hoor, een 240 vanaf '86 is perfect geschikt om op LPG te rijden.[quote="volvo 240"][quote="Stinky"] NIEMAND vindt
LPG. als je LPG wilt inbouwen moet je wel een gaskop laten plaatsen.
De 240 modellen hebben geen gaskoppen. Daarom zie je veel 240 modellen op de sloop liggen waarvan de motoren te heet geworden zijn. Zonde want aan de carrosserie mankeert vaak helemaal niets.
]
LPG. als je LPG wilt inbouwen moet je wel een gaskop laten plaatsen.
De 240 modellen hebben geen gaskoppen. Daarom zie je veel 240 modellen op de sloop liggen waarvan de motoren te heet geworden zijn. Zonde want aan de carrosserie mankeert vaak helemaal niets.
]
- MaBre.GLT
- 2nd Gear member
Dat de prijzen van de oldtimers daardoor flink zullen dalen geloof ik niet , het grootste deel van die oldtimers zijn in het bezit van liefhebbers en die houden hem toch wel. En dat kleine beetje oldtimers wat in handen is van belasting profiteurs zal de prijs niet echt doen dalen.jos244245 schreef:In 2012 gaat dat in,heb ik begrepen uit de media.Stinky schreef:binnenkort vervalt die hele belasting toch? Ik heb een 240 uit 1992 en betaal
Het is welhaast zeker dat over 4 jaar het belastingvoordeel voor oldtimers verdwijnt.
Wat tevens in zal houden dat de prijzen van oldtimers flink zullen dalen vanwege het grote aanbod dat dan zal ontstaan.
Misschien ook iets om alvast rekening mee te houden als je van plan bent om een belastingvrije 240 aan te schaffen.
Groetjes Marc
-
- 2nd Gear member
Het percentage oldtimerrijders die het voor het belastingvoordeel doen is de laatste jaren flink gestegen. Ik schat dat aandeel toch wel op zo'n 30 procent.
Ik ben het met je eens dat het voor de echte liefhebbers straks weinig verschil zal maken, maar ik vermoed toch een forse omzetvermindering voor bedrijven die oldtimers verkopen.
Ik ben het met je eens dat het voor de echte liefhebbers straks weinig verschil zal maken, maar ik vermoed toch een forse omzetvermindering voor bedrijven die oldtimers verkopen.
- Iroll
- 6th Gear member
Dat Is een grote misvatting, een oldtimer gaan rijden omdat je geen belasting hoeft te betalen. Wat je bespaart aan belasting, geef je dubbel uit aan (achterstallig)onderhoud en aan de extra tank beurten vanwege het verbruik! Toen de wegenbelasting opgeheven werd voor oldtimers had je ook een hausse aan mensen die voor een dubbeltje op de 1e rij wilden zitten. Daar kwamen ze snel van terug, de prijzen die eerst stegen waren snel weer op het oude peil toen die auto's weer en masse verkocht werden.Het percentage oldtimerrijders die het voor het belastingvoordeel doen is de laatste jaren flink gestegen.
-
- 2nd Gear member
Klopt helemaal, maar er zijn nog steeds mensen bezig dat te ondervinden.Iroll schreef:Dat Is een grote misvatting, een oldtimer gaan rijden omdat je geen belasting hoeft te betalen. Wat je bespaart aan belasting, geef je dubbel uit aan (achterstallig)onderhoud en aan de extra tank beurten vanwege het verbruik!Het percentage oldtimerrijders die het voor het belastingvoordeel doen is de laatste jaren flink gestegen.

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
ik denk dat de groeiende groep van belasting vrijgestelde automobilisten de overheid ook wel weer eens aan het denken zal zetten over die vrijstelling
Volvo for life
- polarwittesloep245
- 3rd Gear member
check eens www.volvolvo.nlEsveldt schreef:Woont er toevallig iemand in Enschede, van het forum, die een 240/245 heeft?
daar zitten vast 240 rijders bij uutoostn (zoals ik maar die is naar het zuiden gestegen

- Erik_M
- 2nd Gear member
Hallo Paul,
Een Volvo uit de 240 serie is een hele leuke auto, 'k heb er zelf ook een aantal gehad. Een 240 '85, een 240 Turbo '83, 2x 240 GLT '88 en een 245 GLT '89. De 3 GLT's waren uitgerust met een LPG installatie. Op de laatste na waren het allemaal sedans. Heb er jaren lang met vreselijk veel plezier (veel) in gereden. Zorgvuldig onderhoud is het behoud van zo'n auto en ik heb ze daardoor tot hoge km standen kunnen rijden. Nu staat er bijvoorbeeld een ex. GLT van mij op Autoscout te koop. Ik heb 'm 10 jaar geleden verkocht met 330.000 km op de klok, nu staat ie te koop met 530.000 km. op de klok. Over taaie auto's gesproken...
LPG in een Turbo zou ik niet doen. Ik ken wel een aantal mensen die in het verleden wel met een Turbo op LPG veel km's reden maar zij moesten er toch behoorlijk aan sleutelen om alles goed rijdend te houden. Zeker bij een Turbo wordt allemaal verschrikkelijk heet. Eens, tijdens een tussenstop terug uit Parijs, liet ik de motor (en de turbo) lekker uitdraaien. Vrienden van mij vroegen waarvoor dat was. Als antwoord heb ik toen de motorkap opengemaakt. Ondanks dat we niet echt hard gereden hadden, kwam de rode gloed van de turbo en het uitlaatspruitstuk ons tegemoet in de donkere nacht.
Zo'n beetje alles wat er over deze auto's te zeggen valt is hier al gezegd. Ik mis echter de melding dat ze zo verschrikkelijk kunnen roesten, vooral mijn '85er en de Turbo konden er wat van, o.a. de bodem L+R ter hoogte van de voorstoelen, de reservewielbakken en de wielranden. Bij mijn Turbo ook de bovenkant van de voorruitsponning. De 240's van na 1990 zijn wat dat betreft veel beter roestbestendig.
Een oudere 240 heeft zeker z'n charmes, maar je zou wellicht ook naar een Super Polar kunnen kijken, dit zijn de laatst gemaakte 240's, hangen bij wijze van spreken door de veren van de extra's, zijn oorspronkelijk alleen in Italie geleverd en zijn uitgevoerd met een 2.0 liter motor. Niks mis mee, rijden heerlijk, maar hebben niet het vermogen en de trekracht van je V70 of van de rode R die je had.
Als je echt een Turbo wilt zou je bijvoorbeeld eens voor info. contact kunnen opnemen met Thuur (van het 850 Forum) hij is bezig met de restauratie van een 245 Turbo. Een deskundige op Turbo gebied bij jou in de buurt is Thom de Jong en voor een Super Polar zou je eens kunnen kijken bij Carlo Schmidt in Gemert.
Succes met je beslissing !
gRoet
eRik
Een Volvo uit de 240 serie is een hele leuke auto, 'k heb er zelf ook een aantal gehad. Een 240 '85, een 240 Turbo '83, 2x 240 GLT '88 en een 245 GLT '89. De 3 GLT's waren uitgerust met een LPG installatie. Op de laatste na waren het allemaal sedans. Heb er jaren lang met vreselijk veel plezier (veel) in gereden. Zorgvuldig onderhoud is het behoud van zo'n auto en ik heb ze daardoor tot hoge km standen kunnen rijden. Nu staat er bijvoorbeeld een ex. GLT van mij op Autoscout te koop. Ik heb 'm 10 jaar geleden verkocht met 330.000 km op de klok, nu staat ie te koop met 530.000 km. op de klok. Over taaie auto's gesproken...
LPG in een Turbo zou ik niet doen. Ik ken wel een aantal mensen die in het verleden wel met een Turbo op LPG veel km's reden maar zij moesten er toch behoorlijk aan sleutelen om alles goed rijdend te houden. Zeker bij een Turbo wordt allemaal verschrikkelijk heet. Eens, tijdens een tussenstop terug uit Parijs, liet ik de motor (en de turbo) lekker uitdraaien. Vrienden van mij vroegen waarvoor dat was. Als antwoord heb ik toen de motorkap opengemaakt. Ondanks dat we niet echt hard gereden hadden, kwam de rode gloed van de turbo en het uitlaatspruitstuk ons tegemoet in de donkere nacht.
Zo'n beetje alles wat er over deze auto's te zeggen valt is hier al gezegd. Ik mis echter de melding dat ze zo verschrikkelijk kunnen roesten, vooral mijn '85er en de Turbo konden er wat van, o.a. de bodem L+R ter hoogte van de voorstoelen, de reservewielbakken en de wielranden. Bij mijn Turbo ook de bovenkant van de voorruitsponning. De 240's van na 1990 zijn wat dat betreft veel beter roestbestendig.
Een oudere 240 heeft zeker z'n charmes, maar je zou wellicht ook naar een Super Polar kunnen kijken, dit zijn de laatst gemaakte 240's, hangen bij wijze van spreken door de veren van de extra's, zijn oorspronkelijk alleen in Italie geleverd en zijn uitgevoerd met een 2.0 liter motor. Niks mis mee, rijden heerlijk, maar hebben niet het vermogen en de trekracht van je V70 of van de rode R die je had.
Als je echt een Turbo wilt zou je bijvoorbeeld eens voor info. contact kunnen opnemen met Thuur (van het 850 Forum) hij is bezig met de restauratie van een 245 Turbo. Een deskundige op Turbo gebied bij jou in de buurt is Thom de Jong en voor een Super Polar zou je eens kunnen kijken bij Carlo Schmidt in Gemert.
Succes met je beslissing !
gRoet
eRik
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Thanks voor de info, maar dit staat nu op een laag pitje.
Ben net verhuisd etc.
Maar van een turbo ben ik al een beetje afgestapt.
Zo'n Polar zou ik nog wel zien zitten.
Ben net verhuisd etc.
Maar van een turbo ben ik al een beetje afgestapt.
Zo'n Polar zou ik nog wel zien zitten.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Er staan wat 245 Polars te koop die uit de Swedish Collection komen.
Als je op 27 december naar de meeting in Baarn komt, kun je zelfs proefrijden.
Als je op 27 december naar de meeting in Baarn komt, kun je zelfs proefrijden.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
Als een 245 Turbo je erg aanspreekt vanwege de power maar je huiverig maakt vanwege de eventuele roest dan is misschien de volgende optie leuk:
Een 245 Super Polar uit 1992 met een B230FT motor,dit is de turbo motor uit de 940 met 165 pk en genoeg mogelijkheden om daar nog veel meer vermogen uit te halen. Ik heb zo'n auto op de VKB zien staan van een Duitser die het omgebouwd had. Erg blits moet ik zeggen,maar wel een behoorlijk project.......
Een 245 Super Polar uit 1992 met een B230FT motor,dit is de turbo motor uit de 940 met 165 pk en genoeg mogelijkheden om daar nog veel meer vermogen uit te halen. Ik heb zo'n auto op de VKB zien staan van een Duitser die het omgebouwd had. Erg blits moet ik zeggen,maar wel een behoorlijk project.......
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
-
- 2nd Gear member
He grappig! Ik wil juist van mijn 240 GL, 1991, LPG overstappen op een V70.
Mijn 240 rijdt overigens al 385.000 km op LPG zonder enig probleem en de kleppen zijn ook zeker nog te stellen (LPG volvo-ingebouwd toen die 1 maand oud was). En ik rijd zeker niet alleen 110 op de rechterrijstrook, gisteren nog bijna non-stop van Groningen naar Rotterdam 140 op de linker
.
Mijn 240 rijdt overigens al 385.000 km op LPG zonder enig probleem en de kleppen zijn ook zeker nog te stellen (LPG volvo-ingebouwd toen die 1 maand oud was). En ik rijd zeker niet alleen 110 op de rechterrijstrook, gisteren nog bijna non-stop van Groningen naar Rotterdam 140 op de linker