Sportvelgen bijwerken
-
- 1st Gear member
Onder mn V40 zitten lichtmetalen sportvelgen van BBS. Op de velgen beginnen zich nu oxidatieblazan te vormen. Is er een manier om dit weer mooi strak te krijgen, en zo ja hoe pak ik dat aan.
Ik denk dat de enige manier om ze écht mooi te krijgen is dat je ze naar de velgendokter brengt. Daar laten stralen en opnieuw spuiten, dan heb je echt weer nieuwe velgen. Ik heb zelf ook ooit een velg laten doen. Niet van nieuw te onderscheiden.
Volgens mij krijg je dat zelf nooit echt netjes.

- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
Wat was je daar ruw weg voor kwijt voor 1 velg??? :?:
gr
Menno
gr
Menno
Dat zou ik dus echt niet meer weten. Was ergens rond '98 dus!! Ik weet nog wel dat het een stuk goedkoper was als een nieuwe velg in ieder geval. Misschien even zoeken bij Google op velgendokter. Ik denk dat je hem zo hebt gevonden. Echt vaklui.VolvoZoeker schreef:Wat was je daar ruw weg voor kwijt voor 1 velg??? :?:
gr
Menno

- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Velgendokter zit in Uden. probleem is dat je de velg zonder band moet aanleveren :evil:
In helmond zit ook een velgendokter, bij hem krijg je gewoon een leenvelg en regelt hij de rest. Heeft alleen een paar dagen meer werk maar geeft verbluffend resultat af!
http://www.velgreparatie.nl/files/
In helmond zit ook een velgendokter, bij hem krijg je gewoon een leenvelg en regelt hij de rest. Heeft alleen een paar dagen meer werk maar geeft verbluffend resultat af!
http://www.velgreparatie.nl/files/
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
Uden en Helmond zijn voor mij wel erg ver weg. Als ik dit toch zelf wil proberen(veel erger kan t toch niet worden) hoe kan ik dit dan het beste doen?
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Als de rest van de velg er nog gezond uitziet, kun je plaatselijke verdoving doen: het plekje goed uitschuren met heel fijn schuurpapier. Zodanig werken dat de overgang naar de rest van de lak eromheen heel vloeiend verloopt, anders krijg je later van die scherpe overgangen te zien.
Een laagje primer erop met een penseeltje. Goed drogen, licht opschuren.
Velgenkleur met penseel opbrengen kan, maar mooier is met een spuitbus. Maak dan eerst een malletje van papier en scheur (liever niet knippen in verband met de te scherpe lijnen) daarin een opening uit ter grootte van het te spuiten deel. Leg het malletje het liefst los op het spuitdeel (wiel loshalen zal dan wel moeten), zodat er een beetje spuitnevel naast de opening kan komen. Dan wordt de overgang naar de rest van de lak niet zo scherp.
Spuiten, in meerdere lagen, telkens heel weinig. Tussendoor een tijdje laten drogen.
Na het spuiten onmiddellijk de spuitmal weghalen.
Een laagje primer erop met een penseeltje. Goed drogen, licht opschuren.
Velgenkleur met penseel opbrengen kan, maar mooier is met een spuitbus. Maak dan eerst een malletje van papier en scheur (liever niet knippen in verband met de te scherpe lijnen) daarin een opening uit ter grootte van het te spuiten deel. Leg het malletje het liefst los op het spuitdeel (wiel loshalen zal dan wel moeten), zodat er een beetje spuitnevel naast de opening kan komen. Dan wordt de overgang naar de rest van de lak niet zo scherp.
Spuiten, in meerdere lagen, telkens heel weinig. Tussendoor een tijdje laten drogen.
Na het spuiten onmiddellijk de spuitmal weghalen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.