Kennen ze bij jullie nog geen Park-line (06 parkeren?)

johann die centreerringen hebben elke velg tegenwoordig wel hoor...fabrikanten maken het middengat zo groot mogelijk en leveren dan ringen bij om op zoveel mogelijk types wagen te passen :p ik heb exact dezelde maten van band en wiel en ET gehad toen je de zwarte zag op de klassieker beursJohann schreef:Velgen zijn OZ Superturismo.
De maat is 18"x8J ET40. Deze velgen hebben een systeem waarbij je de velg centreernaaf kunt wissel dmv aluminium ringen. Voor de S70 is dit 65,1 mm, voor de C30 63,4.
De banden zijn Bridgestone S03 in de maat 225/40-18 en dit past dus eigenlijk net niet. Let wel dat mijn auto op een KW onderstel staat en ongeveer 2 cm lager staat dan de gebruikelijk verlagingssets. Door deze extremere verlaging krijg je behoorlijk negatieve camberstanden, -2.5 graad op de achteras en over de -1 graad op de vooras, en zelfs dit is dus niet voldoende om deze velgmaat binnen de spatborden te houden. Bij hoger op de poten zullen de velgen alleen maar meer naar buiten komen.
@Paul, wij zijn hier net over van tamtam naar telefoon met draaischijf en dan begin jij over Park-Line??? :drinking:
Die ringen zijn er wel meer alleen zijn ze dan vaak van plastic. Daar is op zich niet zoveel mis mee mits je niet teveel wielen gaat wisselen.Sam schreef:johann die centreerringen hebben elke velg tegenwoordig wel hoor...fabrikanten maken het middengat zo groot mogelijk en leveren dan ringen bij om op zoveel mogelijk types wagen te passen :p ik heb exact dezelde maten van band en wiel en ET gehad toen je de zwarte zag op de klassieker beursJohann schreef:Velgen zijn OZ Superturismo.
De maat is 18"x8J ET40. Deze velgen hebben een systeem waarbij je de velg centreernaaf kunt wissel dmv aluminium ringen. Voor de S70 is dit 65,1 mm, voor de C30 63,4.
De banden zijn Bridgestone S03 in de maat 225/40-18 en dit past dus eigenlijk net niet. Let wel dat mijn auto op een KW onderstel staat en ongeveer 2 cm lager staat dan de gebruikelijk verlagingssets. Door deze extremere verlaging krijg je behoorlijk negatieve camberstanden, -2.5 graad op de achteras en over de -1 graad op de vooras, en zelfs dit is dus niet voldoende om deze velgmaat binnen de spatborden te houden. Bij hoger op de poten zullen de velgen alleen maar meer naar buiten komen.
@Paul, wij zijn hier net over van tamtam naar telefoon met draaischijf en dan begin jij over Park-Line??? :drinking:
viel toch net binnen de kas? :p
Uitgangspunt van de test was verkeerd.Coureur schreef: Was dat het vergelijk met een Focus waarbij de Focus als beste uit de test kwam??
Ja dat klopt, maar de Focus ST was niet de beste maar de leukste auto van de twee. Je kan er meer mee spelen :roll: De C30 lag veel vaster op de weg .