Goedemorgen...
Ik hoop dat er vroege vogels tussen zitten die me advies kunnen geven.
Paar dagen geleden had ik al een TOPIC over het lage toerental met bijbehorende problemen. Gisteravond nog meer problemen.
Gaat om 440, 1.8i, 200dkm, '96 benz/LPG.
1. Auto start bijna niet in 1x. Gisteravond 2, 3x gestart, maar slaat niet aan.
2. De schakelaar LPG/benz omgezet van LPG naar benzine.
3. Weer starten. Nu hoor ik een tikkend geluid, alsof je je gordel niet om hebt. Dit geluid lijkt bij de gastank vandaan te komen.
4. Starten lukt niet, de accu wordt leeggetrokken. (al erg snel vind ik)
5. Lampje van LPG/benz schakelaar blijft knipperen en 't tikkende geluid is ook nog te horen.
6. Accu is helemaal leeg. Met een Seat naar me werk gegaan (slik).
Wie heeft er tips? Want ik ben afhankelijk van m'n auto. En uiteraard is het weekend en moet ik werken...
Alvast bedankt!
- Remy_W -
Auto start niet meer (1.8i '96)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 20.11.2005 - 20:50
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
- volvoruud
- 3rd Gear member
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Zeg dan niets :roll:marcprak schreef:Op gas moet je koken!!!!!!!!
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Meestal als de accu leeg is ben je ook je codes kwijt :?Ludo schreef:wanneer ga je de foutcodes eens (laten) uitlezen?
Waar komt het tikken de geluid vandaan ...de motor?? Dat zou je injector kunnen zijn.
@marcprak: dat vind niet iedereen zeker nu de branstof prijzen zo hoog zijn en bij goed onderhoud aan de motor is het voor de rustige rijder zeker fijn rijden
En ja ik zeg ook wel eens "op diesel moet je stoken en op gas koken" :razz:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 04.01.2006 - 22:06
Tja
je geeft het antwoord zelf aan
,
een auto is gewoon niet gebouwt voor gas, tempraturen zijn hoger, onderdelen, zetten meer uit, allemaal universeel spul.
Sensoren krijgen last, je fopt de auto met een andere computer. al denkt je basis ECU gewoon dat die op benzine loopt en past zich veder dus ook niet aan. j
het enige goede systeem met gas, is Bi-Fuel en veder kan je beter op gas koken.
Gr,

,
een auto is gewoon niet gebouwt voor gas, tempraturen zijn hoger, onderdelen, zetten meer uit, allemaal universeel spul.
Sensoren krijgen last, je fopt de auto met een andere computer. al denkt je basis ECU gewoon dat die op benzine loopt en past zich veder dus ook niet aan. j
het enige goede systeem met gas, is Bi-Fuel en veder kan je beter op gas koken.
Gr,
Volvo 460 1.8i rijder
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
man man man, wat een gelul alweer, als je niet beter weet ga dan elders je wijsheid verkondigen.marcprak schreef:Tjaje geeft het antwoord zelf aan
,
een auto is gewoon niet gebouwt voor gas, tempraturen zijn hoger, onderdelen, zetten meer uit, allemaal universeel spul.
Sensoren krijgen last, je fopt de auto met een andere computer. al denkt je basis ECU gewoon dat die op benzine loopt en past zich veder dus ook niet aan. j
het enige goede systeem met gas, is Bi-Fuel en veder kan je beter op gas koken.
Gr,
ik wil gerust van je hele preek het tegendeel bewijzen.
trouwens, weet je wel het verschil tussen een achteraf ingebouwd lpg systeem en een BI-FUEL systeem?. :roll:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 20.11.2005 - 20:50
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Foutcodes uitlezen lukt inderdaad niet, dit had ik al geprobeerd.
De benz/LPG schakelaar (zo'n drukknopje) die geeft een storing aan, het lampje daarvan blijft knipperen, en dat schijnt ook 't tikken te veroorzaken.
Vandaag even de auto aangetrokken, starte binne 5sec en bleef daarna wel lopen. Vanavond weer geprobeerd (22:15) maar ging weer niet.
't Probleem is niet zozeer op gas, maar ook op benzine
Nouja, iig bedankt voor de reacties.
De benz/LPG schakelaar (zo'n drukknopje) die geeft een storing aan, het lampje daarvan blijft knipperen, en dat schijnt ook 't tikken te veroorzaken.
Vandaag even de auto aangetrokken, starte binne 5sec en bleef daarna wel lopen. Vanavond weer geprobeerd (22:15) maar ging weer niet.
't Probleem is niet zozeer op gas, maar ook op benzine
Nouja, iig bedankt voor de reacties.
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Vreemd dat foutcodes uitlezen niet lukt...
Het rotte is dat we hier ook veel problemen met starten hebben gehad met de 440. Uiteindelijk is het gehele ontstekingssysteem vervangen, nieuwe accu en alle massapunten losgemaakt, schoongemaakt en opnieuw bevestigd. Daarna was het wel behoorlijk over, al start het ding nog steeds niet superenthousiast.
Het rotte is dat we hier ook veel problemen met starten hebben gehad met de 440. Uiteindelijk is het gehele ontstekingssysteem vervangen, nieuwe accu en alle massapunten losgemaakt, schoongemaakt en opnieuw bevestigd. Daarna was het wel behoorlijk over, al start het ding nog steeds niet superenthousiast.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 20.11.2005 - 20:50
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Probleem is gedeeltelijk opgelost...
Gister naar de Volvo dealer geweest, die hebben de dynamo doorgemeten (laadvermogen), massapunten, accupolen en bedrading gereinigd. En de spanningsregelaar van dynamo vervangen.
Daar is het start probleem mee verholpen
En daar ben ik al heel blij mee! 
Gister naar de Volvo dealer geweest, die hebben de dynamo doorgemeten (laadvermogen), massapunten, accupolen en bedrading gereinigd. En de spanningsregelaar van dynamo vervangen.
Daar is het start probleem mee verholpen


- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Over uit lezen van de storingen.
Ik zie dat je auto van '96 is dus heb als ik me niet vergis een stekker in de auto waar de dealer hem mee uitleest.
Ik zie dat je auto van '96 is dus heb als ik me niet vergis een stekker in de auto waar de dealer hem mee uitleest.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Als ik het goed gezien heb zit er weinig verschil tussen de auto van Remy en de 440 die hier staat. Beide met OBD-1 dacht ik...Michel440sports schreef:Over uit lezen van de storingen.
Ik zie dat je auto van '96 is dus heb als ik me niet vergis een stekker in de auto waar de dealer hem mee uitleest.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)