Auto start niet meer (1.8i '96)

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Remy_W
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 20.11.2005 - 20:50
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Goedemorgen...

Ik hoop dat er vroege vogels tussen zitten die me advies kunnen geven.
Paar dagen geleden had ik al een TOPIC over het lage toerental met bijbehorende problemen. Gisteravond nog meer problemen.

Gaat om 440, 1.8i, 200dkm, '96 benz/LPG.

1. Auto start bijna niet in 1x. Gisteravond 2, 3x gestart, maar slaat niet aan.
2. De schakelaar LPG/benz omgezet van LPG naar benzine.
3. Weer starten. Nu hoor ik een tikkend geluid, alsof je je gordel niet om hebt. Dit geluid lijkt bij de gastank vandaan te komen.
4. Starten lukt niet, de accu wordt leeggetrokken. (al erg snel vind ik)
5. Lampje van LPG/benz schakelaar blijft knipperen en 't tikkende geluid is ook nog te horen.
6. Accu is helemaal leeg. Met een Seat naar me werk gegaan (slik).

Wie heeft er tips? Want ik ben afhankelijk van m'n auto. En uiteraard is het weekend en moet ik werken...

Alvast bedankt!
- Remy_W -
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

wanneer ga je de foutcodes eens (laten) uitlezen?
marcprak
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04.01.2006 - 22:06

Op gas moet je koken!!!!!!!!
Volvo 460 1.8i rijder
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

marcprak schreef:Op gas moet je koken!!!!!!!!
Zeg dan niets :roll:
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Ludo schreef:wanneer ga je de foutcodes eens (laten) uitlezen?
Meestal als de accu leeg is ben je ook je codes kwijt :?

Waar komt het tikken de geluid vandaan ...de motor?? Dat zou je injector kunnen zijn.

@marcprak: dat vind niet iedereen zeker nu de branstof prijzen zo hoog zijn en bij goed onderhoud aan de motor is het voor de rustige rijder zeker fijn rijden :wink:
En ja ik zeg ook wel eens "op diesel moet je stoken en op gas koken" :razz:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
marcprak
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04.01.2006 - 22:06

Tja :P je geeft het antwoord zelf aan
,
een auto is gewoon niet gebouwt voor gas, tempraturen zijn hoger, onderdelen, zetten meer uit, allemaal universeel spul.
Sensoren krijgen last, je fopt de auto met een andere computer. al denkt je basis ECU gewoon dat die op benzine loopt en past zich veder dus ook niet aan. j
het enige goede systeem met gas, is Bi-Fuel en veder kan je beter op gas koken.

Gr,
Volvo 460 1.8i rijder
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

marcprak schreef:Tja :P je geeft het antwoord zelf aan
,
een auto is gewoon niet gebouwt voor gas, tempraturen zijn hoger, onderdelen, zetten meer uit, allemaal universeel spul.
Sensoren krijgen last, je fopt de auto met een andere computer. al denkt je basis ECU gewoon dat die op benzine loopt en past zich veder dus ook niet aan. j
het enige goede systeem met gas, is Bi-Fuel en veder kan je beter op gas koken.

Gr,
man man man, wat een gelul alweer, als je niet beter weet ga dan elders je wijsheid verkondigen.
ik wil gerust van je hele preek het tegendeel bewijzen.
trouwens, weet je wel het verschil tussen een achteraf ingebouwd lpg systeem en een BI-FUEL systeem?. :roll:
Remy_W
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 20.11.2005 - 20:50
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Foutcodes uitlezen lukt inderdaad niet, dit had ik al geprobeerd.

De benz/LPG schakelaar (zo'n drukknopje) die geeft een storing aan, het lampje daarvan blijft knipperen, en dat schijnt ook 't tikken te veroorzaken.

Vandaag even de auto aangetrokken, starte binne 5sec en bleef daarna wel lopen. Vanavond weer geprobeerd (22:15) maar ging weer niet.


't Probleem is niet zozeer op gas, maar ook op benzine
Nouja, iig bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Vreemd dat foutcodes uitlezen niet lukt...
Het rotte is dat we hier ook veel problemen met starten hebben gehad met de 440. Uiteindelijk is het gehele ontstekingssysteem vervangen, nieuwe accu en alle massapunten losgemaakt, schoongemaakt en opnieuw bevestigd. Daarna was het wel behoorlijk over, al start het ding nog steeds niet superenthousiast.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Remy_W
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 20.11.2005 - 20:50
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Probleem is gedeeltelijk opgelost...
Gister naar de Volvo dealer geweest, die hebben de dynamo doorgemeten (laadvermogen), massapunten, accupolen en bedrading gereinigd. En de spanningsregelaar van dynamo vervangen.
Daar is het start probleem mee verholpen :) En daar ben ik al heel blij mee! :D
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Over uit lezen van de storingen.
Ik zie dat je auto van '96 is dus heb als ik me niet vergis een stekker in de auto waar de dealer hem mee uitleest.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Michel440sports schreef:Over uit lezen van de storingen.
Ik zie dat je auto van '96 is dus heb als ik me niet vergis een stekker in de auto waar de dealer hem mee uitleest.
Als ik het goed gezien heb zit er weinig verschil tussen de auto van Remy en de 440 die hier staat. Beide met OBD-1 dacht ik...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”