Motor temperatuur
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
De afgelopen dagen liep het koelwater temperatuur nauwelijks op, wat kan duiden op een defecte thermostaat. De thermostaat zit er nog maar een paar maanden in, dus dat is sowieso al vreemd. Zojuist kwam de motor wel weer goed op temperatuur. Wat kan er aan de hand zijn?
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
of je temp meter is niet 100% meer.
Als de meter aangeeft dat ie koud is, heb je toen ook even aan je blok gevoelt?
Als de meter aangeeft dat ie koud is, heb je toen ook even aan je blok gevoelt?
- dash
- 3rd Gear member
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43
wat noem je nauwelijks, hoe hoog komt de meter?
440 GLT ingeruild voor een 206 CC
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Hij kwam tot hooguit 1/4. Ik heb toch maar weer de thermostaat vervangen, maar ook gelijk de radiateur. Die had z'n tijd gehad, want de lamellen brokkelden helemaal uit elkaar. Overigens was ik nog geen 100 euro kwijt voor een nieuwe, dus dat viel mee. Maar nu is het probleem dus weer voor elkaar, hij komt weer netjes halverwege en blijft daar ook.
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Het heeft 2 dagen geduurd, maar vanochtend werd de auto wéér niet warm. Na 25 minuten stond de meter op 40%. Een kapotte meter lijkt me sterk, aangezien de meter het na het vervangen van de radiateur en thermostaat wel weer goed deed. Iemand nog een idee?
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Controleer eerst eens of de radiateur helemaal warm wordt. En of de bovenste en onderste rad.slang heet worden. Het liefst even met een infra rood termometer maar met de hand voelen kan je ook al veel vertellen. Als je kachel ook goed heet wordt dan zou ik me geen zorgen maken. De verschijnselen lijken mij op een defecte meter, defecte sensor of slechte verbinding ervan te wijzen.
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
De kachel wordt goed heet, en net op de terugweg vanuit m'n werk geen probleem meer gehad. Zal dan wel een slecht verbinding zijn?
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 21:25
Ik heb het probleem ook al heel lang. De ene keer doet de meter helemaal niets en de andere keer stijgt hij naar 1/4, maar hij stijgt niet naar net iets onder half.
Ik hoorde dat er een bepaald regelblokje achter de meter moet zitten die nog wel eens voor problemen kan zorgen.
Ik hoorde dat er een bepaald regelblokje achter de meter moet zitten die nog wel eens voor problemen kan zorgen.
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Ik heb er eigenlijk nog niet bij stil gestaan dat ik een ontluchtingsventiel heb (op m'n vorige 460 had ik die niet). Hoe werkt dat ontluchten? Gewoon goed warm rijden en het ventiel losdraaien?
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 21:25
Kachel helemaal op warm zetten, ontluchtingsnippel losdraaien tot er koelvloeistof uit komt en dit zonodig een paar keer herhalen na een rondje te hebben gereden.
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
pas wel op voor je klauwen, want die KVS is best warm.. Overigens hoef je hem niet helemaal op warm te zetten, er stroomt continu warme KVS door je kachelradiateur.
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Het heeft nog weinig geholpen. Ik heb ook de massa kabel vervangen, deze was groen van de oxidatie. Welke opties zijn er nog meer?
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 21:25
Dat ligt eraan of je een vloeistofgeregelde of een luchtstroom geregelde radiator hebt.Overigens hoef je hem niet helemaal op warm te zetten, er stroomt continu warme KVS door je kachelradiateur
Ik weet niet wat voor type die van de 4 serie is.
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Het lijkt toch wel opgelost te zijn nu. Nog maar ff in de gaten houden de komende dagen en niet te vroeg juichen 

Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
bij mij hetzelfde: soms op 2/3 tussen koud en midden. soms perfect midden, soms stukje boven midden (kan binnen seconde veranderen). bij mij is het de sensor van de meter (draadje los bij staionair motor en helemaal omhoogkomen van meter=kapot).
Maakt verder niet uit voor de auto ook als de motor te warm wordt zit er nog een extra veiligheid in de meter voor de ecu (die het pas op heet! lampje laat branden)
Maakt verder niet uit voor de auto ook als de motor te warm wordt zit er nog een extra veiligheid in de meter voor de ecu (die het pas op heet! lampje laat branden)
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Welke sensor bedoel je dan? De sensor in de radiateur?
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
hmmm ik ging even ervan uit dat je een b18u hebt. Bij de 2.0 gaat mijn verhaal misschien niet op