diesel of benzine

Geleverd vanaf 2003
ewing
2nd Gear member

antje80v schreef:Hallo allemaal
Dat mijn keuze is gevallen op een V50 (prive rijden) das al lang duidelijk
Maar nu mijn dilemma,
Ik rij ong 20000 km per jaar
Wat is de beste keus om dan te doen??
Rij nu in een diesel autootje en diesel bevalt goed, maar hoe zuinig zijn de bezine V50 's???????
Rij nu 1:19 dat zal de V50 diesel wel niet halen en dat hoeft ook niet :P
Ik rij thans een V50 2.0D en haal gemiddeld 1 op 18 (op basis van de dagteller; BC wijkt ongeveer 10% af). Dat zijn met B-weg-/snelwegkilometers, waarbij ook (helaas steeds meer) het nodige filerijden.

Je denkt kennelijk aan diesel of benzine. Waarom niet een V50 op LPG? Ik heb hiervoor een 854 op LPG (G3) gereden: reed prima en heb geen noemenswaardige extra onderhoudskosten gehad. Echter, ik weet niet hoe een V50 zich houdt op LPG. Het model is an sich natuurlijk ook nog vrij jong. Misschien is daarover elders op het forum iets over geschreven.
Fredhead
Geartronic member

1 op 18 vind ik een keurig verbruik.

Vandaag zelf getankt en kwam uit op 1 op 13,3.
Dit was wel met stevig doorrijden moet ik er dan bij zeggen (op de snelweg cruise control op 140 en regelmatig als eerste weg zijn bij het stoplicht)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Fredhead
Geartronic member

Ireentje schreef:Ja dat lijkt me een goed plan. Zit alleen nog steeds met de garantie. Maar ben nog overal aan het rondkijken. Heb nog 2 en een half jaar voordat Hakan mij komt pesten ;)
Zou als ik jou wachten tot na de garantie, vergeet niet dat met tuning vaak (zo niet altijd) vervalt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Ireentje
5th Gear member

Alleen de snelheid, het vermogen en de rest wat je extra krijgt kriebelt zo ::D
Irene.

Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Taeke
1st Gear member

Ik had laatst als vervangwagen voor mijn 1.6D een 1.8i meegekregen.

Nou, dan toch echt liever de diesel hoor. Akkoord, de benzine trekt natuurlijk verder door, maar daar krijg je een zeurderige brom voor terug. Ook bij kruissnelheden van 120-130. En een gebrek aan koppel natuurlijk. Bij wegrijden pakt de benzine wel iets beter op. Dat vind ik dan ook het grootste nadeel van diesel, de "anfahrswache"

Toevallig de afgelopen dagen nog een paar lange Autobahnritten gemaakt, met de diesel is het heerlijk 180 per uur cruisen, en bijna geruisloos. De 1.8i zit dan al bijna 6000 rpm te janken.

De 2.4 benzine is weer een ander verhaal, die zou ik wel preferen boven de 1.6D. Maar dan heb je ook weer wel een andere brandstofrekening.
S40 1.6D Edition II Sport
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”