Zat ik misschien met mijn voet op het koppelingspedaal ipv het rempedaal? Zou voor het eerst zijn na 20 jaar rijden.
Vervolgens: auto staat in vakantie vijf weken stil. Na vakantie instappen, voet op rempedaal en pedaal keihard. Starten en pedaal is weer normaal. Waarom is dat pedaal keihard, of is dat altijd na vijf weken? Zal wel.
Drie dagen geleden gebeurt me hetzelfde als eerder op de snelweg. Rijdend op cc, rempedaal wil niet in, cc drukt door (gaat er natuurlijk ook af als je koppeling indrukt, maar het gebeurt allemaal in een fractie van een seconde) etc etc. Loopt opnieuw goed af.
Trapte ik weer op het koppelingspedaal? Kan ik me bijna niet voorstellen.
Gisteren auto naar dealer, uur onderzoek (kostenloos, keurig), niets gevonden. Gaaft aan dat ik mocht het nog een keer gebeuren (in dat geval zou het een soms haperende rembekrachtiging zijn) gewoon kan doortrappen op het pedaal en dat er dan niet opeens zeer hard wordt geremd.
Iemand die dit herkent? Ik zet mijn voeten bij rijden op cc normaliter altijd weg bij de pedalen, maar op dit moment even niet: niet meer rijdend op cc in wat drukker verkeer en elke drie seconden testend of mijn rem het nog doet. Dus wie een zilveren V70 D5 uit 2002 telkens ziet remmen, dat ben ik.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Groet, Olav