Hoi iedereen,
Sinds kort bij het nemen van een vrij scherpe bocht (enkel naar rechts toe) hoor ik bonk bonk bonk van mijn ophanging, ik voel dit ook.
Een regelmatig kloppend geluid is het.
Ik weet wel dat het stangetje linksvoor dat aan de stabilisatorstang zit stilaan aan vervanging toe is maar kan dit regelmatige geklop hiervan wel komen of is het mijn aandrijfas?
Ik heb gemerkt dat de stofhoes aan de bakzijde van mijn linker aandrijfas wel wat vettig is, mss een lek daar, dat moet ik nog eens bezien.
Iemand ervaring met dit probleem?
Alleszins heb ik hier nog aandrijfassen liggen, en hoe kan ik checken of die nog geschikt zijn voor gebruik?
Alvast bedankt!!!
Aandrijfas kapot?
-
- 5th Gear member
Er mag geen speling op de koppeling (homokineten) zitten. Dat hoor je meestal inderdaad bij scherpe bochten. Als je aandrijfhoes vettig is aan de buitekant kun je er vergif op innemen dat deze kaport is (APK afkeur)
Ik denk dat je aandrijfas speling heeft op de homokineten.
Ik denk dat je aandrijfas speling heeft op de homokineten.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 3rd Gear member
Gegroet
Ik ben in mijn kelder gedoken, nog goede aandrijfassen gevonden van mijn 480 '93, passen deze op een 440 van '94? De wielbasis is alleszins identiek...
Groeten
Ik ben in mijn kelder gedoken, nog goede aandrijfassen gevonden van mijn 480 '93, passen deze op een 440 van '94? De wielbasis is alleszins identiek...
Groeten
-
- 2nd Gear member
overigens...... een beetje verticale speling aan de bakzijde is normaal...
Maar een vettige stofhoes uiteraard niet.
Maar een vettige stofhoes uiteraard niet.
- Iroll
- 6th Gear member
Yep, zijn hetzelfde. Maar er zit wel verschil tussen die van een automaat en die van een handbak.Ik ben in mijn kelder gedoken, nog goede aandrijfassen gevonden van mijn 480 '93, passen deze op een 440 van '94? De wielbasis is alleszins identiek...
-
- 3rd Gear member
Hoi
Bedankt voor de info, net mijn mechanieker gebeld...
De linker stofhoes is kapot, de aandrijfas lijkt goed aan die kant
Aan de rechterkant is er een licht getik te horen bij het verdraaien van de as en een lichte speling op de roulementen,de lagers dus...
Ik ga nu eens kijken se...
groeten
Bedankt voor de info, net mijn mechanieker gebeld...
De linker stofhoes is kapot, de aandrijfas lijkt goed aan die kant
Aan de rechterkant is er een licht getik te horen bij het verdraaien van de as en een lichte speling op de roulementen,de lagers dus...
Ik ga nu eens kijken se...
groeten
-
- 3rd Gear member
Hoi
Ben terug van de garagist.
Het bleek dus wel degelijk mijn linker as te zijn, we hebben hem vervangen door een exemplaar dat ik nog liggen had en het geluid is weg!
Rechts bleek het getik van mijn roulement te komen maar er is nog maar weinig speling...
Groeten
Ewout
Ben terug van de garagist.
Het bleek dus wel degelijk mijn linker as te zijn, we hebben hem vervangen door een exemplaar dat ik nog liggen had en het geluid is weg!
Rechts bleek het getik van mijn roulement te komen maar er is nog maar weinig speling...
Groeten
Ewout