Kennen jullie het verschijnsel dat je een lease-auto mag uitkiezen en dat je valt voor dat ene merk/model op de leaselijst, maar waarvan je weet dat het passen en meten wordt om de auto te kunnen rijden, omdat de leaseprijs al op het randje zit? Welnu, daar heb ik nu "last" van. Ik ben gevallen voor de XC70, maar leasetechnisch is dat niet helemaal ok. Sterker nog, een Audi (a6 avant), BMW (5-serie touring) doen het leasetechnisch veel beter. Je kunt meer accessoires bestellen (alles wat ik hebben wil kan), catalogusprijs ligt uiteindelijk vele duizenden euro's hoger dan de XC70, maar diep in je hart wil je geen Audi of BMW, maar die XC70.

Vandaag toch maar naar de Volvo-dealer geweest en wat blijkt: ook op de XC70 zit sinds een paar dagen een professional pack. Dus de gewenste mobility line zit in de pocket. Zo ook parkeersensoren achter. Ledere bekleding maakt mij eigenlijk niet uit. Maar ja, zoals gezegd leasetechnisch ligt een XC70 niet zo lekker. Om toch te kunnen rijden in een XC70 heb ik besloten om dan maar voor een "budget model" te gaan: een XC70 kinetic met een prof.pack. De ongehoord dure geartronic valt af. Misschien kies ik zelfs voor "gewoon" zwart ipv oyster grey of zwart metallic, want dan kan er misschien nog xenon op (vind ik onmisbaar). Twijfel bestaat ook nog over de velgen: gewoon de standaard 16 inch er onder laten zitten of toch gaan voor de 17 inch sargas. Tja, de audioline is eigenlijk onontbeerlijk, want je krijgt een beter geluid en tevens bluetooth. Het valt mij niet mee om een budgetXC70 te configureren om binnen de leasenormen te vallen.
Zijn er zaken die onmisbaar zijn op een XC70? Terwijl ik dit schrijf denk ik aan een regensensor....is toch wel handig
Ik zal jullie de komende tijd op de hoogte houden van mijn belevenissen en de (on)mogelijkheden om de XC70 te kunnen rijden (en anders wordt het een van de andere genoemde merken).
MVG. BudgetXC