XC70 Kinetic

Plaats reactie
BudgetXC
Starter

Hallo, ik ben nieuw in dit gremium. Ik zit met een relatief luxeprobleem en dat wil ik jullie niet onthouden.

Kennen jullie het verschijnsel dat je een lease-auto mag uitkiezen en dat je valt voor dat ene merk/model op de leaselijst, maar waarvan je weet dat het passen en meten wordt om de auto te kunnen rijden, omdat de leaseprijs al op het randje zit? Welnu, daar heb ik nu "last" van. Ik ben gevallen voor de XC70, maar leasetechnisch is dat niet helemaal ok. Sterker nog, een Audi (a6 avant), BMW (5-serie touring) doen het leasetechnisch veel beter. Je kunt meer accessoires bestellen (alles wat ik hebben wil kan), catalogusprijs ligt uiteindelijk vele duizenden euro's hoger dan de XC70, maar diep in je hart wil je geen Audi of BMW, maar die XC70. :P

Vandaag toch maar naar de Volvo-dealer geweest en wat blijkt: ook op de XC70 zit sinds een paar dagen een professional pack. Dus de gewenste mobility line zit in de pocket. Zo ook parkeersensoren achter. Ledere bekleding maakt mij eigenlijk niet uit. Maar ja, zoals gezegd leasetechnisch ligt een XC70 niet zo lekker. Om toch te kunnen rijden in een XC70 heb ik besloten om dan maar voor een "budget model" te gaan: een XC70 kinetic met een prof.pack. De ongehoord dure geartronic valt af. Misschien kies ik zelfs voor "gewoon" zwart ipv oyster grey of zwart metallic, want dan kan er misschien nog xenon op (vind ik onmisbaar). Twijfel bestaat ook nog over de velgen: gewoon de standaard 16 inch er onder laten zitten of toch gaan voor de 17 inch sargas. Tja, de audioline is eigenlijk onontbeerlijk, want je krijgt een beter geluid en tevens bluetooth. Het valt mij niet mee om een budgetXC70 te configureren om binnen de leasenormen te vallen.

Zijn er zaken die onmisbaar zijn op een XC70? Terwijl ik dit schrijf denk ik aan een regensensor....is toch wel handig

Ik zal jullie de komende tijd op de hoogte houden van mijn belevenissen en de (on)mogelijkheden om de XC70 te kunnen rijden (en anders wordt het een van de andere genoemde merken).

MVG. BudgetXC
Ben
Executive Member
Contacteer:

Inderdaad een luxeprobleem.
Als ik een auto ga uitzoeken begin ik altijd met een zo compleet mogelijk plaatje.
D.m.v. de kaasschaafmethode gaan de minder belangrijke dingen er dan af tot ik op het door mij gewenste budget zit.

De standaard 16"velgen vind ik mooi genoeg. Geartronic.... ik zou niet zonder willen. Zeker in file-Nederland rijdt dat veel ontspannener.

Zit je vast aan een leasemaatschappij of ben je daar vrij in.
Ik kan me voorstellen dat Volvo-lease wellicht wat schappelijker in prijs is. >>>KLIK<<<
Leasemaatschappijen kiezen vaak voor een bepaald merk omdat ze dan extra korting krijgen bij aantallen.*

Sterkte :D

PS*
even buiten het topic om. Ik hoorde laatst het verhaal van een directeur van een grote Nederlandse leasemaatschappij die op visite was in München bij het hoofdkantoor van XYZ. tijdens de luch werd hij voorgesteld aan een van de big bosses van het Beierse automerk die hem terloops vroeg.... hoeveel auto's koopt u per jaar van ons merk? Vol trots noemde de nederlander het (in zijn ogen aanzienlijke) aantal auto's. De Beier vertrok geen spier en meldden, Oh dan koopt u er toch aardig wat minder dan de dealer hier in München :-)
En zo is alles weer betrekkelijk.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
BudgetXC
Starter

Ik ben vrij voor wat betreft de leasemaatschappij; de wagenparkbeheerder is zijn geld waard en zoekt altijd de goedkoopste maatschappijen uit. Waarbij wel min of meer dezelfde voorwaarden gelden (zoals vervangend vervoer etc.) We hebben een paar honderd auto's rijden waarvan de berijders telkens andere wensen hebben. Dus een schone dagtaak...
Ik wil eigenlijk ook GT, maar zoals gezegd die is ongemeen duur (waarom eigenlijk?)

Voor mij is overigens ook nog een punt van aandacht dat men hier denkt om vanaf volgend jaar maatschappelijk verantwoord te gaan ondernemen als gevolg waarvan je dan maximaal label C mag rijden :-x . 't is er gelukkig nog niet door, want anders blijven alleen audi en bmw over (althans waar ik in wil rijden) en hoef ik niet eens meer te denken aan een XC70.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

in die GT zit de extra slurptax mee die de combinatie van GT + D5 meer produceert dan een handabk
Volvo for life
Big Blue
2nd Gear member

Welkom budgetXC en hopelijk blijf je ook hier en hoef je niet over te stappen naar het forum van de "schapen" (lees kudde-dieren).

Waar ik reeds spijt van heb bij de samenstelling van mijn wagen zijn volgende zaken ;

geen nivomat (momenteel nog geen oplossing)
standaard sound system (reeds aangepast met after market speakers en subwoofer en daarom ook duurder)
standaard 16' velgen (mogelijke oplossing in zicht met Heico volution V
in 18' ook veel duurder)

Handige opties zijn verder;

bluetooth
regensensor
verwarmde zetels
xenon
elektrische kofferklep

Greetz.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Misschien zet ik je op een verkeerd spoor maar is een XC60 wellicht een optie?
BudgetXC
Starter

Ik heb aan een XC60 gedacht, maar die valt mij - ook weer - qua leaseprijzen erg tegen. Overigens vind ik een XC70 ietwat stijlvoller dan een XC60. Als je bij een XC60 de volgende opties kiest : GT, mobility line, xenon, audioline en de 'summum-velgen', dan wordt je niet vrolijk van de leaseprijs. Het is mij vaker verteld; Volvo is niet erg ' lease-vriendelijk. Maar goed, we proberen het gewoon. :P
ferretje
4th Gear member

Zelf heb ik achterwege gelaten:
Navigatie (tomtom op telefoon Nokia N95)+route66 en nog wat andere software.

Bluetooth carkit heb ik wel maar is niet compatibel met N95 dus toch behelpen.

Ik zou gaan voor 17"velgen heb nu 18". Is mooi hoor maar van de andere eigenschappen merk ik niets.

Ik zou de automatische achterklep niet willen missen. Erg handig.

Heb nu adaptieve bi-xenon. Heb ik eigenlijk alleen lol van in het donker in de bossen. (Kom ik niet al te vaak) verder is het land over het algemeen al zo goed verlicht dat je nauwelijks merkt dat de koplampen meedraaien.
afhankelijk van waar je woont dus wel of niet zinvol.

Automaat vind ik in principe een uitkomst. Alleen is de geartronic niet de beste in zijn soort. Kan wel wat sneller reageren. Toen ik hem kocht nog geen slurptax overigens......

Ik zou niet meer zonder ipod/usb adapter willen. Alleen jammer dat je niet kunt zoeken met de toetsen op de midenconsole. Echt een gemis. Je moet veel tijd stoppen in het maken van afspeellijsten om snel wat te zoeken.
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
Bart
8th Gear member

Heb een tijdje geleden voor mijn baas ook een XC70 Kinetic besteld. Op mijn aanraden (en zijn eigen wensen) heeft hij omwille van de bijtelling zoveel mogelijk zaken achteraf laten monteren, zoals parkeersensoren voor en achter.

Wellicht kan je dealer je helpen door wat koring te geven op zaken die bij hem ingebouwd worden?

Enne, zo budget is een Kinetic niet hoor ;-)
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

als je achteraf een voorziening monteerd die in gelijke vorm af fabriek leverbaar is/had geweest heb je wel gewoon de bijtelling erover.
Volvo for life
Big Blue
2nd Gear member

Ik dacht hier een reactie te hebben geplaatst mbt de opmerking van Ben ??

In iedergeval hierbij de rechtzetting van mijn fout omtrent de bodemplaat van de XC60;

edit
Het model deelt zijn bodemplaat (EUCD genaamd) met de Land Rover Freelander, de Ford Mondeo/S-Max/Galaxy en de eigen S80/V70/XC70 (en dus niet met de Kuga).
De Ford Kuga maakt gebruik van het kleinere Focus platform (dat Volvo gebruikt voor de C30/S40/V50). Dat Volvo voor het grotere EUCD onderstel koos, komt omdat men een 6 cilinder onontbeerlijk acht voor de Noord Amerikaanse markt, die 40 % van de verkopen voor zijn rekening moet nemen. En een dergelijke krachtbron is de groot voor het ‘Focus’ onderstel.

Maar dit wisten jullie reeds allemaal............ook de mensen die geen beschikking hebben over inside informatie ??

Alvast excuses voor de niet correcte info (daarom maakte niemand het vergelijk omdat ze niet te vergelijken zijn).
Bart
8th Gear member

bart simpson schreef:als je achteraf een voorziening monteerd die in gelijke vorm af fabriek leverbaar is/had geweest heb je wel gewoon de bijtelling erover.
Indien de voorziening bij de dealer wordt ingebouwd, en ook als zodanig op de factuur verschijnt (en dus in het lease-contract), betaal je er geen bijtelling over.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Koots schreef:
bart simpson schreef:als je achteraf een voorziening monteerd die in gelijke vorm af fabriek leverbaar is/had geweest heb je wel gewoon de bijtelling erover.
Indien de voorziening bij de dealer wordt ingebouwd, en ook als zodanig op de factuur verschijnt (en dus in het lease-contract), betaal je er geen bijtelling over.
daar denkt de belastingdienst heel anders over, als jij achteraf (maar wel binnen 12maanden na ingebruikname) iets monteren laat dat af fabriek leverbaar had geweest ben je bijtellingsplichtig.
Bijtelling is overigens steeds minstens 25%, het staat de fiscus vrij om iemand die een in hun idee groter voordeel geniet ook een hogere bijtelling op te leggen
Bart
8th Gear member

Ok, wist ik niet. Weer wat geleerd...

BudgetXC
Starter

Voor wat betreft de bijtelling in verband met privé-gebruik geldt het volgende (en ik denk dat ik daar wel enig verstand van heb :D ):

Met ingang van 1 juli 2006 tellen accessoires aan een auto die door of namens de fabrikant of importeur zijn aangebracht mee voor de bijtelling. Let wel het betreft dus de situatie dat het kenteken is toegekend op of na 1 juli 2006. Voor situaties vóór 1 juli 2006 geldt hetgeen Bart Simpson meedeelde.

Voor de liefhebbers: Met ingang van 1 januari 2007 is bij wet van 22 november 2006, Stb. 2006, 607, houdende wijziging van de Wet op de belasting van personenauto's en motorrijwielen 1992 en van enige andere wetten (omzetting teruggaafregeling bestelauto's ondernemers in vrijstellingsregeling) met terugwerkende kracht tot en met 1 juli 2006 art. 13bis, vijfde lid , (thans: zesde lid) Wet LB 1964 gewijzigd. Laatstgenoemde wijziging bewerkstelligt dat voorzieningen die niet door of namens de fabrikant of importeur zijn aangebracht ook buiten de grondslag voor de autokostenfictie blijven, ook als ze voor de datum van toekenning van het kenteken zijn aangebracht.

Kortom dit betekent dat de grondslag voor de bijtelling in verband met privégebruik als volgt is: Nettocatalogusprijs + btw + bpm-bedrag. Alles wat de dealer aanbrengt ná de datum van toekenning van het kenteken telt niet mee. :P
Ben
Executive Member
Contacteer:

Kijk, dat is nuttige informatie om te onthouden.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Als je de belastingdienst online raadpleegt zie je (al jaren) heel konsekwent bij het genoemde bijtellingspercentage ook het woordje "minimaal" staan, daar zit soms net het probleem
Volvo for life
BudgetXC
Starter

Het klopt het het percentage van 25 een "tenminste" percentage is. Dus als de inspecteur kan aantonen (dat is een redelijk zware vorm van bewijs) dat de waarde van het privé-gebruik van een ter beschikking gestelde auto, althans een auto waarvoor het percentage van 25 geldt, op kalenderjaarbasis meer is dan 25% van de waarde van de auto, kan hij een hoger percentage dan 25 terzake van het privé-gebruik vaststellen. Ik kan mij overigens geen geval herinneren dat een inspecteur een hoger percentage heeft vastgesteld. Wat je veel eerder ziet is dat het lease-bedrag (oftewel de werkelijke waarde van het voordeel) tot het loon wordt gerekend door de werkgever. Je ziet dat met name in situaties van lange verlofperioden (denk aan levensloop of een andere vorm van verlof).

Wederom voor de liefhebbers: het "tenminste" begrip geldt niet voor de "14%-auto's". Dus lekker veel privé rijden in een lease-Aygo of lease-Prius :twisted: ........

Voor wat betreft mijn keuze: de eerste offerte ligt bij de wagenparkbeheerder: een D5 Kinetic, black solid met prof.pack. Morgen ga ik weer op pad bij een andere dealer voor eenzelfde maar dan metallic lak en xenon.
Rene68
4th Gear member

Nou, dat heb ik dus wel gehad. De FIOD was langsgeweest bij mijn toenmalige werkgever. Doordat je met tanken de km-stand op dient te geven en woon-werkverkeer bekend was hadden zijn uitgerekend dat het aantal privé kilometers keer 50 cent per kilometer op een hoger bedrag uitkwam dan de bijtelling. Kon dus 3000 gulden extra aftikken....:-(
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
lemmer
4th Gear member

bart simpson schreef:
Koots schreef:
daar denkt de belastingdienst heel anders over, als jij achteraf (maar wel binnen 12maanden na ingebruikname) iets monteren laat dat af fabriek leverbaar had geweest ben je bijtellingsplichtig.
Bijtelling is overigens steeds minstens 25%, het staat de fiscus vrij om iemand die een in hun idee groter voordeel geniet ook een hogere bijtelling op te leggen
Heb je dan jurisprudentie dat dat ook ooit gedaan is, dacht het niet hoor. E.e.a. staat niet beschreven in de optielijst, een veel gebruikte truck bij import. :wink: :wink:
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”