460 1.6I lpg te hoog stationair

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

Hallo,

heb sinds 3weken een volvo 460 1.6I op lpg. niet echt de beste motor, maar dat mag de pret niet drukken. de auto heeft als mankement dat de motor in koude toestand zowel op lpg als benzine een 2000rpm stationair draait. dit is echter stierlijk irritant, heb via via vernomen dat het de stappenmotor zou zijn. iemand ervaringen?

gr
ALF
4th Gear member
Berichten: 678
Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
Locatie: Veenendaal

Dit lijkt inderdaad op stappenmotor, maar dan zou hij het ook moeten doen dacht ik als de motor warm is...
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

hmm, dat doet die niet. warme motor normaal toerental..
zou het iets anders zijn?
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
Locatie: Elsloo (zuid-limburg)

Ik heb laatst een soort gelijk probleem gehad (alleen bij mij was het constant 2000 toeren, warm en koud) en toen heb ik meen ik iemand iets horen zeggen over een koudestart sensor.. Zoek anders even naar het topic waar ik mijn problemen beschrijf, daar staat ook de reactie van deze persoon.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

heb het probleem even verder onderzocht..
bij het losnemen van de stekker op de luchtklep, zou de het toerental moeten "zagen". Bij de 1e keer losnemen deed de auto dit wel, bij het even later nog maals proberen deed hij het niet. Dat duidt dus op de lucht/meng klep die slecht afregelt! Deze dient vervangen te worden, is dit een duur onderdeel?

Mvg
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

Tijd geleden, maar probleem nog niet opgelost.
Was bij de sloop en die zijden dat ik de klep moest doormeten voor ik een goede deed monteren.
Heeft iemand de waardes van deze regelklep?
evanmandos2
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
Locatie: Groningen city

je kunt beter een nieuwe via ebay ofzo bestellen, zijn niet zo duur als imitatieonderdeel. ik heb de mijne gekocht voor 29 euro incl verzenden uit engeland :D

probleem is dat ze haast allemaal vervuilen op den duur, en een slooponderdeel zal meestal dus ook al een groot deel van zijn leven gehad hebben.

ik heb er evt. nog een liggen, is niet 100% meer, maar doet nog wel genoeg(lag bij mij uiteindelijk niet aan die klep), mag je zo hebben, maar woon wel in het hoge hoge noorden...
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo :D 282000 & going very strong
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

Had de klep al uitgewisseld met die van een oude (sl)opel, zijn dezelfde. Deze was inderdaad ook al oud, en hielp niet. Woon zelf in het lage zuide :) Als je me een link kan geven waar je een nieuwe voor €29 hebt gevonden, zou dat wel fijn zijn! Bedankt voor je aanbod iig..
evanmandos2
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
Locatie: Groningen city

ik had de mijne van ebay, zelfde aanbieder heeft hem niet meer.

moet je op ebay ff intikken 'idle valve' staan er vast een paar tussen van het goede type. vrijwel allemaal die erop lijken passen wel, tis een bosch ding en is op allerlei modellen van audi, bmw, vw, opel, volvo en meer gebruikt.
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo :D 282000 & going very strong
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

Probleem opgelost.
Regelklep eens goed bekeken, zat een braampje die ervoor zorgde dat het binnenwerk bleef hangen. Deze weggeschuurd, helemaal schoongemaakt met carb. reiniger, en probleem weg.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”