Huwelijksreis naar Zweden.....toevallig komt Volvo daar ook vandaan, dacht ik...

Hele goede reis gewenst. Dat zal met de V70 best goed gaan.
FF on topic: Ik rijd nu 3 maanden met een V70 2.5D uit dec. 2000 met nu 235.000 km op de klok. Ik kocht hem met 225.000 en dus nu zo'n 10.000 mee gereden waaronder 4000 zojuist tijdens vakantie in Zuid Frankrijk.
Ik moet toegeven dat het niet zo strak rijdt als mijn ingeruilde 855 benzine maar dit is toch echt een zalige (reis) wagen. Inderdaad heb ik ook af en toe onverklaarbare tikjes en rammeltjes en er zit meer trilling in stuur en pedalen als de 850. De 2.5 tdi is geen verfijnde diesel, stationair is het net een tractor maar bij 130km/u en harder hoor je hem totaal niet meer.
Ik vind het ook onbegrijpelijk dat deze veel grotere en zwaardere Volvo minder beenruimte achter heeft dan de 850 en zelfs de oude 245 van mijn vrouw.
Maar na 3 maanden ga ik de auto steeds meer waarderen en de beleving is gewoon super. Oké, het is geen Porsche maar hij heeft voor zijn postuur toch een prima weggedrag.
Nu maar afwachten of hij net als mijn oude 855 probleemloos de 385.000 haalt......