Hallo,'
hopelijk komt dit "probleem" bij iemand bekend voor, ik heb geen idee wat er aan de hand is.
vandaag gebeurde het 3 keer (bij drie afzonderlijke ritjes) dat heel even de waarschuwingslampjes van mijn 240 aanfloepten. Het was bijna niet te zien want ze gingen ook meteen weer uit (veel korter dan 1 seconde) het waren de lampjes van de accu, het waarschuwingslampje, het lampje van de Lambdasonde en het kappotte lampjes verklikkerslampje). De auto hield niet in en haperde ook niet, er lijkt dus weinig aan de hand, maar ik ben bang dat dit een voorbode is van iets ernstigs! Heeft het met vocht te maken, de bobine of is het iets anders?
Ik hoor het graag!
waarschuwingslampjes
- RaoulC
- 2nd Gear member
Afhankelijk van het bouwjaar en type zit er een diagnosepunt onder de motorkap (bestuurderszijde in de buurt van scharnier). Je kan deze gebruiken om de storing te vinden in bepaalde systemen. Vraagbaak voor de Volvo 240 heeft een duidelijke instructie en uitleestabel (ISBN90-201-2663-6).
sinds augustus '11 850 2,5ltr BJ'95 benzine
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
- polarwittesloep245
- 3rd Gear member
hoi PO
de problemen die ik heb gehad met de wagen werden vooral door aarding, zeg maar geen goede aarding veroorzaakt. kabel van de achterklep was kaduuk.
gevolg interval ruitenwisser achter en voor storingen, centrale vergrendeling.
ik zou het daar ergens zoeken.
natuurlijk kun je meer dingen controleren (soms is ernaar kijken al voldoende); accu goed aangesloten, vocht achter de relais bestuurderskant door lekkage voorruit.
succes ermee.
ook hier moet je eens kijken:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com ... &board=7.0
groetjes Claus
de problemen die ik heb gehad met de wagen werden vooral door aarding, zeg maar geen goede aarding veroorzaakt. kabel van de achterklep was kaduuk.
gevolg interval ruitenwisser achter en voor storingen, centrale vergrendeling.
ik zou het daar ergens zoeken.
natuurlijk kun je meer dingen controleren (soms is ernaar kijken al voldoende); accu goed aangesloten, vocht achter de relais bestuurderskant door lekkage voorruit.
succes ermee.
ook hier moet je eens kijken:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com ... &board=7.0
groetjes Claus
- polarwittesloep245
- 3rd Gear member
misschien een domme vraag, maar dat uitlezen van die computer hoe gaat dat?
Volvo 240 Blackline-Polar estate, 82kW/112pk, b200f, 03-`93, 300.000km.
Opties: airco, el schuifdak, LM Corona 14"; met Michelin 195/70/14 Energy Saver, ab/cv/so, wintermatten, winterbanden op staal, Volvo veiligheidsrek, bumperstriping, forumsticker, elanden

Opties: airco, el schuifdak, LM Corona 14"; met Michelin 195/70/14 Energy Saver, ab/cv/so, wintermatten, winterbanden op staal, Volvo veiligheidsrek, bumperstriping, forumsticker, elanden

- RaoulC
- 2nd Gear member
Heel simpel gesteld, je steekt het pinnetje in een van de genummerde gaatjes en druk op een knopje. :? Niet zomaar doen (!) maar zorg dat je een Vraagbaak (zie boven) kan krijgen. Het is te uitgebreid om het hier te beschrijven. Probeer te googlen op het web of anders een PM. Ik kan niet in scannen maar met de gewone post kan ik je wel copietjes sturen.polarwittesloep245 schreef:misschien een domme vraag, maar dat uitlezen van die computer hoe gaat dat?
sinds augustus '11 850 2,5ltr BJ'95 benzine