waarschuwingslampjes

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pomoek
2nd Gear member
Berichten: 139
Lid geworden op: 23.11.2007 - 09:49

Hallo,'

hopelijk komt dit "probleem" bij iemand bekend voor, ik heb geen idee wat er aan de hand is.

vandaag gebeurde het 3 keer (bij drie afzonderlijke ritjes) dat heel even de waarschuwingslampjes van mijn 240 aanfloepten. Het was bijna niet te zien want ze gingen ook meteen weer uit (veel korter dan 1 seconde) het waren de lampjes van de accu, het waarschuwingslampje, het lampje van de Lambdasonde en het kappotte lampjes verklikkerslampje). De auto hield niet in en haperde ook niet, er lijkt dus weinig aan de hand, maar ik ben bang dat dit een voorbode is van iets ernstigs! Heeft het met vocht te maken, de bobine of is het iets anders?

Ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
RaoulC
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 17.09.2007 - 11:51
Locatie: Gent

Afhankelijk van het bouwjaar en type zit er een diagnosepunt onder de motorkap (bestuurderszijde in de buurt van scharnier). Je kan deze gebruiken om de storing te vinden in bepaalde systemen. Vraagbaak voor de Volvo 240 heeft een duidelijke instructie en uitleestabel (ISBN90-201-2663-6).
sinds augustus '11 850 2,5ltr BJ'95 benzine
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
Gebruikersavatar
polarwittesloep245
3rd Gear member
Berichten: 263
Lid geworden op: 18.09.2007 - 22:21
Locatie: Venlo

hoi PO
de problemen die ik heb gehad met de wagen werden vooral door aarding, zeg maar geen goede aarding veroorzaakt. kabel van de achterklep was kaduuk.
gevolg interval ruitenwisser achter en voor storingen, centrale vergrendeling.
ik zou het daar ergens zoeken.
natuurlijk kun je meer dingen controleren (soms is ernaar kijken al voldoende); accu goed aangesloten, vocht achter de relais bestuurderskant door lekkage voorruit.
succes ermee.
ook hier moet je eens kijken:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com ... &board=7.0
groetjes Claus
Gebruikersavatar
pomoek
2nd Gear member
Berichten: 139
Lid geworden op: 23.11.2007 - 09:49

Dag R en P:

Bedankt voor de informatie. Ik zal dit weekend eens de computer uitlezen en de kabels eens bekijken. Ik houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen!
Gebruikersavatar
polarwittesloep245
3rd Gear member
Berichten: 263
Lid geworden op: 18.09.2007 - 22:21
Locatie: Venlo

misschien een domme vraag, maar dat uitlezen van die computer hoe gaat dat?
Volvo 240 Blackline-Polar estate, 82kW/112pk, b200f, 03-`93, 300.000km.
Opties: airco, el schuifdak, LM Corona 14"; met Michelin 195/70/14 Energy Saver, ab/cv/so, wintermatten, winterbanden op staal, Volvo veiligheidsrek, bumperstriping, forumsticker, elanden
Afbeelding
Gebruikersavatar
RaoulC
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 17.09.2007 - 11:51
Locatie: Gent

polarwittesloep245 schreef:misschien een domme vraag, maar dat uitlezen van die computer hoe gaat dat?
Heel simpel gesteld, je steekt het pinnetje in een van de genummerde gaatjes en druk op een knopje. :? Niet zomaar doen (!) maar zorg dat je een Vraagbaak (zie boven) kan krijgen. Het is te uitgebreid om het hier te beschrijven. Probeer te googlen op het web of anders een PM. Ik kan niet in scannen maar met de gewone post kan ik je wel copietjes sturen.
sinds augustus '11 850 2,5ltr BJ'95 benzine
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
jos244245
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 11.03.2008 - 07:09

Ik zou ook even de spanningsregelaar van je dynamo schroeven en de lengte van de koolborstels controleren.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”