(aankoop) tips/ eigenschappen 142

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

Gefeliciteerd met je aanwinst!
Gebruikersavatar
dopdedouwer
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58

Ben benieuwd wat je precies gekocht hebt. T is het weer er niet echt voor de afgelopen tijd, maar heb je misschien een leuk fototje?
henky_Z
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 08.12.2006 - 12:08
Locatie: Zevenaar

Waarom zou je een B20 willen, voor het vermogen? dan ga je van 85 naar 90 PK, is dat de moeite waard. een B18 kop past op een B20, maar je verbrandingskamer wordt kleiner dus hogere compressie, maar kleinere kleppen, dus bij elkaar opgeteld heb je er niets aan. Heb je een B18B blok en hij pingelt niet en heb je dubbele carburateurs, lekker laten zitten dan als hij goed loopt. ik heb een 145 met een B18 uit '70 dus geen origilneel blok, het is ook opgeboord naar 1950CC ongeveer. Uit al het bovenstaande kun je al opmaken dat je er niet altijd vanuit moet gaan dat je blok origineel is.
Ik heb nog een heel net lichtblauw intereur voor een 142 over, zonder stang in je rug.
O ja en foto natuurlijk :multi:
henky_Z
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 08.12.2006 - 12:08
Locatie: Zevenaar

Zwabber schreef:Heb net aandachtig door jullie 14* zitten lezen. Heb er toevallig gisteren eentje gekocht. 144 uit '68 met idd een B 18 motor.

Zit wel wat werk aan het plaatwerk rondom aan maar motorisch liep hij erg mooi. Er zit alleen geen reserveband meer bij, die was gestolen. ::wink:
Heeft er iemand toevallig een bandje staan die ik als reserve kan gebruiken, het liefst een afdankertje ofzo.
ik heb denk ik nog wl en losse velg over, en een losse band.
Ik heb ook nog wel een set van 4 wielen, maar die worden verbreed.
Gebruikersavatar
dopdedouwer
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58

henky_Z schreef:Waarom zou je een B20 willen, voor het vermogen? dan ga je van 85 naar 90 PK, is dat de moeite waard. een B18 kop past op een B20, maar je verbrandingskamer wordt kleiner dus hogere compressie, maar kleinere kleppen, dus bij elkaar opgeteld heb je er niets aan. Heb je een B18B blok en hij pingelt niet en heb je dubbele carburateurs, lekker laten zitten dan als hij goed loopt. ik heb een 145 met een B18 uit '70 dus geen origilneel blok, het is ook opgeboord naar 1950CC ongeveer. Uit al het bovenstaande kun je al opmaken dat je er niet altijd vanuit moet gaan dat je blok origineel is.
Ik heb nog een heel net lichtblauw intereur voor een 142 over, zonder stang in je rug.
O ja en foto natuurlijk :multi:
Hey Henky,
Bedankt voor je reactie, het is al weer een tijdje geleden dat ik bij de auto ben wezen kijken, maar het is m niet geworden. De motor liep niet helemaal lekker. Stationair liep de B18B best netjes maar er was dus niet fijn mee te rijden, misschien door een lekke rembekrachtiger bleek achteraf.
De man had er een B20 bij, vandaar mijn idee om de B20A een B18B kop te geven omdat dat dit mij een "snellere" motor leek. Echter na jou reactie zie ik dat het nogal wat genuanceerder ligt.
De laatste tijd is het behoorlijk stil op de "klasieke volvo markt", maar ik wacht rustig mijn kans af.
Gebruikersavatar
dopdedouwer
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58

dopdedouwer schreef: De laatste tijd is het behoorlijk stil op de "klasieke volvo markt", maar ik wacht rustig mijn kans af.
Nou na lang wachten is het dan toch zover, ik heb eindelijk een leuke oldtimer kunnen kopen. Hij heeft alleen 2 deuren extra; een 144 uit 1970. Hij is van een lid geweest van de V44club, dus misschien komt hij jullie wel bekend voor. Als jullie er wat meer van weten stuur maar een PB.

Hier wat plaatjes. Even tank helemaal vol gegooid (LPG), en hup naar huis. Moest gelijk Gorinchem - Rotterdam afleggen in de stromende regen, dus dat was gelijk een goede vuurdoop. Ging helemaal perfect.
Afbeelding

Thuis op de parkeerplaats
Afbeelding

Hips don't lie
Afbeelding

Er zit nog wel wat werk aan, deuren rechts moeten worden vervangen (roest onderaan) waarvan ik er al eentje heb.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Leuk
Ik heb nou ook kijk op zoiets..
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”