Ik heb een VW-relais nr. 99 besteld voor 6,50 incl. verzenden (http://www.boelm.com/) en heb het volvo-relais simpelweg omgewisseld. Gelijke pasvorm en het werkte direct: hendel met de gewenste tussenpoos omhoog om de tijd in te stellen en voila

Deze snap ik even niet :?Zark3 schreef: hendel met de gewenste tussenpoos omhoog om de tijd in te stellen en voila
Ben ook bang dat het door de cem niet werkt in een 480, De cem bedient al allerlei extra functie's van de ruitenwissers voor en achter. Maar het zou wel een heel prettige functie zijn, de standaard interval van de 480 veegt meestal of teveel of te weinig!ik heb het verhaaltje ook gelezen maar twijfel of het ook op een 480 werkt ivm de cem.maar het is een erg nuttige functie,
Nee, daar zitten de ruitenwisser relais's niet. De 480 heeft een Central Electronical Module, cem dus. Dat is een computerachtig apparaat dat de typische 480 gimmicks bedient. Achterruitenwisser gaat aan als je hem in zijn achteruit zet met de voorwissers aan en dan ook nogeens synchroon met de voorwissers in de interval stand, binnenverlichting laat dimmen, tijdschakelaar voor de achterruitverwarming, deur open signalering en nog meer dingen waar ik nu even niet op kan komen. Er zit wel een relais voor de ruitenwissers in, maar ik vermoed niet dezelfde als in de 440/60.Is dit een van de relais die onder dat driehoekig afdekkapje aan de bestuurderszijde onder de motorkap huizen?
Bij een 440/460 wel. Zoals hierboven al door anderen gemeld is het niet zeker dat dit in een 480 werktdr hilus schreef:Is dit een van de relais die onder dat driehoekig afdekkapje aan de bestuurderszijde onder de motorkap huizen?
Inderdaad. Gewoon omwisselen. Zitten in Golf 3 etc. etc. Zie link in bovenste bericht voor meer types.P.K. schreef:Dus al ik op de sloop zo'n relais 99 vind, dan moet het dus werken?
Bij de 440 exact zo. Daarom heb ik dit willen proberen (rij tegenwoordig min. 750 km/week en het regent nog wel eens in NL...)Iroll schreef:de standaard interval van de 480 veegt meestal of teveel of te weinig!
Bij de 440/460 wel, om precies te zijn (voor een '95 iig) de meest naar de bijrijder gepositioneerde als er geen relais in de 'punt' zit.dr hilus schreef:Is dit een van de relais die onder dat driehoekig afdekkapje aan de bestuurderszijde onder de motorkap huizen?