Hallo,
Ik heb een 440 1.8 I Holiday (Automaat)
Bouwjaar Mei 1994
Mijn versnellingsbak is hierbij stuk en dus financieel afgeschreven.
Omdat ik het wel een leuk bakkie vind en over een half jaar ga leasen
dacht ik ik laat hem wel maken en heb via de sloop een CVT bak opgehaald de ZF 4HP14. Maar wat wil die past geheel niet in mijn auto.
Er blijkt een V11-406M in te zitten. Nou heb ik een beetje lopen speuren op internet en wat wil de V11-406M zit eigenlijk in een 460.
En als ik op mijn kentekenbewijs kijk staat daar dat het een 440DL moet zijn i.p.v. een 1.8 I
Heb Volvo Amsterdam gebeld en die geven mij de volgende codes door n.a.v. de kenteken : aw42 of 43cvt
Mijn vraag is weet iemand of er nou een 4HP14 in een 440 1.8 I moet zitten of een V11-406M. Heb ik nou een 460 of 440
En wat zijn de andere codes die kan ik helemaal niet vinden op internet.
Attachment is een foto van de auto die ik nu bezit.
BvD Marvels
Hoort dit wel in ee 440 1.8 I
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Er zijn twee soorten automatische bakken: de ZF en de CVT.
Dit is onafhankelijk trouwens van 440/460, dat is volkomen identiek.
ZF is een automaatbak met versnellingen en wordt als wat stabieler bestempeld, CVT is traploos.
Grosso modo: 1.7 en 2.0 = ZF, 1.8 = CVT. Met andere woorden, je hebt de verkeerde bak: je hebt voor je 1.8 een CVT nodig en niet een ZF.
Overigens, DL is de uitvoering (de opties), 1.8i is de motor (de meeste 440/460 na '93)
Dit is onafhankelijk trouwens van 440/460, dat is volkomen identiek.
ZF is een automaatbak met versnellingen en wordt als wat stabieler bestempeld, CVT is traploos.
Grosso modo: 1.7 en 2.0 = ZF, 1.8 = CVT. Met andere woorden, je hebt de verkeerde bak: je hebt voor je 1.8 een CVT nodig en niet een ZF.
Overigens, DL is de uitvoering (de opties), 1.8i is de motor (de meeste 440/460 na '93)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Yepvoor je 1.8 een CVT nodig en niet een ZF.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
- Marvels
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 23.10.2008 - 07:47
- Locatie: A'dam
Er word me nu een CVT aangeboden.
V11-406M : Met 50.000 km
moet oude inleveren + 650 Eurie
Let op: ben geen monteur dus bak moet bij garage eruit gehaald worden,
naar N-Brabant scheuren en terug naar A'dam met nwe. en die erin laten zetten. kosten garage minimaal 300 eurie
Wat zal u doen.
Situatie nu is dat de auto niets doet en naar de sloop kan voor 0,0000 Eur
en ik op zoek kan naar een andere auto voor 6 mnden (liefst niet meer dan 1200 eur) en deze dus na 6 mnd verkoop voor minimaal dezelfde prijs.
Of voor 1000,- (nwe bak 650 + 300 garage kosten) MIJN 440 en over 6mnd deze verkopen voor 500 tot 700 eurie
vol verwachting kijk ik uit naar uw reactie :shock:
V11-406M : Met 50.000 km
moet oude inleveren + 650 Eurie
Let op: ben geen monteur dus bak moet bij garage eruit gehaald worden,
naar N-Brabant scheuren en terug naar A'dam met nwe. en die erin laten zetten. kosten garage minimaal 300 eurie
Wat zal u doen.
Situatie nu is dat de auto niets doet en naar de sloop kan voor 0,0000 Eur
en ik op zoek kan naar een andere auto voor 6 mnden (liefst niet meer dan 1200 eur) en deze dus na 6 mnd verkoop voor minimaal dezelfde prijs.
Of voor 1000,- (nwe bak 650 + 300 garage kosten) MIJN 440 en over 6mnd deze verkopen voor 500 tot 700 eurie

- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Bak vervangen kost je veel geld en je moet natuurlijk maar afwachten of deze bak echt goed is (niet gereviseerd/garantie?).
Tenzij je erg gehecht bent aan specifiek die auto zou ik een andere 440 kopen (handbak is iets goedkoper). Die heb je voor een paar honderd euro (kan onder de 500 e) in misschien niet al te beste staat maar wel zodanig dat hij een half jaar mee gaat. Eventueel oude tijdelijk geschorst op priveterrein laten staan als donor voor een nieuwe goedkope 440...
Tenzij je erg gehecht bent aan specifiek die auto zou ik een andere 440 kopen (handbak is iets goedkoper). Die heb je voor een paar honderd euro (kan onder de 500 e) in misschien niet al te beste staat maar wel zodanig dat hij een half jaar mee gaat. Eventueel oude tijdelijk geschorst op priveterrein laten staan als donor voor een nieuwe goedkope 440...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Als al genoemde oplossingen niets worden, kun je hem ook nog per onderdeel verkopen. Dan verdien je er nog wat aan, je haalt geen 1000 euro ofzo, maar toch beter dan niks.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
- Marvels
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 23.10.2008 - 07:47
- Locatie: A'dam
Heb wel 3mnd garantie op de V-bak, hij zegt dat:"ie 50.000" heeft gelopen. Maar zekerheid heb je daar over toch niet.Zark3 schreef:Bak vervangen kost je veel geld en je moet natuurlijk maar afwachten of deze bak echt goed is (niet gereviseerd/garantie?).
..........
Maar wel 3mnd garantie.
Hij wil, zoals gezegt mijn oude cvt-bak er ook mee in ruilen,
dus je kan erop rekenen dat ie hem wil reviseren en weer door verkopen voor X-eurie
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Over het algemeen geeft men als vuistregel dat CVT's slechts 100 dkm aankunnen mits exact de juiste olie wordt gebruikt (standaard automatenolie verbrandt de bak!). Persoonlijk vind ik 3mnd echter te weinig garantie, al is het maar omdat een bak het met verkeerde olie wrsch nog wel 3mnd uithoudt alvorens het te begeven (en dan ben je nog eens 1000eu kwijt). Beding minimaal een jaar of zoek verder zou mijn gedachte zijn...Marvels schreef:Heb wel 3mnd garantie op de V-bak, hij zegt dat:"ie 50.000" heeft gelopen. Maar zekerheid heb je daar over toch niet.
Maar wel 3mnd garantie.
Hij wil, zoals gezegt mijn oude cvt-bak er ook mee in ruilen,
dus je kan erop rekenen dat ie hem wil reviseren en weer door verkopen voor X-eurie
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Vind het eigenlijk meevallen!anton460 schreef:
in ruilen en €650 er gaat nergens over!
gr anton
Hallo, das leuk een cvt bak gaat maar 100000 km mee ?
Ik heb net van de week een 440 automaat met 219000 km gekocht.
Weet echter niet wat voor bak er in zit als ik in het instruktie boekje kijk zou er een ZF HP 14 in zitten en bij de plaatjes van de hendel zie ik dan P-R-N-D-3-2-1 Maar in de auto zit P-R-N-D-L.
Op het kenteken staat alleen 440 GLE Automatic E2
Wie heeft het antwoord ?
mvg Shasta
Ik heb net van de week een 440 automaat met 219000 km gekocht.
Weet echter niet wat voor bak er in zit als ik in het instruktie boekje kijk zou er een ZF HP 14 in zitten en bij de plaatjes van de hendel zie ik dan P-R-N-D-3-2-1 Maar in de auto zit P-R-N-D-L.
Op het kenteken staat alleen 440 GLE Automatic E2
Wie heeft het antwoord ?
mvg Shasta
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 21:24
Er zit een CVT-bak onder.Shasta schreef:Hallo, das leuk een cvt bak gaat maar 100000 km mee ?
Ik heb net van de week een 440 automaat met 219000 km gekocht.
Weet echter niet wat voor bak er in zit als ik in het instruktie boekje kijk zou er een ZF HP 14 in zitten en bij de plaatjes van de hendel zie ik dan P-R-N-D-3-2-1 Maar in de auto zit P-R-N-D-L.
Op het kenteken staat alleen 440 GLE Automatic E2
Wie heeft het antwoord ?
mvg Shasta
Je hebt dus het verkeerde instructieboekje erbij gekregen.
Gr. Johan
-
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52
je mag mijn cvt kopen. dealer onderhouden. 105.000 op de klok. auto is afgeschreven na ongeluk.
Svensk kvalitet och säkerhet 
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
- Headlong
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34
Marvels!
Als je je auto toch v/d hand doet heb ik wel interesse in je mooie velgen! Uiteraard hoop ik wel dat je hem alsnog kan herstellen!!
Als je je auto toch v/d hand doet heb ik wel interesse in je mooie velgen! Uiteraard hoop ik wel dat je hem alsnog kan herstellen!!
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)