Hoort dit wel in ee 440 1.8 I

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marvels
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 23.10.2008 - 07:47
Locatie: A'dam

Hallo,

Ik heb een 440 1.8 I Holiday (Automaat)
Bouwjaar Mei 1994
Mijn versnellingsbak is hierbij stuk en dus financieel afgeschreven.

Omdat ik het wel een leuk bakkie vind en over een half jaar ga leasen
dacht ik ik laat hem wel maken en heb via de sloop een CVT bak opgehaald de ZF 4HP14. Maar wat wil die past geheel niet in mijn auto.
Er blijkt een V11-406M in te zitten. Nou heb ik een beetje lopen speuren op internet en wat wil de V11-406M zit eigenlijk in een 460.
En als ik op mijn kentekenbewijs kijk staat daar dat het een 440DL moet zijn i.p.v. een 1.8 I

Heb Volvo Amsterdam gebeld en die geven mij de volgende codes door n.a.v. de kenteken : aw42 of 43cvt

Mijn vraag is weet iemand of er nou een 4HP14 in een 440 1.8 I moet zitten of een V11-406M. Heb ik nou een 460 of 440
En wat zijn de andere codes die kan ik helemaal niet vinden op internet.
Attachment is een foto van de auto die ik nu bezit.

BvD Marvels
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Er zijn twee soorten automatische bakken: de ZF en de CVT.
Dit is onafhankelijk trouwens van 440/460, dat is volkomen identiek.
ZF is een automaatbak met versnellingen en wordt als wat stabieler bestempeld, CVT is traploos.
Grosso modo: 1.7 en 2.0 = ZF, 1.8 = CVT. Met andere woorden, je hebt de verkeerde bak: je hebt voor je 1.8 een CVT nodig en niet een ZF.
Overigens, DL is de uitvoering (de opties), 1.8i is de motor (de meeste 440/460 na '93)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

voor je 1.8 een CVT nodig en niet een ZF.
Yep
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
Marvels
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 23.10.2008 - 07:47
Locatie: A'dam

Er word me nu een CVT aangeboden.

V11-406M : Met 50.000 km
moet oude inleveren + 650 Eurie
Let op: ben geen monteur dus bak moet bij garage eruit gehaald worden,
naar N-Brabant scheuren en terug naar A'dam met nwe. en die erin laten zetten. kosten garage minimaal 300 eurie

Wat zal u doen.
Situatie nu is dat de auto niets doet en naar de sloop kan voor 0,0000 Eur :cry:
en ik op zoek kan naar een andere auto voor 6 mnden (liefst niet meer dan 1200 eur) en deze dus na 6 mnd verkoop voor minimaal dezelfde prijs.

Of voor 1000,- (nwe bak 650 + 300 garage kosten) MIJN 440 en over 6mnd deze verkopen voor 500 tot 700 eurie
:P vol verwachting kijk ik uit naar uw reactie :shock:
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Bak vervangen kost je veel geld en je moet natuurlijk maar afwachten of deze bak echt goed is (niet gereviseerd/garantie?).
Tenzij je erg gehecht bent aan specifiek die auto zou ik een andere 440 kopen (handbak is iets goedkoper). Die heb je voor een paar honderd euro (kan onder de 500 e) in misschien niet al te beste staat maar wel zodanig dat hij een half jaar mee gaat. Eventueel oude tijdelijk geschorst op priveterrein laten staan als donor voor een nieuwe goedkope 440...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Als al genoemde oplossingen niets worden, kun je hem ook nog per onderdeel verkopen. Dan verdien je er nog wat aan, je haalt geen 1000 euro ofzo, maar toch beter dan niks.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
Marvels
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 23.10.2008 - 07:47
Locatie: A'dam

Zark3 schreef:Bak vervangen kost je veel geld en je moet natuurlijk maar afwachten of deze bak echt goed is (niet gereviseerd/garantie?).
..........
Heb wel 3mnd garantie op de V-bak, hij zegt dat:"ie 50.000" heeft gelopen. Maar zekerheid heb je daar over toch niet.
Maar wel 3mnd garantie.
Hij wil, zoals gezegt mijn oude cvt-bak er ook mee in ruilen,
dus je kan erop rekenen dat ie hem wil reviseren en weer door verkopen voor X-eurie
anton460
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 30.01.2006 - 11:44
Locatie: tholen

zet even op partfinder.heb ik ook gedaan met mijn zf bak.ik had voor €300 weer een prima bak.

je moet soms een gokje nemen.

in ruilen en €650 er gaat nergens over!

gr anton
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Marvels schreef:Heb wel 3mnd garantie op de V-bak, hij zegt dat:"ie 50.000" heeft gelopen. Maar zekerheid heb je daar over toch niet.
Maar wel 3mnd garantie.
Hij wil, zoals gezegt mijn oude cvt-bak er ook mee in ruilen,
dus je kan erop rekenen dat ie hem wil reviseren en weer door verkopen voor X-eurie
Over het algemeen geeft men als vuistregel dat CVT's slechts 100 dkm aankunnen mits exact de juiste olie wordt gebruikt (standaard automatenolie verbrandt de bak!). Persoonlijk vind ik 3mnd echter te weinig garantie, al is het maar omdat een bak het met verkeerde olie wrsch nog wel 3mnd uithoudt alvorens het te begeven (en dan ben je nog eens 1000eu kwijt). Beding minimaal een jaar of zoek verder zou mijn gedachte zijn...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

anton460 schreef:
in ruilen en €650 er gaat nergens over!

gr anton
Vind het eigenlijk meevallen!
Guestuser

Hallo, das leuk een cvt bak gaat maar 100000 km mee ?
Ik heb net van de week een 440 automaat met 219000 km gekocht.

Weet echter niet wat voor bak er in zit als ik in het instruktie boekje kijk zou er een ZF HP 14 in zitten en bij de plaatjes van de hendel zie ik dan P-R-N-D-3-2-1 Maar in de auto zit P-R-N-D-L.

Op het kenteken staat alleen 440 GLE Automatic E2
Wie heeft het antwoord ?

mvg Shasta
Bolletje
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 24.01.2008 - 21:24

Shasta schreef:Hallo, das leuk een cvt bak gaat maar 100000 km mee ?
Ik heb net van de week een 440 automaat met 219000 km gekocht.

Weet echter niet wat voor bak er in zit als ik in het instruktie boekje kijk zou er een ZF HP 14 in zitten en bij de plaatjes van de hendel zie ik dan P-R-N-D-3-2-1 Maar in de auto zit P-R-N-D-L.

Op het kenteken staat alleen 440 GLE Automatic E2
Wie heeft het antwoord ?

mvg Shasta
Er zit een CVT-bak onder.
Je hebt dus het verkeerde instructieboekje erbij gekregen.

Gr. Johan
Guestuser

Ok, Bedankt. Weet ik dat ook alvast weer.
mvg Shasta
Gijsiejjj
4th Gear member
Berichten: 537
Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52

je mag mijn cvt kopen. dealer onderhouden. 105.000 op de klok. auto is afgeschreven na ongeluk.
Svensk kvalitet och säkerhet :)

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
Gebruikersavatar
Headlong
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34

Marvels!

Als je je auto toch v/d hand doet heb ik wel interesse in je mooie velgen! Uiteraard hoop ik wel dat je hem alsnog kan herstellen!!
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”