C70 - 2.0T chippen of toch maar de 2.4T

Voor kenners: de "Roffel"
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3218
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Het zoeken naar mijn toekomstige C70 gaat voort, credietcrisis of niet (zie ook "heldere koplampen en blokjesgrille").
Ik wil een automaat. Ik heb gereden in een 2.4T en een 2.0T. Deze laatste is in een mooiere en betere conditie, heeft wat meeer opties, en bovenal is betaalbaarder, maar mist net dat power-overschot dat de 2.4T heeft. Niet dat ik een woeste rijder ben, maar toch lijkt me het prettig 'altijd wat over te hebben'.
Op papier levert een gechipte 2.0T al gauw het zelfde vermogen en koppel dat een standaard 2.4T levert en dat is voor mij voldoende. Waar ik benieuwd naar ben is hoe een gechipte in de praktijk voelt. Iemand ervaring?
Zo ja - door welk bedrijf is die tuning uitgevoerd?

Dank voor de reacties!
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Ik rijd sinds een paar maanden in een C70 cabrio met een 2,4T. Wat een heerlijk soepele moter! Door de lagedruk turbo is er ook veel koppel aanwezig bij lage toeren en reageert de auto heerlijk op het gaspedaal...
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
t5play
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 05.02.2008 - 21:25

Ik zou voor de 2.4T gaan uiteraard....
2013 S60 T3 Momentum
2002 C70 T5
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

4 of 5 cylinder.
Ik zou (ben) ook voor de 2.4t (ge)gaan
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
raymond01
3rd Gear member
Berichten: 393
Lid geworden op: 15.10.2007 - 17:53
Locatie: Arnhem/Zakynthos

Ik zou ook voor een 2.4t gaan en dan laten chippen of aan passen...
___________________________

Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

jan weemering schreef:4 of 5 cylinder.
Ik zou (ben) ook voor de 2.4t (ge)gaan
die 2.0t is een 5 cilinder, helemaal niets mis mee, ik prefereer hem boven de 2.4t
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

die 2.0t is een 5 cilinder, helemaal niets mis mee, ik prefereer hem boven de 2.4t
?? maar die 2,4t is toch ook een 5 cylinder?
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ja
Volvo for life
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

ja
waarom prefereer je de 2.0 dan, zit daar een andere turbo op ofzo?
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ik vond het een lekkerdere motor, gevoelsmatig soepeler en een lekkerder geluid
Volvo for life
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3218
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Bedankt voor alle reacties. Inmiddels heb ik op basis van het bedrag wat ik bij inruil onder de streep zal moeten bijbetalen en wat ik daarvoor terugkrijg (algemene staat, de opties en de garantie) gekozen voor de 2.0T.
De auto is van eind 2001, donkerblauw metalic met lichtgrijs interieur, iets van 80.000 km gereden. Hij wordt nog voorzien van heldere lampen en blokjesgrille. En mocht de motor me qua koppel toch wat tegenvallen zal ik hem laten chippen. Zowel Rica als ZipTuning maken er meer dan 300 Nm max. koppel van. En dat lijkt me wel erg prettig. Heeft iemand ervaring met het chippen van de 2.0T motor?

Als ik de auto heb (volgende week?) zal ik een paar foto's maken.
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Gefeliciteerd!!!!!!!!
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

@mga1600, een goeie keuze!
Volvo for life
Gebruikersavatar
Hjalmar
6th Gear member
Berichten: 3360
Lid geworden op: 17.08.2008 - 15:23
Locatie: Stockholm

Gefeliciteerd met de aankoop!
Hjalmar
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

bart simpson schreef:
jan weemering schreef:4 of 5 cylinder.
Ik zou (ben) ook voor de 2.4t (ge)gaan
die 2.0t is een 5 cilinder, helemaal niets mis mee, ik prefereer hem boven de 2.4t
oh, sorry, ik dacht dat de 2.0 een 4 pitter was.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

nee, Volvo had zowel een 163pk 2.0T 4 cilinder op de S/V40 als een 163pk 2.0T 5 cilnder op de C70
Volvo for life
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

bart simpson schreef:nee, Volvo had zowel een 163pk 2.0T 4 cilinder op de S/V40 als een 163pk 2.0T 5 cilnder op de C70
dus er was inderdaad een 4 cylinder ook.
ook vreemd dat je als fabriek 2 verschillende blokken gebruik met dezelde inhoud en PK's.
dr zal toch wel een ander koppel in de 5 cylinder zitten anders is het helemaal raar.
zal wel over nagedacht zijn door volvo!
Gebruikersavatar
FelixB
2nd Gear member
Berichten: 128
Lid geworden op: 15.08.2007 - 23:11

Goede keuze, ik had helaas je topic niet gezien omdat ik meestal op het andere volvoforum ben voor 850 & x70 classic (ik zal de naam niet noemen).

Heb ooit ook met een gechipte 2.0 proefgereden & dat reed niet verkeerd!
Helaas was die te duur, dus had ik er 1 gekocht met meer km's...

mag ik je voor chippen ook wijzen op european tuning (ff Goochelen)? Die hadden mijn 850R gechipt en alles helemaal speciaal op de auto aangepast, wauw!
V70n T5 bj 2000
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3218
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Een kleine update: het is gedaan! De 2.0T is onderhanden genomen. Wat een onvoorstelbaar verschil is dat! Heerlijk gewoon, precies wat ik wilde!

groet!
Gebruikersavatar
t5play
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 05.02.2008 - 21:25

Hoeveel pk en nm heb je nu ongeveer? Merk je het verschil goed? Rijdt t goed?
2013 S60 T3 Momentum
2002 C70 T5
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”