koppeling functioneerd niet goed

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
martijnv40
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 12.02.2008 - 20:34

ik denk dat ik een groot probleem heb

bij 195.000 km is de koppelingsplaat, drukgroep en druklager vervangen door een (luc systeem)
Nu heeft de auto 198.550 km gelopen en ik verneem de volgende problemen als ik in de 5 rij en 80 km rij en daarna vol wegtrek schiet de toerenteller weer door what the .... kan dit nu weer zijn?
ik wordt er echt niet goed van misschien moet de boel ontlucht worden? of de hulp koppeling cilinder misschien of een andere cilinder van het systeem? jongens wie o wie heeft enig idee!
Gebruikersavatar
laheije
4th Gear member
Berichten: 814
Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
Locatie: Schimmert gemeente Nuth

Wat bedoel je met toeren teller doorschieten, betekend dit dat je gas geeft en bijna niet vooruit komt net of dat de koppeling slipt?
Verklaar je nader. En misschien geef je zelf al de oplossing aan.
Huub.
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
martijnv40
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 12.02.2008 - 20:34

dit betekent dat ik gas geef de toerenteller gelijkmatig meegaat en dan opeens een 3 tal strepen gewoon doorschiet, en daarna pakt hij hem wel weer goed op, weet niet of ik het nog beter kan zeggen
Gebruikersavatar
laheije
4th Gear member
Berichten: 814
Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
Locatie: Schimmert gemeente Nuth

Hier krijg je niet zo veel antwoorden dan op het s40&v40 forum he.
Hoe zou dat komen?
Maare als de toernteller doorschiet ga je dan ook sneller rijden.
Als ik het goed heb begrepen op het andere forum heb je toch de auto laten repareren bij de garage, of zit ik fout?
Als ik goed zit ga dan terug naar de garage en laat die het oplossen.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
martijnv40
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 12.02.2008 - 20:34

laheije schreef:Hier krijg je niet zo veel antwoorden dan op het s40&v40 forum he.
Hoe zou dat komen?
Maare als de toernteller doorschiet ga je dan ook sneller rijden.
Als ik het goed heb begrepen op het andere forum heb je toch de auto laten repareren bij de garage, of zit ik fout?
Als ik goed zit ga dan terug naar de garage en laat die het oplossen.
Huub
wat bedoel je met hoe zou dat komen, verklaar je nader?

ik heb hem inderdaad laten repareren bij de garage, die mogen het van mij ook gaan oplossen binnenkort maar misschien zijn hier mensen die er meer van weten of eerder dit mee hebben gemaakt!
Gebruikersavatar
laheije
4th Gear member
Berichten: 814
Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
Locatie: Schimmert gemeente Nuth

Ik heb er geen bedoeling mee als ik zeg hoe zou dat komen, ik vroeg mij alleen maar af waarom hier niet zo veel personen reageren.
Misschien bekijken minder mensen dit forum?
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
martijnv40
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 12.02.2008 - 20:34

ok is goed misschien was er wat, maar dat klopt viel mij ook al op, ik denk inderdaad dat mensen dit minder bekijken maar waarom?

nee ik ga dan niet sneller rijden, kan me niet voorstellen dat de plaat weer naar zijn grootje is!
Gebruikersavatar
laheije
4th Gear member
Berichten: 814
Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
Locatie: Schimmert gemeente Nuth

Als dat zo zou zijn vind ik dit ook vreemd zeg, dat hij nu al aan gort is.
Maar wie weet misschien is er wel iets fout gegaan, hou ons eens op de hoogte.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
martijnv40
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 12.02.2008 - 20:34

verglazing van de koppelingsplaats is waarschijnlijk het probleem!

oorzaak: te snel mijn volledige koppel weer gebruikt

oplossing:
in de eerste versnelling zetten, handrem erop, iets laten slippen die koppeling rustig en met beleid, dan de eerste 1000 km rustig inrijden omdat de nieuwe plaat tegen een gebruikt vliegwiel aanslijt moet het eerst ingesleten worden op elkaar hopelijk is het dan goed
fjrene
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 20.11.2005 - 22:35
Locatie: houten

lekkende keerring in je versnellingsbak(prise as)
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Klinkt inderdaad logisch Fjrene...

Anderzijds, Als die krukaskeering dit veroorzaakt moet die wel stevig naar de balle zijn :|
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

het is heel simpel,degeen die de koppeling vervangen heeft,heeft het dus niet goed gedaan,of de koppeling is niet compleet vervangen,maw,de drukgroep is waarschijnlijk niet vervangen,maar dat kun je zien op de rekening.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

een olie lekkage moet je kunnen zien onder de auto!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

[quote="laheije"]Hier krijg je niet zo veel antwoorden dan op het s40&v40 forum he.
Hoe zou dat komen?
Maare als de toernteller doorschiet ga je dan ook sneller rijden.
Als ik het goed heb begrepen op het andere forum heb je toch de auto laten repareren bij de garage, of zit ik fout?
Als ik goed zit ga dan terug naar de garage en laat die het oplossen.
Huub[/quote]

Beetje rare opmerking ook trouwens vind ik!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”