Laatst van een ANWB man gehoord: zijn bus liep nooit harder dan 120 Km/H, onder welke omstandigheden dan ook. Met twee tankjes V-power kon hij zomaar de 130 Km/H aantikken.
maar volgens jou is dat dus onzin :?
V Power van Shell
- Iroll
- 6th Gear member
Zou ik toch eens naar het artikel van 5th gear kijken wat eerder is aangehaald voor je conclusies trekt. MN in auto's met getunede motoren scheelt het aanmerkelijk in pk's en trekkracht als je V power tankt, zelfs vergeleken met de BP variant met dezelfde octaan rating.Verder draagt die VPower geen z*k bij voor betere prestaties of verbruik, dat zit allemaal onder die rechterpedaal, en hoe je die gebruikt.
- Pimiento
- 1st Gear member
Met complimenten voor de goed gefundeerde reply... :S We proberen een serieuze discussie te voeren die we (ik althans) ook proberen te onderbouwen met RL cijfers. Als jij andere ervaringen hebt, ben je van harte welkom het tegendeel te bewijzen, maar dan wel gefundeerd en niet op bovenstaande manier...Scooby Doo schreef:Valt mij in dit topic hard op hoe er appelen met peren vergeleken worden. ](*,) Iedereen vergelijkt die Vpower met RON95, en dat is dus een dike fout.
Je moet die Vpower vergelijken met andere 98 octaan varianten en niet met 95.
Verder draagt die VPower geen z*k bij voor betere prestaties of verbruik, dat zit allemaal onder die rechterpedaal, en hoe je die gebruikt.waar de prijs het beste is, en als hij Vpower drinkt maakt dat ook totaal geen verschil.
Overigens moet je V-Power als je de meerwaarde wil zien wél vergelijken met euro 95, en wel omdat:
-V-Power (in NL althans, en daar woon ik) ook RON 95 is
- Shell geen Euro 98 op pomp heeft, alleen Euro 95 en V-power.
M2Cnts
Volvo S40 2.0 T automaat Europa Sports Edition, 01-2003, 158.000 km
- BartS
- 4th Gear member
In Nederland is het octaangetal van V-Power 97, dus de vergelijking met 98 is nog niet zo gek. Van de Shell-website:
"Wat onze brandstoffen onderscheidt van andere brandstoffen is dat uw auto dankzij onze brandstoffen in staat is tot het leveren van bijzondere prestaties.
Shell V-Power is ook een brandstof met een hoog oktaangetal (97 RON) die het vermogen van vele moderne motoren maximaliseert door een aangepaste ontstekingstijd.
Het is niet alleen de brandstof. Het is het gevoel van rijden met Ferrari-racebrandstof op een gewone weg.
Ervaar hoe de wetenschappers van Shell voor de ontwikkeling van nieuwe brandstoffen de Formule 1-omg Al meer dan 60 jaar delen Shell en Ferrari dezelfde passie voor performance. Een toegewijd team van wetenschappers in het Shell Centre for Fuel Development gebruikt de Formule 1-omgeving als laboratorium. De wetenschappers testen er brandstoffen en smeermiddel onder de meest extreme omstandigheden. Zij bewerken de vele factoren die invloed hebben op de motor en uiteindelijk wordt deze kennis gebruikt bij de productie van Shell V-Power. Op die manier kunnen autobezitters over de hele wereld hun voordeel doen met Shell.
Voortdurende ontwikkeling
Onze wetenschappers staan bij alle grand prix-races
langs het circuit waar zij voor het Ferrari-raceteam een complete analyse geven en continu de prestaties van de brandstof en de olie bewaken. De feedback van deze ervaringen nemen we mee in de ontwikkeling van Shell V-Power voor normale auto's.
Waardoor is Shell V-Power zo goed voor uw motor? Dus waarom zou u Shell V-Power tanken? Dankzij de unieke en geavanceerde samenstelling heeft Shell V-Power enkele bijzondere eigenschappen. De krachtige motorreinigende technologie verwijdert deels motorafzetting zodat er een effectievere verbranding kan plaatsvinden.
Krachtige reiniging
Tijdens het rijden kunnen rond de inlaatkleppen in de motor afzettingen ontstaan die de luchttoevoer belemmeren, waardoor de motor minder vermogen levert. Shell V-Power vermindert de vorming van nieuwe afzetting en verwijdert deels bestaande afzetting zodat de brandstof efficiënter kan verbranden. Door deze effectieve beheersing van afzetting, blijft een nieuwe motor langer draaien als nieuw. Shell V-Power heeft ook een verjongingseffect op oudere motoren.
Hoog octaangehalte
Shell V-Power is een brandstof met hoog oktaangetal (97 RON). Dit zorgt ervoor dat er meer vermogen wordt geleverd en dat autobezitters meer kunnen halen uit hun op oktaan reagerende motoren. Zelfs voertuigen die geschikt zijn voor standaard oktaangetal kunnen profiteren van Shell V-Power."
"Wat onze brandstoffen onderscheidt van andere brandstoffen is dat uw auto dankzij onze brandstoffen in staat is tot het leveren van bijzondere prestaties.
Shell V-Power is ook een brandstof met een hoog oktaangetal (97 RON) die het vermogen van vele moderne motoren maximaliseert door een aangepaste ontstekingstijd.
Het is niet alleen de brandstof. Het is het gevoel van rijden met Ferrari-racebrandstof op een gewone weg.
Ervaar hoe de wetenschappers van Shell voor de ontwikkeling van nieuwe brandstoffen de Formule 1-omg Al meer dan 60 jaar delen Shell en Ferrari dezelfde passie voor performance. Een toegewijd team van wetenschappers in het Shell Centre for Fuel Development gebruikt de Formule 1-omgeving als laboratorium. De wetenschappers testen er brandstoffen en smeermiddel onder de meest extreme omstandigheden. Zij bewerken de vele factoren die invloed hebben op de motor en uiteindelijk wordt deze kennis gebruikt bij de productie van Shell V-Power. Op die manier kunnen autobezitters over de hele wereld hun voordeel doen met Shell.
Voortdurende ontwikkeling
Onze wetenschappers staan bij alle grand prix-races
langs het circuit waar zij voor het Ferrari-raceteam een complete analyse geven en continu de prestaties van de brandstof en de olie bewaken. De feedback van deze ervaringen nemen we mee in de ontwikkeling van Shell V-Power voor normale auto's.
Waardoor is Shell V-Power zo goed voor uw motor? Dus waarom zou u Shell V-Power tanken? Dankzij de unieke en geavanceerde samenstelling heeft Shell V-Power enkele bijzondere eigenschappen. De krachtige motorreinigende technologie verwijdert deels motorafzetting zodat er een effectievere verbranding kan plaatsvinden.
Krachtige reiniging
Tijdens het rijden kunnen rond de inlaatkleppen in de motor afzettingen ontstaan die de luchttoevoer belemmeren, waardoor de motor minder vermogen levert. Shell V-Power vermindert de vorming van nieuwe afzetting en verwijdert deels bestaande afzetting zodat de brandstof efficiënter kan verbranden. Door deze effectieve beheersing van afzetting, blijft een nieuwe motor langer draaien als nieuw. Shell V-Power heeft ook een verjongingseffect op oudere motoren.
Hoog octaangehalte
Shell V-Power is een brandstof met hoog oktaangetal (97 RON). Dit zorgt ervoor dat er meer vermogen wordt geleverd en dat autobezitters meer kunnen halen uit hun op oktaan reagerende motoren. Zelfs voertuigen die geschikt zijn voor standaard oktaangetal kunnen profiteren van Shell V-Power."
- Wolfs XC
- 5th Gear member
Ik heb met mijn XC70 2.5T sinds kort (2x) BP Ultimate getankt op aanraden van de Dealer.
Een merkbaar verschil moet ik zeggen. De motor draait mooier rond en pakt daardoor sneller op. Qua verbruik kan ik nog niets zeggen want door het soepeler lopen van de motor ben ik ook soepeler gaan rijden :roll:
Een merkbaar verschil moet ik zeggen. De motor draait mooier rond en pakt daardoor sneller op. Qua verbruik kan ik nog niets zeggen want door het soepeler lopen van de motor ben ik ook soepeler gaan rijden :roll:
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Met de huidige afzakkende brandstofprijzen, kun je overwegen om een test te doen en enkele keren V-Power te tanken.
Wat ik wel begrijp uit de reacties is dat er blijkbaar verschil is in meer- /minderverbruik en dat dat afhankelijk is van het type motor en merk auto.
Zal ik meedoen met mijn B6254F-motor met 285.000 km?
Wat ik wel begrijp uit de reacties is dat er blijkbaar verschil is in meer- /minderverbruik en dat dat afhankelijk is van het type motor en merk auto.
Zal ik meedoen met mijn B6254F-motor met 285.000 km?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 5th Gear member
Lokale shell heeft alleen vpower 95 en verder niks meer, niet eens octaan 98.
Maar tank gewoon 95, goedkoopste van alle varianten. Nouja gas, maarja krijg je zo moeilijk in je benzine tank.
Maar tank gewoon 95, goedkoopste van alle varianten. Nouja gas, maarja krijg je zo moeilijk in je benzine tank.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Pimiento
- 1st Gear member
hmm vreemd dan dat er 95 op de pomp staat... nou ja het zal wel.BartS schreef:In Nederland is het octaangetal van V-Power 97, dus de vergelijking met 98 is nog niet zo gek. Van de Shell-website:
-
- 1st Gear member
Ik dacht dat het in België 98 octaan is, maar ben hier niet zeker van.
Wou verder niemand op de tenen stampen (wat ik blijkbaar toch gedaan heb :angel4: ), en heb gewoon mijn persoonlijke ervaringen op het scherm gesmeten.
Ik heb met de 850 T-5 6,5 jaar op 95 RON gereden (zoals in het boekje van Volvo staat), en rij sinds een tank 6-7 op 98 RON, en dit scheelt geen bal in verbruik en prestaties.
Voor een standaard exemplaar zal je het verschil niet merken, als je tuned daarentegen (niet enkel chipje) zal hij niet meer met 95RON tevreden zijn.
Verder ga ik hier beter m'n :blah5: houden.
:-# :-#
Wou verder niemand op de tenen stampen (wat ik blijkbaar toch gedaan heb :angel4: ), en heb gewoon mijn persoonlijke ervaringen op het scherm gesmeten.
Ik heb met de 850 T-5 6,5 jaar op 95 RON gereden (zoals in het boekje van Volvo staat), en rij sinds een tank 6-7 op 98 RON, en dit scheelt geen bal in verbruik en prestaties.
Voor een standaard exemplaar zal je het verschil niet merken, als je tuned daarentegen (niet enkel chipje) zal hij niet meer met 95RON tevreden zijn.
Verder ga ik hier beter m'n :blah5: houden.
:-# :-#
-
- 4th Gear member
@Scooby Doo, je mag trappen van mij wat je wil, geen probleem hoor, even goede vrienden. Waar het werkelijk om gaat is dat TNO BP Ultimate heeft getest. Daaruit is gekomen dat inderdaad deze brandstof gebruiken als resultaat een betere verbranding heeft wat weer resulteert in een schonere motor, minder uitstoot en een soepelere motor.
Meten is weten maar weet wat je meet: ik denk dat TNO wel betrouwbare tests doen en dat zij ook wel weten wat ze meten.... denk niet dat iemand daaraan hoeft te twijfelen.
Meten is weten maar weet wat je meet: ik denk dat TNO wel betrouwbare tests doen en dat zij ook wel weten wat ze meten.... denk niet dat iemand daaraan hoeft te twijfelen.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
-
- 1st Gear member
effe weer dieselen, met mijn vorige auto, ford fiesta diesel met v-power zat ik op 1 op 20 gemengd en puur snelweg tikte ik tegen de 1 op 21 aan en dat voor een ongeblazen 1.8 diesel. verder meer trekkracht en beter optrekken. volvo staat nu alweer op dieet van v-power diesel
-
- 5th Gear member
1x gedaan, jammer van de centen. Niks geen verschil.
Met de motor merkte ik wel het verschil. Net als de diverse testen hebben doen laten blijken, heeft het alleen zin bij auto's met 'high performance' motoren.
Met de motor merkte ik wel het verschil. Net als de diverse testen hebben doen laten blijken, heeft het alleen zin bij auto's met 'high performance' motoren.
-
- 2nd Gear member
Dat kan niet, er zit nog vrij veel in je leidingen waardoor je de eerste paar honderd meters waarschijnlijk nog op je oude brandstof rijdt.rkr schreef:Ik heb gisteren met mijn S70 2.5 uit 98 in Duitsland V-Power Racing (100 RON) getankt. Bij het wegrijden voelde ik al ‘de wind in de rug’. Ben benieuwd naar het verbruik.
Ik ben nu ook bezig met brandstoffen testen. De volgende heb ik tot nu toe gehad in de S60R:
1) BP Ultimate 98 - wel okee, 10.5L/100km
2) Tango euro98 - motor lijkt minder soepel te lopen, 10.3L/100km
3) BP Ultimate 100 (Duitsland) - lijkt merkbaar meer vermogen te hebben, turbofluit is duidelijker te horen, 12.5L/100km (volgens boordcomputer; tot nu toe enkel binnen bebouwde kom, rest is 75% snelweg)
Na een paar keer 98 zal ik ook een paar keer 95 gaan tanken (bij een niet-Tango pomp).
M'n vorige auto, S60 2.4 140pk liep merkbaar minder lekker op Tango-brandstof, met name bij koude motor erg duidelijk verschil merkbaar met BP euro95 (ook Duits trouwens). Opvallend is dat ik met de BP-brandstof (zonder additieven) gemiddeld 1L/100km zuiniger leek te rijden! Zou Tango-brandstof dan echt zo veel slechter zijn?
Ik hou jullie op de hoogte in ieder geval.
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

- Pimiento
- 1st Gear member
Heb de laatste tijd ook weer een paar keer Tango Tinq getankt (doetinchem, lekker goedkoop, dat wel), maar ga de volgende keer weer naar de V-power pomp! Het lijk verd***e wel alsof de motor uit elkaar donderd, niet gezond gewoon wat een verschil! Motor houdt in, aut. bak slaat af en toe over bij wisseling van trap, algeheel minder gladde loop. Voor mij geen Tango Tinq meer!
-
- 2nd Gear member
Nee, inderdaad: Tango is troep... bovendien merkte ik na mijn overstap naar BP met m'n S60 2.4 dat ik gemiddeld ruim 0.5L/100km zuiniger reed (beide euro95), en dat terwijl de temperaturen toen weer omlaag gingen: prijsverschil tenietgedaan...
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009