Heb onlangs een Volvo V70 besteld waar ik nog op moet wachten ... Nou krijg ik van verschillende kanten te horen dat de volvo niet bekend staat oom zijn fantastische wegliging in de bochten ...
Iets wat ik eigenlijk zelf min of meer kan beamen na de proefrit. Toch kon ik het niet weerstaan om een V70 te nemen voor de motor en het interieur met opties.
Nou lees ik hier op het forum dat sommige V70-rijders hun V70 hebben verlaagd. Mijn vraag: Hoe? (een paar veren kan een wonder doen, dat begrijp ik) Maar monteer je dat zelf? Doet/Kan de dealer dat doen?
Kortom: Ervaringen graag?
En wordt het weggedrag/bochtengedrag daadwerkelijk beter?
Alvast bedankt voor de reacties...
Volvo V70 sportief?
- drowel
- 5th Gear member
Hallo HugoV70,
moet je zeggen dat ik er niet zoveel verstand van heb, als kan ik me voorstellen dat het plaatsen van "stijvere" veren de auto wat strakker op de weg houd.
Welke motor en uitvoering krijg je?
Veel plezier ermee alvast!
moet je zeggen dat ik er niet zoveel verstand van heb, als kan ik me voorstellen dat het plaatsen van "stijvere" veren de auto wat strakker op de weg houd.
Welke motor en uitvoering krijg je?
Veel plezier ermee alvast!
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hi Hugo, goede keuze gemaakt, de nieuwe V70 heeft een veel betere wegliging dan zijn voorganger, ik denk zelf dat verlagen niet echt nodig is.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
-
- 4th Gear member
Absoluut waar dat de nieuwe V70 strakker door de bochten gaat maar..... het is geen bochtenridder met de standaard vering..... Ik heb four-c waarbij in de stand comfort de auto bijna amerikaans is geveerd, in de dynamic is de auto echt spijkerhard geveerd maar heeft daardoor nauwelijks overhang in de bochten waardoor de auto dus echt sportief te rijden is en dan nog de sport stand wat echt er tussenin zit. Ik heb hem meestal in de sportstand staan. Hele af en toe zet ik hem in de dynamic stand als het rustig is op de weg. Dan kun je echt sportief rijden!
Wat ik wil zeggen is dat je echt goed moet bepalen wat je wilt voordat je iets aan de vering/demping laat doen. De familie doe ik echt geen plezier in de dynamic stand..... ik kan kiezen door op een knopje te drukken maar andere veren levert één veergedrag op. Te strak gaat wellicht irriteren......
Wat ik wil zeggen is dat je echt goed moet bepalen wat je wilt voordat je iets aan de vering/demping laat doen. De familie doe ik echt geen plezier in de dynamic stand..... ik kan kiezen door op een knopje te drukken maar andere veren levert één veergedrag op. Te strak gaat wellicht irriteren......
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Neem je een R-Design dan heeft de auto een uitermate goede wegligging af fabriek.
- tvc15
- 3rd Gear member
Beste HugoV70,
Ik begrijp uit een eerdere post van je dat je overstapt vanuit een Audi A6 2.0. Ook niet bepaald het meest dynamische wat op dit moment geleverd wordt op in dit segment qua bochtengedrag, de V70 is zeker niet minder. In een test van Auto, Motor und Sport van vorig jaar won de V70 van de A6 Avant, onder andere door een hogere score op dynamisch weggedrag.
Ik begrijp uit een eerdere post van je dat je overstapt vanuit een Audi A6 2.0. Ook niet bepaald het meest dynamische wat op dit moment geleverd wordt op in dit segment qua bochtengedrag, de V70 is zeker niet minder. In een test van Auto, Motor und Sport van vorig jaar won de V70 van de A6 Avant, onder andere door een hogere score op dynamisch weggedrag.
- Lambert
- 5th Gear member
Weggedrag is echt goed, bochtenwerk is voor zo'n grote auto zeker strak te noemen... en inderdaad beter dan de vorige serie
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-
- 1st Gear member
Het klopt inderdaad dat de A6 niet super strak door de bochten gaat (lees: overhellen), maar vond de V70 eigenlijk wat minder.
Gelukkig is de V70 is al besteld, maar helaas zonder Four-C en R-design. Misschien dat ik het nog wel even afwacht. Het kan altijd nog meevallen.
Gelukkig is de V70 is al besteld, maar helaas zonder Four-C en R-design. Misschien dat ik het nog wel even afwacht. Het kan altijd nog meevallen.
-
- 4th Gear member
Minder qua bochtengedrag? Ik heb zelf ook gereden in een A6 2.8FSI als alternatief maar ik vond de A6 echt dweilen. De verkoper zei dat ik dan adaptieve vering moest nemen (en dat is echt duizenden euro's). De BMW 5 waar ik ook in heb gereden won het daarbij overigens van de V70 met standaard uitrusting. Maar de V70 is echt niet slecht in de bochten voor zo'n grote auto.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
-
- 1st Gear member
Ik heb voor mijn Volvo twee maal een Volkswagen gehad met daarop een verlaagd onderstel: een Touran en een Passat. In vergelijking daarmee vind ik de V70 absoluut niet verkeerd rijden in de bochten. Tuurlijk helt hij iets meer over, maar dat valt reuze mee, zeker voor zo'n grote auto (ik ben zelf nogal allergisch voor overhellen). Bovendien stuiter je met de V70 de bochten niet uit en blijft hij keurig het spoor volgen. Ik zou zeggen, eerst eens een paar duizend kilometer uitproberen en dan kan je er altijd nog andere veren onderzetten.
Volvo V70 2.0 Kinetic MY 2009 | black stone solid
- Alchemist
- 3rd Gear member
Schoentje heeft z'n auto laten verlagen door de dealer:
-3 cm Heico Sportiv veren.
Zie thread: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=19199
Heb zelf aut. niveau regeling = verlaging kan niet....
-3 cm Heico Sportiv veren.
Zie thread: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=19199
Heb zelf aut. niveau regeling = verlaging kan niet....
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it