Motor slaat af en toe af

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

Hallo,
ik heb deze storing al eens eerder vermeld hier,en het probleem niet gevonden.zie eerdere topics benzine.
ik heb toen injectie reiniger in mijn benzine gegooid,en na verloop van tijd was het probleem over?
sinds gisteren is het weer begonnen,nl als je af moet remmen voor een auto of stoplicht valt de motor uit,en als ik hem op toeren kan houden en weer gas wil geven houd die erg in.
op de snel weg kan je er wel mee rijden zonder dat er wat gebeurd.
het lijkt net als je de gasklep open draait of de motor stikt,valt dood,geen benzine,lucht?
wie kan me helpen
Sieger Everts
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15

Begin maar eens met je benzine filter te vervangen, Ik had ook deze klachten. voor 2 eurie was het opgelost. 5 minuten werk.

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

heb de comp uitgelezen en vond deze code,s
1-2-3
2-2-3
4-1-1
1-2-3
2-2-3
4-1-1
dus in totaal 6 keer gedrukt,hoelang moet je doorgaan of is 1 keer genoeg
Bolletje
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 24.01.2008 - 21:24

heb de comp uitgelezen en vond deze code,s
1-2-3
2-2-3
4-1-1
1-2-3
2-2-3
4-1-1
dus in totaal 6 keer gedrukt,hoelang moet je doorgaan of is 1 keer genoeg
Hij geeft 3 storingen aan

1-2-3 Slechte warme start: Bedrading naar koelvloeistoftemperatuur-sensor defect

2-2-3 Stationairtoerental varieert: Bedrading naar of regelklep stat. toerental of gasklepschakelaar defect

4-1-1 Stationair toerental niet goed: Gaskleppositiesensor buiten regelbereik


Gr. Johan
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

ik bedenk me ineens dat ik wel heb lopen rommelen met kabels etc,er even af gehaald en teruggezet
ogenschijnlijk is er niets aan de hand want hij draait stationair.
moet ik de comp resetten en opnieuw uitlezen?en hoe doe je dat
bedankt voor je reactie johan
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

kwartier accu dr af
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

Gisteravond wat stekkers van mijn gasklep en temperatuurcensor aan de kop losgehaald en weer vastgemaakt,daarna de comp uitgelezen.met de nodige foutcodes,naar mijn werk gereden en nergens last meer van.
nu is het probleem van stationair afslaan ineens weg.
ik weet het niet meer?
Gebruikersavatar
440rijder
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
Locatie: Heerhugowaard

Well, if it ain't broken, don't fix it...
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

en nou meer afwachten of het zo blijft.....
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

nogmaals de comp uitgelezen
4-1-1
1-2-3
2-2-3
met rijden merk ik niks
moet ik hiermee naar de dealer?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Je moet eerst de foutcodes wissen, dat gebeurt niet vanzelf. Min pool loshalen van de accu, 10 min wachten. Testrondje rijden, in het begin zal hij wat beroerd lopen omdat de ECU zich moet instellen. Na een 15 minuten rijden de codes opnieuw uitlezen. Als het goed is geeft hij dan 1-1-1. Als hij weer een foutcode geeft is er wat aan de hand.
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

ik heb maar een keer de comp uitgelezen en die gaf 1-1-1,moet ik dan doorgaan met testen?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

ik heb maar een keer de comp uitgelezen en die gaf 1-1-1,moet ik dan doorgaan met testen?
Nope, 1-1-1 geeft aan dat er geen foutcodes zijn opgeslagen.
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

daar ben ik weer.....
zo van de een op de andere dag weer problemen,afslaan heel veel inhouden met gasgeven,geen trekkracht,komt moeizaam op gang,gas ietsjes loslaten wil die wel een beetje snelheid maken.
pffff word er gek van,comp uitgelezen code 1-1-1.
zou het de bougies,ontsteking kunnen zijn?
wie het weet mag het me vertellen
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3031
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

als de motor stationair draait, en je haalt de stekker van de stationair regelaar los, wat doet ie dan?.
en wat doet ie als je vervolgens de stekker weer aansluit?.
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

waar zit dat precies?
is dat als je voor de auto staat rechts aan het gasklephuis?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

afslaan heel veel inhouden met gasgeven,geen trekkracht,komt moeizaam op gang,gas ietsjes loslaten wil die wel een beetje snelheid maken.

Ik zou je benzinefilter maar eerst eens vervangen zoals Sieger Everts al eerder aangaf. Lijkt erop dat ie verstopt zit. En dat geeft idd geen foutcode.
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Misschien ook een idee,kan je katalysator niet dicht zitten? :roll:
Heb je ook geen vermogen en afslaan en geen trekkracht.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3031
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

tijdens rijden heeft ie toch geen probleem?.
enkel bij afremmen, of gas loslaten.
een verstopte bandstoffilter of katalysator, is niet enkel verstopt als je moet afremmen of als je gas loslaat...

de stationair regelaar moet de luchtregeling doen op die momenten.
in die hoek zou je dus moeten zoeken.
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

vandaag even naar schiphol heen en weer geweest,motor blijft wel stationair draaien,geen trekkracht bij gasgeven begint die te schokken,gas wat terugnemen en dan kruipt die naar de 100/120.
wanneer ik de stekkers losneem van de gasklep gaat die iets harder draaien maar valt niet uit
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”