Hallo,
ik heb deze storing al eens eerder vermeld hier,en het probleem niet gevonden.zie eerdere topics benzine.
ik heb toen injectie reiniger in mijn benzine gegooid,en na verloop van tijd was het probleem over?
sinds gisteren is het weer begonnen,nl als je af moet remmen voor een auto of stoplicht valt de motor uit,en als ik hem op toeren kan houden en weer gas wil geven houd die erg in.
op de snel weg kan je er wel mee rijden zonder dat er wat gebeurd.
het lijkt net als je de gasklep open draait of de motor stikt,valt dood,geen benzine,lucht?
wie kan me helpen
Motor slaat af en toe af
-
Sieger Everts
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15
Begin maar eens met je benzine filter te vervangen, Ik had ook deze klachten. voor 2 eurie was het opgelost. 5 minuten werk.
vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
-
Bolletje
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 21:24
Hij geeft 3 storingen aanheb de comp uitgelezen en vond deze code,s
1-2-3
2-2-3
4-1-1
1-2-3
2-2-3
4-1-1
dus in totaal 6 keer gedrukt,hoelang moet je doorgaan of is 1 keer genoeg
1-2-3 Slechte warme start: Bedrading naar koelvloeistoftemperatuur-sensor defect
2-2-3 Stationairtoerental varieert: Bedrading naar of regelklep stat. toerental of gasklepschakelaar defect
4-1-1 Stationair toerental niet goed: Gaskleppositiesensor buiten regelbereik
Gr. Johan
- roberto
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12
ik bedenk me ineens dat ik wel heb lopen rommelen met kabels etc,er even af gehaald en teruggezet
ogenschijnlijk is er niets aan de hand want hij draait stationair.
moet ik de comp resetten en opnieuw uitlezen?en hoe doe je dat
bedankt voor je reactie johan
ogenschijnlijk is er niets aan de hand want hij draait stationair.
moet ik de comp resetten en opnieuw uitlezen?en hoe doe je dat
bedankt voor je reactie johan
-
mightyspawn
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
kwartier accu dr af
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- roberto
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12
Gisteravond wat stekkers van mijn gasklep en temperatuurcensor aan de kop losgehaald en weer vastgemaakt,daarna de comp uitgelezen.met de nodige foutcodes,naar mijn werk gereden en nergens last meer van.
nu is het probleem van stationair afslaan ineens weg.
ik weet het niet meer?
nu is het probleem van stationair afslaan ineens weg.
ik weet het niet meer?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Je moet eerst de foutcodes wissen, dat gebeurt niet vanzelf. Min pool loshalen van de accu, 10 min wachten. Testrondje rijden, in het begin zal hij wat beroerd lopen omdat de ECU zich moet instellen. Na een 15 minuten rijden de codes opnieuw uitlezen. Als het goed is geeft hij dan 1-1-1. Als hij weer een foutcode geeft is er wat aan de hand.
- roberto
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12
daar ben ik weer.....
zo van de een op de andere dag weer problemen,afslaan heel veel inhouden met gasgeven,geen trekkracht,komt moeizaam op gang,gas ietsjes loslaten wil die wel een beetje snelheid maken.
pffff word er gek van,comp uitgelezen code 1-1-1.
zou het de bougies,ontsteking kunnen zijn?
wie het weet mag het me vertellen
zo van de een op de andere dag weer problemen,afslaan heel veel inhouden met gasgeven,geen trekkracht,komt moeizaam op gang,gas ietsjes loslaten wil die wel een beetje snelheid maken.
pffff word er gek van,comp uitgelezen code 1-1-1.
zou het de bougies,ontsteking kunnen zijn?
wie het weet mag het me vertellen
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
afslaan heel veel inhouden met gasgeven,geen trekkracht,komt moeizaam op gang,gas ietsjes loslaten wil die wel een beetje snelheid maken.
Ik zou je benzinefilter maar eerst eens vervangen zoals Sieger Everts al eerder aangaf. Lijkt erop dat ie verstopt zit. En dat geeft idd geen foutcode.
-
Ludo
- 6th Gear member
- Berichten: 3031
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
tijdens rijden heeft ie toch geen probleem?.
enkel bij afremmen, of gas loslaten.
een verstopte bandstoffilter of katalysator, is niet enkel verstopt als je moet afremmen of als je gas loslaat...
de stationair regelaar moet de luchtregeling doen op die momenten.
in die hoek zou je dus moeten zoeken.
enkel bij afremmen, of gas loslaten.
een verstopte bandstoffilter of katalysator, is niet enkel verstopt als je moet afremmen of als je gas loslaat...
de stationair regelaar moet de luchtregeling doen op die momenten.
in die hoek zou je dus moeten zoeken.
- roberto
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12
vandaag even naar schiphol heen en weer geweest,motor blijft wel stationair draaien,geen trekkracht bij gasgeven begint die te schokken,gas wat terugnemen en dan kruipt die naar de 100/120.
wanneer ik de stekkers losneem van de gasklep gaat die iets harder draaien maar valt niet uit
wanneer ik de stekkers losneem van de gasklep gaat die iets harder draaien maar valt niet uit















