Dashboard

Alles over de 440 / 460
wensel
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04.10.2008 - 20:48

na aanleiding van http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=24839 dit topic wil ik een overzicht maken van de verschillende stekkers in het dashboard.

er zijn er tot zover 4 die onder het verwarmingspaneel horen.

1 daarvan kan ik geen duidelijkheid over krijgen.

Zie de bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

de linker waar jij de klok hebt staan is in het andere topic gedefineerd als volt/oliedruk meter

timo
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

das bij een eerder model bij de phase III is het de klok, die kent geen apparte voltmeter en oliedrukmeter. Maar die gele, das een goede moet iets met de optionele knopjes zijn
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

zou de gele stekker van koplampverstelling kunnen zijn? want het is te krijgen voor de 440. alleen niet alle modellen hebben het.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
wensel
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04.10.2008 - 20:48

sjoerdb schreef:zou de gele stekker van koplampverstelling kunnen zijn? want het is te krijgen voor de 440. alleen niet alle modellen hebben het.
zou goed kunnen!!

miss dat iemand het kan bevestigen?
wensel
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04.10.2008 - 20:48

Ik ben vanmiddag weer is begonnen om het dashboard los te halen omdat het lampje van de lucht recirculatie niet werkte.

Ik vond dat mijn radio ook wat los zat dus die er ook gelijk ff uit getrokken. Heeft de vorige eigenaar zelf een iso stekker verbouwt en eigenaardige constructie van draden bedacht. Hierdoor kan ik de radio letterlijk op de achterbank leggen zoveel extra draad heeft ie gebruikt.

maar goed dat ga ik tzt wel verbeteren. Ik dacht dus eventjes het lampje van de linkerknop(recirculatie) te vervangen maar ik kon geen lampje vinden. Krijg met geen mogelijkheid het naar voren geschoven om zo achterin te kunnen kijken.
Klopt het dat het verwarmingbedienings paneel zo vast zit als een huis?(na de 4 schroeven los gemaakt te hebben)

Heeft iemand de lampjes wel is vervangen die daarin horen?
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

ik heb de ellende van de radiodraden ook gehad. een vorige eigenaar had met kroonsteentjes een iso-stekker geprobeerd te monteren. ik had er weinig vertrouwen in, heb uit een sloper stekkers geknipt en er zit nu weer netjes volvo stekkers in. gesoldeerd en krimpkousje eromheen. verloopstekker gekocht en direct werkend met de radio.

het groene licht van het knopje komt gewoon van het lampje die je achter het paneeltje vindt. er zitten boven aan 2 lampjes die het licht geven in je verwarmingsplaatje. hoe de bevestiging zit van de unit weet ik niet. ik heb last dat diezelfde schakelaar lucht lekt van het vacuum. dat moet nog eens opgelost worden. succes
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

wensel schreef:maar ik kon geen lampje vinden. Krijg met geen mogelijkheid het naar voren geschoven om zo achterin te kunnen kijken.
Klopt het dat het verwarmingbedienings paneel zo vast zit als een huis?
Je hoeft ook niet de hele unit te verwijderen, alleen de drie draaiknoppen eraf trekken en dan voorzichtig het plastic frontje eraf wippen (geklemd bij de hoekjes). De lampjes zitten nl. niet achter de unit maar tussen de unit en het plastic paneeltje.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
wensel
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04.10.2008 - 20:48

Zark3 schreef:Je hoeft ook niet de hele unit te verwijderen, alleen de drie draaiknoppen eraf trekken en dan voorzichtig het plastic frontje eraf wippen (geklemd bij de hoekjes). De lampjes zitten nl. niet achter de unit maar tussen de unit en het plastic paneeltje.
Ik heb het over het lampje van de luchtcirculatie! dus niet de lampjes die de knoppen verlichten
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Dat zijn dacht ik dezelfde twee lampjes die de hele unit verlichten. Als je het frontje eraf haalt zie je een soort perspex-achtig leidinkje dat het licht verspreidt, en volgens mij zaten de recirculatie- en airco-knopjes daar ook aan.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
440rijder
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
Locatie: Heerhugowaard

hoe kunnen ze dan van kleur veranderen?
Paragon
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17.11.2008 - 20:28

Leuk en aardig al die kabelspaghetti, maar hoe krijg ik de zaak los in the first place!??

Het lampje achter de linker draaischakelaar voor de ventilatorsnelheid is kapot bij mij en voordat ik clips en klemmetjes af ga breken zou ik graag weten hoe je dat paneeltje met die drie draaischakelaars loskrijgt.

Bij voorbaat dank ;-)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Zark3 schreef:alleen de drie draaiknoppen eraf trekken en dan voorzichtig het plastic frontje eraf wippen (geklemd bij de hoekjes). De lampjes zitten nl. niet achter de unit maar tussen de unit en het plastic paneeltje.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Eelco_440Turbo
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
Locatie: Buggenum Limburg

De draaischakelaars zitten er gewoon opgeklemd, dus gewoon proberen los te trekken en anders met een schroevendraaier het hele paneel naar voor wippen, dan komen de knoppen gewoon mee.

De verlichting van de luchtcirculatie werkt door middel van een led, in de knop, dus erg lastig, er zit ook een klein doorzichtig blokje in met 2 groene kanten en 2 rode kanten, als je de knop indrukt verdraait het blokje waardoor de kleur veranderd. De mijne werkt ook niet, maar aangezien een led niet erg snel kapot gaat zou ik eerst kijken naar de stroom toevoer.

En ook klopt het dat je het paneel er niet zomaar uitkrijgt als je de 4 schroeven losdraait, er zitten namelijk nog 3 staal kabeltjes achter die de schuiven in het kachelhuis openen en dichten als je aan de verwarmingsknoppen draait. Dus je zult eerst die kabels los moeten maken op het kachelhuis.

Dit doe je door je instrumentenpaneel uit te bouwen, dan zie je de kabels zitten( geloof ene groen, zwarte en rode) de bovenste 2 zitten met een zwart kunstof blokje in een ijzeren paneeltje geklikt( eruit klikken en dan kun je de kabels loshalen) De onderste zit met een klein boutje vast geschroeft.
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

wensel schreef:
sjoerdb schreef:zou de gele stekker van koplampverstelling kunnen zijn? want het is te krijgen voor de 440. alleen niet alle modellen hebben het.
zou goed kunnen!!

miss dat iemand het kan bevestigen?
Bevestiging. Volgens mij is deze optie nooit leverbaar geweest in Nederland. Net zoals bij de 480.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

Afbeelding

ik heb deze binnengekregen.

dit zijn mijn gegevens van de auto
http://www.voertuig-zoeker.nl/HR-XZ-79/

als ik het goed heb is dit een phase 2

kan ik hem hier in bouwen??

timo
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Janusz
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 20.12.2007 - 17:15
Locatie: Amersfoort

Weet ik niet zeker. Ze kunnen zowiezo op elke 440 met een 1.7 renault blok.

Er zijn verschillende topics over geschreven, met name hoe het gaat werken (oliedrukgever etc)

Even zoeken binnen het 440 forum.

Succes! Jan
Volvo V50 1.8 Edition I - 2008
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

als je 440 een bakje heeft onder je radio kan het.
groet'n uut grunn
P.K.
3rd Gear member
Berichten: 271
Lid geworden op: 17.07.2008 - 21:15
Locatie: --Grunn--

rene en erica schreef:als je 440 een bakje heeft onder je radio kan het.
En dat heeft 'ie helaas niet... :?
Gebruikersavatar
MartijnAG
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
Locatie: Haarlem
Contacteer:

http://volvo-forum.nl/files/uitleg_knopje_116.jpg

Dat dingetje links van het LEDje, wie weet wat dat is? Ik heb er een draaiknopje op zitten maar geen idee wat het doet?
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”