Na eigenlijk niet zo heel erg lang zoeken heb ik afgelopen zaterdag mijn handtekening gezet onder de koopovereenkomst van een V70.
Het gaat om V70 2.4 uit 2001 met slechts 74.000km, de auto verkeert vrijwel in nieuwstaat: de al iets oudere Duitse "vorbezitzer" is er extreem zuinig op geweest, zo liggen er bijvoorbeeld door de hele auto rubber matten om de originele matten te beschermen. Hij staat op lichtmetalen velgen (type moet ik nog even opzoeken) en er zit een set winterbanden op stalen velgen bij.
Ik heb de auto gekocht bij Potthoff in het Duitse Hamm, vlakbij Dortmund. De grootste VAG dealer van Duitsland met een voorraad die varieert van 1000 tot 2000 auto's. De auto wordt de komende week klaargemaakt waarbij o.a. de spiegelkappen worden overgespoten (de enige krasjes op de auto die verder geheel kras- en deukvrij is).
De auto wordt door Potthof op een "kurzzeit kennzeichen" gezet waar direct een verzekering voor 5 dagen aan gekoppeld is. Ik rij'm dus zelf naar Nederland, hij is te zwaar om op een autoambulance te vervoeren (heb alleen een B rijbewijs).
Ik zal binnenkort (verwachting is half december) verslag doen van het import verhaal. Ik heb hier al ervaring mee maar dit wordt de eerste keer dat ik het met een kurzzeitkennzeichen doe.
Vraagje nog voor ervaringsdeskundigen: ik heb eerder een auto geimporteerd uit Dld zonder CVO, de auto wordt dan door de RDW gewogen en dat gewicht komt op je kenteken. Kost ook nog eens 12,50 euro
En: mag je met een Kurzzeitkennzeichen nu wel of niet in NL rijden ? (de meningen hierover verschillen).
Het wordt wel even wennen om weer benzine te rijden na 8 jaar dieselen.
Alvast een paar foto's: