Nieuw hier: voorstellen en import verhaal

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Hoi !

Na eigenlijk niet zo heel erg lang zoeken heb ik afgelopen zaterdag mijn handtekening gezet onder de koopovereenkomst van een V70.

Het gaat om V70 2.4 uit 2001 met slechts 74.000km, de auto verkeert vrijwel in nieuwstaat: de al iets oudere Duitse "vorbezitzer" is er extreem zuinig op geweest, zo liggen er bijvoorbeeld door de hele auto rubber matten om de originele matten te beschermen. Hij staat op lichtmetalen velgen (type moet ik nog even opzoeken) en er zit een set winterbanden op stalen velgen bij.

Ik heb de auto gekocht bij Potthoff in het Duitse Hamm, vlakbij Dortmund. De grootste VAG dealer van Duitsland met een voorraad die varieert van 1000 tot 2000 auto's. De auto wordt de komende week klaargemaakt waarbij o.a. de spiegelkappen worden overgespoten (de enige krasjes op de auto die verder geheel kras- en deukvrij is).

De auto wordt door Potthof op een "kurzzeit kennzeichen" gezet waar direct een verzekering voor 5 dagen aan gekoppeld is. Ik rij'm dus zelf naar Nederland, hij is te zwaar om op een autoambulance te vervoeren (heb alleen een B rijbewijs).

Ik zal binnenkort (verwachting is half december) verslag doen van het import verhaal. Ik heb hier al ervaring mee maar dit wordt de eerste keer dat ik het met een kurzzeitkennzeichen doe.

Vraagje nog voor ervaringsdeskundigen: ik heb eerder een auto geimporteerd uit Dld zonder CVO, de auto wordt dan door de RDW gewogen en dat gewicht komt op je kenteken. Kost ook nog eens 12,50 euro :) Mijn vraag: waar regel ik zo'n CVO ? Bij Volvo NL of bij Volvo D ? En hoe heet zoiets in het Duits ?
En: mag je met een Kurzzeitkennzeichen nu wel of niet in NL rijden ? (de meningen hierover verschillen).

Het wordt wel even wennen om weer benzine te rijden na 8 jaar dieselen.

Alvast een paar foto's:

Afbeelding
Afbeelding
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gast

Als kurzzeitkennzeichen, gelijk is aan export kenteken in NL, mag je er hier heel kort mee rijden.
Ik zou wel de verzekering in NL goed regelen.
Als je de keuring op zelfde dag doet als invoer, heb je ook geen eendags kenteken nodig.
Of je moet even op zoek (bevriende garage) naar groene platen, al proefrijdend naar de keuring. :wink:
Gebruikersavatar
olav
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
Locatie: Midden Brabant

Volgens mij staat de auto op Metis velgen, 16'.
Zoniet, dan nog steeds veel pleizer met de nieuwe aanwinst! :D
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)

Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

AlexV70 schreef:Als kurzzeitkennzeichen, gelijk is aan export kenteken in NL, mag je er hier heel kort mee rijden.
Ik zou wel de verzekering in NL goed regelen.
Als je de keuring op zelfde dag doet als invoer, heb je ook geen eendags kenteken nodig.
Of je moet even op zoek (bevriende garage) naar groene platen, al proefrijdend naar de keuring. :wink:
Kurzzeit is iets anders als Export. Volgens de Duitse verkoper mag je er 5 dagen mee door heel Europa rijden. Ik check het nog even bij m'n eigen verzekering. Keuring op dezelfde dag gaat niet lukken, ik ga met de trein naar Hamm vanaf Leer (vlakbij de grens), 2:30u treinen zonder overstap voor maar 28 euro ! Daarna 250 km Autobahn naar het Noorden en vervolgens nog een kilometer of 50 door de provincie (Gr/Dr). Als de verzekering maar in orde is, het risico op een eventuele bekeuring neem ik wel voor lief.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gast

piotrV70 schreef:Kurzzeit is iets anders als Export. Volgens de Duitse verkoper mag je er 5 dagen mee door heel Europa rijden.
Dat is gelijk aan een export kenteken bij ons, ook 5 dagen. Andere naam, Europese wetgeving?
piotrV70 schreef: Als de verzekering maar in orde is, het risico op een eventuele bekeuring neem ik wel voor lief.
Het is maar de vraag of ze weten waar ze je voor moeten bekeuren. :P
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

AlexV70 schreef:
piotrV70 schreef:Kurzzeit is iets anders als Export. Volgens de Duitse verkoper mag je er 5 dagen mee door heel Europa rijden.
Dat is gelijk aan een export kenteken bij ons, ook 5 dagen. Andere naam, Europese wetgeving?
piotrV70 schreef: Als de verzekering maar in orde is, het risico op een eventuele bekeuring neem ik wel voor lief.
Het is maar de vraag of ze weten waar ze je voor moeten bekeuren. :P
Bedankt voor de correctie ! Ik kan dus lekker doorrijden in NL. Wat voor verzekering zit er standaard bij zo'n export kenteken ? WA neem ik aan ? Het casco deel doet m'n eigen verzekering wel op chasisnummer.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Gefeliciteerd Peter, hele mooie wagen!

Heb zelf een vergelijkbare, origineel ook Duitse, V70 in dezelfde chique kleur: Mystic Silver Metallic :D

PS. Is het een geblazen 2.4?
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Rob2u schreef:Gefeliciteerd Peter, hele mooie wagen!

Heb zelf een vergelijkbare, origineel ook Duitse, V70 in dezelfde chique kleur: Mystic Silver Metallic :D

PS. Is het een geblazen 2.4?
Na lang wikken en wegen heb ik voor de, gevoelsmatig, veiligste optie gekozen: een ongeblazen 2.4. Ik was bij een 2.4 toch bang voor duurder onderhoud en een hoger verbruik. Daarnaast wil ik eventueel later op gas gaan rijden.
Ik heb een klein meiske achterin en binnenkort een tweede dus ik rij iets rustiger :)
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
Geen164
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 24.11.2008 - 20:57
Locatie: Diepenheim

Mooie auto. Wij hebben in april een V70 uit 2001 gekocht met 78.000 op de teller. Het kan dus wel, een niet extreme km.stand bij een toch niet meer helemaal piepjonge auto. Als ie 120.000 had gelopen, had ik m overigens ook gekocht. Wij hebben er standaard 17-inch velgen onder zitten, die ik persoonlijk mooier vind dan de jouwe. Maar dat is een kwestie van smaak. Veel rijplezier.

[quote="piotrV70"]Hoi !

Na eigenlijk niet zo heel erg lang zoeken heb ik afgelopen zaterdag mijn handtekening gezet onder de koopovereenkomst van een V70.

Het gaat om V70 2.4 uit 2001 met slechts 74.000km, de auto verkeert vrijwel in nieuwstaat: de al iets oudere Duitse "vorbezitzer" is er extreem zuinig op geweest, zo liggen er bijvoorbeeld door de hele auto rubber matten om de originele matten te beschermen. Hij staat op lichtmetalen velgen (type moet ik nog even opzoeken) en er zit een set winterbanden op stalen velgen bij.

Ik heb de auto gekocht bij Potthoff in het Duitse Hamm, vlakbij Dortmund. De grootste VAG dealer van Duitsland met een voorraad die varieert van 1000 tot 2000 auto's. De auto wordt de komende week klaargemaakt waarbij o.a. de spiegelkappen worden overgespoten (de enige krasjes op de auto die verder geheel kras- en deukvrij is).

De auto wordt door Potthof op een "kurzzeit kennzeichen" gezet waar direct een verzekering voor 5 dagen aan gekoppeld is. Ik rij'm dus zelf naar Nederland, hij is te zwaar om op een autoambulance te vervoeren (heb alleen een B rijbewijs).

Ik zal binnenkort (verwachting is half december) verslag doen van het import verhaal. Ik heb hier al ervaring mee maar dit wordt de eerste keer dat ik het met een kurzzeitkennzeichen doe.

Vraagje nog voor ervaringsdeskundigen: ik heb eerder een auto geimporteerd uit Dld zonder CVO, de auto wordt dan door de RDW gewogen en dat gewicht komt op je kenteken. Kost ook nog eens 12,50 euro :) Mijn vraag: waar regel ik zo'n CVO ? Bij Volvo NL of bij Volvo D ? En hoe heet zoiets in het Duits ?
En: mag je met een Kurzzeitkennzeichen nu wel of niet in NL rijden ? (de meningen hierover verschillen).

Het wordt wel even wennen om weer benzine te rijden na 8 jaar dieselen.

Alvast een paar foto's:

[img]http://www.witam.nl/images/v701.jpg[/img]
[img]http://www.witam.nl/images/v702.jpg[/img][/quote]
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

AlexV70 schreef:
piotrV70 schreef:Kurzzeit is iets anders als Export. Volgens de Duitse verkoper mag je er 5 dagen mee door heel Europa rijden.
Dat is gelijk aan een export kenteken bij ons, ook 5 dagen. Andere naam, Europese wetgeving?
piotrV70 schreef: Als de verzekering maar in orde is, het risico op een eventuele bekeuring neem ik wel voor lief.
Het is maar de vraag of ze weten waar ze je voor moeten bekeuren. :P
Het ligt toch nog iets anders. Zie: http://www.bpmberekenen.com/kurzzeitken ... teken.html
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gast

Ok, om naar Nederland te kunnen rijden heb je dus een Ausfuhrkennzeichen (exportkenteken) nodig.

Vooral die laatste zin:
Het voordeel voor een verkoper is dat een kurzzeitkennzeichen goedkoper is dan een exportkenteken en ach,
als er problemen zijn is dat toch gewoon de zorg van de koper......


Kijk, dus even in overleg met je verkoper. :wink:
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

PiotrV70, welkom hier. Mooie auto. Zul je nog lang plezier van kunnen hebben als het lukt met de invoer. (En waarom ook niet)

Heb even op Google gekeken.
Zie: http://www.bpmberekenen.com/kurzzeitken ... teken.html
voor enige uitleg. Zijn ook nog andere uitleggen, dus met kurzzeit kennzeichen ingetikt in zoekvenster kom je een heel eind.

Succes.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Het definitieve antwoord staat http://www.adac.de/Auto_Motorrad/Kauf_V ... t.asp?TL=2.

15 dagen geldig, verzekering er bij kopen voor 80 euro. Casco bij je NL verzekeraar op chasisnummer.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

Zijn de kosten dus niet. Heb je toch eens voordeel aan dat europees verhaal.

Maar zoals gezegd, succes.

(En als je de V70 al gekocht hebt, kan je die toevoegen aan je onderschrift lijkt mij)
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Gebruikersavatar
Move D5
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 09.03.2008 - 11:52
Locatie: Schagen

Volgens mij heet een CVO in 't duits Europäische Übereinstimmungserklärung (EWG). Deze kan je dacht ik ook via een NL dealer op laten vragen. Ik zou het zeker doen, scheelt je een hoop rompslomp.

Overigens lijkt 't me niet handig om de auto te laten wegen in plaats het leeggewicht over te laten nemen van het CVO: je loopt het risico dat de auto in een andere categorie komt te vallen (lees: zwaarder).

Ook moet je bedacht zijn op de aanwezigheid van een (klasse 3) alarmsysteem. Veel verzekeringen eisen dit voor diefstaldekking.

Succes met je avontuur.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”