bougies
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
niet vergeten om met lucht de ruimte goed schoon te blazen VOOR je de bougies er helemaal uit hebt.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
En voor de montage een beetje kopervet op het schroefdraad doen, dan krijg je ze makkelijker los. Kunnen ze niet vast oxideren. Zet ze niet te strak vast. Doe dat het liefst met een moment sleutel op 25nm, en dat is niet echt veel. Ter vergelijking, de wielmoeren moeten met 110nm vastgezet worden.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
weet toevallig iemand wat de afstand moet zijn om het vonkje mooi te laten over springen ?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
8mm als ik het mij goed herinner (onder voorbehoud dus)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
ja sorry bedoel natuurlijk 0,8 maar da's logisch 

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
oke, kan ik hier mijn voelermaatje eens op los laten.heeft er ook nog iemand een voorkeur(merk) voor de bougie kabels of zijn die allemaal hetzelfde?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Onze 400's zijn behoorlijk gevoelig voor slechte kwaliteit kabels. Liefst een setje bij de dealer halen of andere goede kwaliteit. Een goede set kost iets van rond de €35. Blijf af van die Biltema zooi en andere-zelf-in-elkaar moeten-zetten setjes. Schaf het liefst NKS of Bosch bougies aan, die zijn gewoon goed.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
bougies gewoon bij de dealerkopen, kosten 15 euro voor 4. Er zijn verhalen dat niet volvo bougies niet altijd goed werken in de b18u motor.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Daar bedoelen ze de fancy V groef, irridium, 4 punts etc. bougie's mee. Gewone NGK zijn gewoon de beste blijkt uit testen en mijn ervaring. Maar wil niet beweren dat de Volvo (volgens mij van Beru) bougie's slecht zijn!Er zijn verhalen dat niet volvo bougies niet altijd goed werken in de b18u motor.
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
Hier staat de afstand op 0,75 mm en loopt ie lekker rustig mee.
Verder idd eerst bougies stukje losdraaien waarna je met bv een stukje slang de ruimte langs de bougies schoon blazen, je zal verbaast zijn wat daar allemaal ligt.
Niet zo goed voor je zuigers als het in je motor valt .........
Grt Ron
Verder idd eerst bougies stukje losdraaien waarna je met bv een stukje slang de ruimte langs de bougies schoon blazen, je zal verbaast zijn wat daar allemaal ligt.
Niet zo goed voor je zuigers als het in je motor valt .........
Grt Ron
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
Nog even ter info, toen ik mijn oude bougies verwijderde was de ruimte 1mm.
De nieuwe op 0.75mm was echt een wereld van verschil qua stationair lopen dit icm een nieuw luchtfilter.
In 2,5 jaar nu 100.000KM gereden en alleen mijn dynamo moeten vervangen, rest is preventief onderhoud zoals kleine en grote beurten en verse olie ( A merk ) remblokken etc etc.
Voor een bakkie uit 1994 ben ik niet echt ontevreden

De nieuwe op 0.75mm was echt een wereld van verschil qua stationair lopen dit icm een nieuw luchtfilter.
In 2,5 jaar nu 100.000KM gereden en alleen mijn dynamo moeten vervangen, rest is preventief onderhoud zoals kleine en grote beurten en verse olie ( A merk ) remblokken etc etc.
Voor een bakkie uit 1994 ben ik niet echt ontevreden


-
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 27.01.2009 - 16:26
Loopt je auto nu een stuk beter stationair? Is dat met minder toeren of gewoon constanter?Ron440Fleet schreef:Nog even ter info, toen ik mijn oude bougies verwijderde was de ruimte 1mm.
De nieuwe op 0.75mm was echt een wereld van verschil qua stationair lopen dit icm een nieuw luchtfilter.
In 2,5 jaar nu 100.000KM gereden en alleen mijn dynamo moeten vervangen, rest is preventief onderhoud zoals kleine en grote beurten en verse olie ( A merk ) remblokken etc etc.
Voor een bakkie uit 1994 ben ik niet echt ontevreden![]()
- Kootje
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55
Geldt dit ook voor B18FT motoren? Wil ooit bij mijn turbo de bougies vervangen door Denso Iridium power en magnecor kabels.Iroll schreef:Daar bedoelen ze de fancy V groef, irridium, 4 punts etc. bougie's mee. Gewone NGK zijn gewoon de beste blijkt uit testen en mijn ervaring. Maar wil niet beweren dat de Volvo (volgens mij van Beru) bougie's slecht zijn!Er zijn verhalen dat niet volvo bougies niet altijd goed werken in de b18u motor.