Hallo,
Ik was me af aan het vragen of de cillinderkop van een oud type turbo blok, identiek is aan die van het nieuwe type blok?
Kan ik deze zonder problemen uitwisselen?
Mvg. Eelco
Verschil in cillinderkoppen voor turbo motor?
-
- 2nd Gear member
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Contacteer:
En dat verschil is?
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
- Iroll
- 6th Gear member
Ik weet wel dat in de 1e serie turbokoppen in de uitlaatpoorten ringen zaten om de spruitstukpakking te beschermen tegen de extra hitte. Later zijn er betere pakkingen toegepast en zijn deze ringen komen te vervallen. Het verboden worden van asbest in pakkingen was het probleem, er was nog geen goede vervanger voor het asbest. In de 1e serie zit in de uitlaatpoort en in het uitlaatspruitstuk een ruimte waarin deze ringen passen. Deze ringen zaten dus voor de helft in de kop en voor de helft in het uitlaatspruitstuk. Maar je kan deze ringen gewoon weglaten, beide koppen en spruitstukken zijn uitwisselbaar.
-
- 2nd Gear member
Bedankt voor jullie reacties, dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon die ringen weglaten en dus een nieuw type pakking gebruiken.
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
-
- 3rd Gear member
Op mijn 440 turbo steekt een non turbo kop op, van een gewone 1.7, een volvo monteur met 20 jaar ervaring heeft dit gedaan en zegt dat dit geen probleem oplevert, er is maar 5 graden celsius verschil in het aankunnen van hitte door de kleppen.
Maar wat is het verschil tussen een 440 turbo en 480 turbo kop dan? Omdat ik mijn 480 turboblok bij hou voor geval dat... de beide blokken zijn van hetzelfde jaartal.
Maar wat is het verschil tussen een 440 turbo en 480 turbo kop dan? Omdat ik mijn 480 turboblok bij hou voor geval dat... de beide blokken zijn van hetzelfde jaartal.
-
- 2nd Gear member
Goed komt ie dan:
Het verschil zit hem in het koelvloeistofpijpje aan de rechterachterkant van de kop (als je voor de wagen staat). Bij een 480 zit aan dit pijpje nog een extra opstaand pijpje om het overtollige koelvloeistof naar het koelvloeistofreservoir te leiden.
Bij een 440 gaat dit overtollige koelvloeistoef vanaf de radiator (rechts bovenop) naar het vatje. Omdat de radiator van de 480 echter verstopt zit kan het overtollige koelvloeistof hier niet langs weg en hebben ze dus een aftakking bij dat pijpje gemaakt.
Het verschil zit hem in het koelvloeistofpijpje aan de rechterachterkant van de kop (als je voor de wagen staat). Bij een 480 zit aan dit pijpje nog een extra opstaand pijpje om het overtollige koelvloeistof naar het koelvloeistofreservoir te leiden.
Bij een 440 gaat dit overtollige koelvloeistoef vanaf de radiator (rechts bovenop) naar het vatje. Omdat de radiator van de 480 echter verstopt zit kan het overtollige koelvloeistof hier niet langs weg en hebben ze dus een aftakking bij dat pijpje gemaakt.
-
- 3rd Gear member
Kan ik dan mijn 480 kop nog gebruiken voor mijn 440? Ik kan nu niet echt een vergelijking doen omdat de boel bijna helemaal gedemonteerd is en het wrak hier niet staat...
-
- 4th Gear member
Dan maak je die aftakking toch dicht als je hem voor je 440 gebruikt.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
In je vorige post schrijf je dat je een nonturbo kop heb gebruikt.. Is die dan nu stuk ? of praat je nu over een andere auto..Volvo_480_turbootje schreef:Kan ik dan mijn 480 kop nog gebruiken voor mijn 440? Ik kan nu niet echt een vergelijking doen omdat de boel bijna helemaal gedemonteerd is en het wrak hier niet staat...
-
- 3rd Gear member
Ik heb nog het motorblok van mijn volvo 480 turbo wrak, dit hou ik voor het geval ik ooit die kop nodig heb voor mijn 440 turbo. Vandaar de vraag of die koppen compatibel zijn. Je weet nooit...
Dat blok heeft maar 100000 km
Op mijn 440 turbo heeft de vorige eigenaar een gewone 1.7 kop laten steken na een distributieriem die kapot is gegaan. Ik rij nu al 20000 km redelijk vlotjes en ik hoor nog geen kleppen tikken of dergelijke, olie verbruikt hij ook nauwelijks.
Dat blok heeft maar 100000 km
Op mijn 440 turbo heeft de vorige eigenaar een gewone 1.7 kop laten steken na een distributieriem die kapot is gegaan. Ik rij nu al 20000 km redelijk vlotjes en ik hoor nog geen kleppen tikken of dergelijke, olie verbruikt hij ook nauwelijks.