RobBob schreef:[Had toch beter gekund en gemogen !
Had niet alleen gekund, HET HAD BETER GEMOETEN! Ik heb niet voor niets
met enorm veel teleurstelling en zelfs verdriet m'n XC90 vroegtijdig weg-
gedaan omdat ik het zo zat was met dat gezeur en steeds maar weer terug
naar de garage omdat er voor de zoveelste keer weer eens iets niet in orde was.
Maar ondanks dat blijven het gewoon schitterende auto's, rij nu Audi maar
iedere keer als mijn vrouw en ik een nieuwe XC70 of XC90 zien rijden dan
hebben we beide nog steeds de overtuiging dat dit toch de mooiste auto's zijn
voor ons gezin en dagelijkse werksituatie.
En daarbij begrijp ik al helemaal niets van de aftersales gedachte en toekomst-
visie van Volvo Nederland. Ik hoop dat men bij Volvo in Zweden spoedig het roer
om zal gooien en de kwaliteit weer op het niveau zal brengen dat bij een Volvo
hoort. Investeren in veiligheid en op dit gebied vooruitstrevende technieken is
zeker goed, bij Audi lees ik niets over veiligheidsvoorzieningen, maar de kwaliteit
en robuustheid mag hier zeker niet op een lagere prioriteit komen. Niet om nu
te gaan lopen roepen dat Audi zo veel beter is maar de afwerking staat duidelijk
wel op een hoger plan dan bij Volvo op dit moment het geval is. Maargoed, Audi’s
gaan ook gewoon stuk en als je de verschillende fora er op naslaat zul je ook
een heleboel problemen vinden, en net als met de nieuwe XC70 heeft ook Audi
bij nieuwe modellen allerlei kinderziektes te verwerken. Hoe dan ook, ik zal altijd
met een heel goed maar dubbelzinnig gevoel naar die schitterende XC’s blijven
omkijken. En als Volvo me weer weet te overtuigen sluit ik een Volvo in de toekomst
zeker niet uit.
Moraal van dit verhaal: Ik herken het…en helaas wen er maar aan, zal nog wel even zo
blijven. Wees nou eens eerlijk, gerammel oplossen met kopervet? Dat gebruik je in
de zware industrie bij de installatie van leidingmateriaal, kogelkranen, afsluiters en pakkingen
niet om een rammel weg te nemen bij dergelijke voertuigen. Het is hoe dan ook een
oplossing van tijdelijke aard. Hoe tijdelijk vraag ik u? Tot net voorbij de garantieperiode?
Groet,
Bert