Kraak- en andere bijgeluiden

RobBob
2nd Gear member

1 klacht is al te veel, maar je moet sommige dingen wel in verhouding zien.
Het gaat hier echt niet over 1 klacht hoor en ik denk dat de verhouding hier op het forum wel duidelijk is ondertussen.
Deze V70 heeft zo zijn sterke punten (waardoor ik hem uiteindelijk gekozen heb tss een rijtje concurenten) maar er mag gerust toegegeven worden dat deze wagen (in deze prijsklasse) serieus 'overgewaardeerd' wordt.
Zet je bandenspanning maar iéts lager en je hebt geen kraak - en rammelgeluiden meer.
Als dat de oplossing is :?: dan zegt dat ook veel over Volvo hoor :wink:
22/02/2008:
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
Rene68
4th Gear member

Mijn auto gaat 3 november naar de dealer terug voor de volgende punten:
- krakende achterklep;
- resonerend plaatje wat rond de radio zit;
- keyless drive die vaak niet keyless is;
- probleem dat de radio/telefoon/navigatie vaak niet werkt.
De aftersales medewerker wil de auto een dag hebben om 100% zeker te zijn dat alels wordt opgelost. Hij heeft er vetrouwen in want het zijn de bekende problemen van de auto. Hij deelde mijn mening volledig dat deze problemen allang opgelost hadden moeten zijn in de Volvo fabriek. Als je deze gebreken kent, en die zouden ze moeten kennen, dan is het niet zo netjes om je klanten terug te laten komen natuurlijk.

Maar denkende aan het feit dat deze problemen worden verholpen denk ik dat ik een dijk van een auto heb. De 2.5t is nog steeds een hele mooie motor. Hoog koppel bij 1500 toeren is geweldig natuurlijk. Wat ik het allerlekkerste vind van de motor is invoegen op een rustige snelweg en het gas ingedrukt houden: de auto blijft onverstoord versnellen zonder terug te vallen. Ronduit subliem. Persoonlijk ben ik blij met de 200pk want als ik reviews lees is de combinatie GT/Motor perfect bij de 2.5t. In tegenstelling tot de T6. Bovendien ga ik de auto steeds mooier vinden. Ik vind deze auto zoveel mooier dan mijn vorige V70. En die vond ik al prachtig! Ik krijg op mijn werk ook zoveel positieve feedback over mijn auto. En daar zitten veel A6 en 5-serie rijders bij.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Fulaks
6th Gear member

RobBob schreef:... maar er mag gerust toegegeven worden dat deze wagen (in deze prijsklasse) serieus 'overgewaardeerd' wordt.
Even goede vrienden, maar dit is bullshit ! De auto rijdt fantastisch en kan zonder blozen naast een Audi A6, Mercedes E of BMW 5 staan. Er zijn enkele aandachtspuntjes, maar je moet nu ook niet overdrijven hé. Ik weet dat rammeltjes vervelend zijn, maar een goede dealer lost dit zeker op. Ik vind niet dat je daarvoor moet insinueren dat de hele auto van ver in mekaar is gegooid, want dat is gewoon niet zo.

Ik denk dat een V70, in vergelijking met z'n directe concurenten, zeker niet overgewaardeerd wordt. Die concurenten staan in perceptie wellicht een klein trapje hoger.

Voorts moet je altijd in gedachten houden dat mensen met klachten eerder een forum opzoeken dan wie tevreden is. De zwijgende meerderheid hoor je dus niet.

Ik blijf mijn V70 een heerlijke auto vinden, en op de (door de dealer snel opgeloste !) rammelende kofferklep heb ik geen problemen. Of toch : ik vind het verbruik te hoog, maar goed, dat is een andere discussie die niet over afwerkingskwaliteit gaat.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Rene68
4th Gear member

Overigens moet je je ook niet vergissen in dit soort problemen bij Audi, BMW of MB hoor. Die hebben ook probleem en ihgv MB zelfs hele grote problemen.

Ik vind de V70 zeker niet overgewaardeerd. Ik vind de gebruikte materialen zelfs beter dan die gebruikt in het vorige model. En wat ik leuk vind is dat heel veel mensen zich omdraaien in de auto om naar mijn auto te kunnen kijken. Het is onbelangrijk wat anderen van mijn auto vinden maar stiekem is dat toch leuk!
RobBob
2nd Gear member

No problem mannen, ieder zijn mening hé :wink:
Even goede vrienden, maar dit is bullshit ! De auto rijdt fantastisch en kan zonder blozen naast een Audi A6, Mercedes E of BMW 5 staan
Rijdt fantastisch, blijft de beste zetels van alle andere automerken hebben, audio-installatie is suuuper, geluid van de 5-cylinder is heerlijk, enzovoorts. Maar, ...
Afwerkingskwaliteit is echt niet op het niveau van een mercedes, bmw of audi ... daarvoor zijn de gekozen materialen in (vooral) het dashboard net iets te min (+ en ik weet dat dat niet voor iedereen geldt ... heeft die van mij teveel kraakjes die op mijn zenuwen werken).
Verder heb ik dat probleem gehad met mijn krakend rechtervoorwiel (iets met het subframe en weeral rubbers die niet ingevet waren), krakende kofferklep en teveel verbruik maken het 'negatieve' lijstje vol.
Ik blijf dit ook een superbak vinden (véél unieker en in mijn ogen robuuster als de 3 anderen) maar Volvo heeft nog wel wat werk om net die details aan te pakken zodat ik die 3 anderen kan vergeten ... maar zover staan ze nog niet.

Goed week-end mannen !
22/02/2008:
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
Fulaks
6th Gear member

Ik heb een vriend met een Mercedes E220 CDI (toegegeven, al wat ouder, 2006 of zo), een klant met een BMW 520d (gloednieuw) en een kennis die zakelijk een A6 2.0D (relatief nieuw) rijdt en privé een V70 2.5D (van 2000). Al die auto's ken ik goed (daarom noemde ik ze als voorbeeld) en ik heb in allemaal al gereden en/of meegereden. Ik wil met niemand ruilen, maar ik ben niet te beroerd om toe te geven dat de 520d erg mooi is afgewerkt, bovenmateriaal dashboard ziet er subliem uit.

Maar de man met de A6 en de V70 komt in 't weekend steeds de 'oude' V70 halen (de andere auto stalt hij op onze bedrijfsparking), omdat hij hem lekkerder vind rijden. En dan spreek je dus over een auto van 8 jaar oud t.o.v. een A6 van 1,5 jaar oud. De man is overigens maar matig in auto's geïntereseerd, ik kan hem niet verdenken van merkfavoritisme.

Maar goed, bottom line is dat jij wat afknappers hebt bij je V70 en dat zal ook best wel zo zijn, erg jammer natuurlijk. De een ergert zich ook makkelijker en aan andere dingen dan iemand anders. Ik vind van mezelf dat ik over het algemeen erg kritisch ben ingesteld, en dat is best wel vervelend soms. Ik begrijp dus je ergernis betreffende je V70, maar ik deel die (vooralsnog) niet.

Blijf vooral melden wat je dwarszit, want misschien kom ik vroeg of laat gelijkaardige zaken tegen en dan weet ik dat ik in goed gezelschap verkeer :-)
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Johann
5th Gear member
Contacteer:

Maarja.. het ging niet over de oude V70 maar over de NN toch?
Belgianmac
3rd Gear member

Een collega heeft een BMW 520D break van 2005. Ik heb er vorige week als achterpassagier in meegereden en hoorde vanuit de kofferruimte luide en zeer storende kraakgeluiden. Mijn collega wist ook niet wat het was en vertelde dat hij het reeds lang had.
Verder vind ik het dashboard van de BMW zeer kaal en primitief. Als je de armzalige knoppen van de airco en verwarming ziet dan vind ik die van Volvo toch veel mooier. Ook de computerbediening met die draaiknop van BMW vond ik zeer omslachtig en zeker niet intuitief.
Mijn collega moet binnenkort een andere wagen kiezen en is ook bij Volvo langsgeweest voor een XC90. Dat zegt genoeg denk ik.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Alchemist
3rd Gear member

Alle kwaliteitsklachten tot nu toe vind ik niet heel schokkend,
JA: er is duidelijk bespaard op vet = bron van de meeste klachten
NEE: ik hoor tot nu toe erg weinig technische drama's.

Ook ik heb wegens problemen: de boel laten invetten achterklep& deurgrepen. Leeglopende Ipod, krakende bestuurdersstoel bij optrekken. Meest irritant is de soms weigerende Key-less.
Wat mij betreft zijn dit details die mijn rijplezier niet verstoren.
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
Zeke
2nd Gear member

RobBob schreef:[Had toch beter gekund en gemogen !
Had niet alleen gekund, HET HAD BETER GEMOETEN! Ik heb niet voor niets
met enorm veel teleurstelling en zelfs verdriet m'n XC90 vroegtijdig weg-
gedaan omdat ik het zo zat was met dat gezeur en steeds maar weer terug
naar de garage omdat er voor de zoveelste keer weer eens iets niet in orde was.

Maar ondanks dat blijven het gewoon schitterende auto's, rij nu Audi maar
iedere keer als mijn vrouw en ik een nieuwe XC70 of XC90 zien rijden dan
hebben we beide nog steeds de overtuiging dat dit toch de mooiste auto's zijn
voor ons gezin en dagelijkse werksituatie.

En daarbij begrijp ik al helemaal niets van de aftersales gedachte en toekomst-
visie van Volvo Nederland. Ik hoop dat men bij Volvo in Zweden spoedig het roer
om zal gooien en de kwaliteit weer op het niveau zal brengen dat bij een Volvo
hoort. Investeren in veiligheid en op dit gebied vooruitstrevende technieken is
zeker goed, bij Audi lees ik niets over veiligheidsvoorzieningen, maar de kwaliteit
en robuustheid mag hier zeker niet op een lagere prioriteit komen. Niet om nu
te gaan lopen roepen dat Audi zo veel beter is maar de afwerking staat duidelijk
wel op een hoger plan dan bij Volvo op dit moment het geval is. Maargoed, Audi’s
gaan ook gewoon stuk en als je de verschillende fora er op naslaat zul je ook
een heleboel problemen vinden, en net als met de nieuwe XC70 heeft ook Audi
bij nieuwe modellen allerlei kinderziektes te verwerken. Hoe dan ook, ik zal altijd
met een heel goed maar dubbelzinnig gevoel naar die schitterende XC’s blijven
omkijken. En als Volvo me weer weet te overtuigen sluit ik een Volvo in de toekomst
zeker niet uit.

Moraal van dit verhaal: Ik herken het…en helaas wen er maar aan, zal nog wel even zo
blijven. Wees nou eens eerlijk, gerammel oplossen met kopervet? Dat gebruik je in
de zware industrie bij de installatie van leidingmateriaal, kogelkranen, afsluiters en pakkingen
niet om een rammel weg te nemen bij dergelijke voertuigen. Het is hoe dan ook een
oplossing van tijdelijke aard. Hoe tijdelijk vraag ik u? Tot net voorbij de garantieperiode?

Groet,

Bert
Rene68
4th Gear member

Wat trouwens vreemd blijft is dat ik met mijn vorige V70 nooit één probleem of rammeltje/kraakje heb gehad. Ja, de slechte standaard banden waardoor grip bizar slecht was maar de goede banden eronder en klaar.
Rene68
4th Gear member

Werd vanmiddag gebeld door de dealer of mijn auto een nachtje mocht blijven slapen.....haha.... Hij had onderdelen besteld en die kwamen morgenochtend binnen. Kan hem dus vroeg in de middag weer halen.

Overigens keurig: hij belde mij met een aantal 'bekende' problemen zoals het alarm wat service vereist (klopt, was ik vergeten) en zo nog wat dingetjes waar ik geen last van had. Dus niet alleen kijken naar de gemelde problemen maar het lijstje even afwerken. Dat noem ik dus keurig!

Update: heb de auto inmiddels weer op de oprit staan:
- krakende klep is opgelost met vet;
- resonerende plaatje rond radio is opgelost door het te vervangen;
- melding alarmsysteem is opgelost door bewegingscensor te vervangen. Blijkt een bekend probleem te zijn;
- keyless drive problemen zijn helaas niet opgelost. Computer geeft geen fout dus moeten ze hem uitlezen als de fout zich voordoet.
- Radio/navi/bluetooth die het zo nu en dan niet doet is ook niet opgelost, zelfde als vorige punt. Alle softwareversies zijn gechecked maar auto heeft de allerlaatste versies.

Wie had er nog meer de laatste twee punten? Ik meen iets te hebben gelezen over een software update?
Peter-V70
2nd Gear member

Mijn V70 MY 2009 heeft heeft bij rijden of stilstaan met sturen een brom als ik naar rechts draai. Komende dinsdag krijg ik een nieuwe lagering in mijn schokdempers (??? rechtsvoor) Herkent iemand dit gebrom?
Wat was toen de oplossing? Olie is reeds gecontroleerd en was netjes afgevuld.
V70 Fasttech maatwerk +220 pk 2.4D5 kinetic profesional pack + full pdc MY2009 oyster grey electrische achterklep privacyglass rondom 2 brillenhouders 5 sunblinds familiyline audioline estateline trekhaak ipodcable bagage separatie systeem
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw
Fulaks
6th Gear member

Ik heb hier al wel eens iets gelezen over een lawaaierige servopomp, misschien dat ook effe trachten uit te sluiten als oorzaak.
Karoshi
2nd Gear member

Rene68 schreef:Werd vanmiddag gebeld door de dealer of mijn auto een nachtje mocht blijven slapen.....haha.... Hij had onderdelen besteld en die kwamen morgenochtend binnen. Kan hem dus vroeg in de middag weer halen.

Overigens keurig: hij belde mij met een aantal 'bekende' problemen zoals het alarm wat service vereist (klopt, was ik vergeten) en zo nog wat dingetjes waar ik geen last van had. Dus niet alleen kijken naar de gemelde problemen maar het lijstje even afwerken. Dat noem ik dus keurig!

Update: heb de auto inmiddels weer op de oprit staan:
- krakende klep is opgelost met vet;
- resonerende plaatje rond radio is opgelost door het te vervangen;
- melding alarmsysteem is opgelost door bewegingscensor te vervangen. Blijkt een bekend probleem te zijn;
- keyless drive problemen zijn helaas niet opgelost. Computer geeft geen fout dus moeten ze hem uitlezen als de fout zich voordoet.
- Radio/navi/bluetooth die het zo nu en dan niet doet is ook niet opgelost, zelfde als vorige punt. Alle softwareversies zijn gechecked maar auto heeft de allerlaatste versies.

Wie had er nog meer de laatste twee punten? Ik meen iets te hebben gelezen over een software update?
Ik heb ook het laatste punt...
Software update + printplaatje vervangen maar nog altijd hetzelfde probleem. Ze hebben nu bij mij de ipod module afgekoppeled en sindsdien (2 weken) geen enkele maal meer het probleem gehad...

Hopelijk vinden ze snel een oplossing want 350€ voor wat extra gewicht in de auto is een beetje van de *** gerukt...
Volvo XC90 D5 AWD MY 2011, R-design, Saville Grey, 20', ipod uitbreiding, RSE, volledige kofferbak bescherming, standverwarming, bluetooth integrated,...
advolvo
1st Gear member

Oh yes, mijn achterklep kraakt een klopt er ook op los (die van den auto hé) :x-mas:

Wat ik al eerder gelezen heb , helpt idd ; beetje wd40 op de scharnieren spuiten en je hoort het irritant geluid ni meer...
Je moet het wel regelmatig doen , want na een week begint het terug te kraken... :-x
v70 2.0d momentum,saville grey, beige leder navi + cam
Alchemist
3rd Gear member

Rene68 schreef: - keyless drive problemen zijn helaas niet opgelost. Computer geeft geen fout dus moeten ze hem uitlezen als de fout zich voordoet.
Keyless die niet werkt: was bij mij alleen bij bestuurdersportier, dealer heeft "slot" vervangen.
Audioproblemen in de geest van uitval ken ik niet, wel IPod ontlading + soms blijft USB hangen op "laden".
Had een storing aan "Pacos" (uitsch.b. airbag), bij een melding van dit systeem (bijv airbag uit + tas op deze stoel)moest de garage deze resetten. Bleek een losse connector in de dakconsole te zijn. Is meteen vervangen + vastgezet.
Mijn deurgrepen beginnen nu weer te weigeren terug te veren (zijn al ingevet).....
Rene68
4th Gear member

Bij mij maakt het niet uit welke portier ik probeer te openen........
Belgianmac
3rd Gear member

Hola gasten, Ik heb de indruk dat ik veel geluk heb als ik julie problemen zo lees.
De pod werkt nog teeds zoals het moet. Het probleem was dus blijkbaar zeer tijdelijk.

Vandaag de 53.500km gepasseerd en nog steeds geen spijt van de keuze...
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Alchemist
3rd Gear member

Rene68 schreef:Bij mij maakt het niet uit welke portier ik probeer te openen........
Vraagjes:
- ontgrendelknop van de a.b. werkt wel?
- 2e sleutel reageert-ie ook niet op?

Het grote raadsel is natuurlijk waar de ellende zit:
* sleutel (zender) of
* auto: - 1 ontvanger/antenne of
- allemaal = hele systeem: "vergrendelingscomputer"/antennes/ etc etc
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”